Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, οι εκπρόσωποι της ανεξάρτητης Αρχής -της οποίας η γνωμοδότηση απαιτείται για τη νομοθέτηση της σχετικής ρύθμισης- σε προφορική τους επικοινωνία με τους αρμοδίους του Κοινοβουλίου αναφέρθηκαν σε αγκυλώσεις που προκύπτουν, αιτιολογώντας πως η ηλεκτρονική δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων προσκρούει στο κοινοτικό δίκαιο. Και, χωρίς να αφήσουν περιθώρια επανεκτίμησης, ξεκαθάρισαν πως χρειάζεται ειδικός νόμος ώστε να αρθούν τα εμπόδια και να εφαρμοστεί το μέτρο. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το προσεχές διάστημα οι υπηρεσίες της Βουλής θα επικοινωνήσουν με τα συναρμόδια υπουργεία -προεξάρχοντος του Δικαιοσύνης- προκειμένου να ξεκινήσει, εάν και εφόσον αποφασιστεί, η επεξεργασία για τη νομοθετική μετατροπή.
Προς το παρόν, λοιπόν, ανακόπτεται η δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στον έλεγχο της εκτελεστικής εξουσίας που προέβλεπε η κυβερνητική στρατηγική -σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των υφιστάμενων κοινοβουλευτικών μηχανισμών- προς αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο πολιτικό σύστημα. Η ηλεκτρονική δημοσιοποίηση της οικονομικής κατάστασης των βουλευτών συγκαταλέγεται ως «πράξη διαφάνειας» στις αλλαγές που εισηγήθηκε ο υπουργός Δικαιοσύνης παράλληλα με την αυστηροποίηση των υφιστάμενων κοινοβουλευτικών μηχανισμών αλλά και την τροποποίηση των διατάξεων που ορίζουν τον θεσμό της βουλευτικής ασυλίας.
Υπενθυμίζεται πως για τον έλεγχο των δηλώσεων «πόθεν έσχες» προβλέπεται ότι:
Η δήλωση περιουσιακής κατάστασης των πολιτειακών και κοινοβουλευτικών προσώπων εξακολουθεί να ελέγχεται από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής (όπως ορίζει ο ν. 3023) πενταμελούς σύνθεσης, που θα συγκροτείται στην πλειοψηφία της από μη κοινοβουλευτικά πρόσωπα.
Αναδεικνύεται εφεξής (από τον επόμενο χρόνο) η σύγκριση με τα παρελθόντα έτη κατά τη στιγμή της μεταβολής των περιουσιακών στοιχείων των υπόχρεων στις δηλώσεις.*
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ