Με αφορμή την αποχώρησή του από την κυβέρνηση, ο Νίκος Μαυραγάνης προχώρησε σε έναν απολογισμό του έργου του ως υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα το πρωί.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην πρωτοποριακή -όπως χαρακτηρίστηκε- πρόταση στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου -νόθευσης καυσίμων με έλεγχο- διασταύρωση χρηματοροών για την αγορά και την πώληση καυσίμων, μέσω παραμετροποιημένων αλγόριθμων, και επισήμανε πως αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς μέσα στο 2019, φέρνοντας πολλά εκατομμύρια στα έσοδα του κράτους.
Επίσης, μίλησε για τη μείωση κατά 30% περίπου σε δύο έτη, των θανατηφόρων και βαριών οδικών δυστυχημάτων, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, να επισπεύσει την κατάθεση του σχεδίου νόμου για τις αλλαγές στο σύστημα απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης, με στόχο την πάταξη των κυκλωμάτων εκμετάλλευσης υποψηφίων οδηγών κατά τις εξετάσεις οδήγησης.
Επίσης, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αναφέρθηκε στην αδικία απέναντι στους ιδιοκτήτες φορτηγών, λέγοντας πως «απαγορεύσαμε πρόωρα την κυκλοφορία των φορτηγών στις παλαιές εθνικές οδούς», για να προσθέσει ότι τόσο ο υπουργός όσο και ο ίδιος προσπάθησαν να έρθουν σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους των διοδίων χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Ο ίδιος, πάντως, σημείωσε ότι το πρόβλημα θα λυθεί με τα δορυφορικά διόδια, για τα οποία διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη. Για το διάστημα που θα μεσολαβήσει ως τότε, επισήμανε ότι έχει ετοιμάσει εγκύκλιο για τη ελάχιστη διατίμηση των υπηρεσιών των φορτηγών, η οποία θα περιλαμβάνει και το κόστους διοδίου.
Σε ό,τι αφορά την Οδική Ασφάλεια μίλησε για τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-drive academy με διαδραστικά μαθήματα, για την εκμάθηση κυκλοφοριακής αγωγής και την εισαγωγή του μαθήματος της «Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας» στα σχολεία. Στα δωρεάν εισιτήρια σε ανέργους, ΑμΕΑ, ένστολους και μειωμένου κόστους για υπερήλικες και φοιτητές και σε όλες τις ευπαθείς ομάδες.
Ο κ. Μαυραγάνης υπογράμμισε ακόμη τις παρεμβάσεις και τη συνδρομή στο έργο των αμαξοστασίων, με αποτέλεσμα την κυκλοφορία ολοένα και περισσοτέρων λεωφορείων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη. Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι σε καμία από τις δυο πόλεις οι συνθήκες δεν είναι ακόμη αξιοπρεπείς ωστόσο έχουν γίνει και συνεχίζονται σημαντικά βήματα.
Αναφορά έκανε στη νομοθεσία για διαγραφή κατεστραμμένων – απολεσθέντων οχημάτων που άδικα επιβαρύνουν φορολογικά τους παλιούς ιδιοκτήτες, καθώς και στον νόμο για τον έλεγχο της αυθαιρεσίας των εταιρειών που δρούσαν παράνομα στον χώρο των ΤΑΞΙ.
Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ολοκλήρωση εκπόνησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, που δεν υπήρχε ποτέ έως τώρα, απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, εγκατάστασης και λειτουργίας των κέντρων αποθήκευσης και διανομής, επισημαίνοντας την ολοκλήρωση των έργων για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο και στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, ενώ επισήμανε πως αντίστοιχες κινήσεις για ένα μικρότερο έργο θα πρέπει να γίνει και στο δίπολο Χαλκίδας Σχηματαρίου.