Με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που ζήτησαν πάντως επί μέρους αλλαγές, με τον ΛΑΟΣ να δηλώνει ότι υπερψηφίζει μόνο ότι αφορά την απελευθέρωση των ταξί και τα υπόλοιπα κόμματα, ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜΑΡ να καταψηφίζουν, ολοκληρώθηκε η πρώτη, από τις τρεις συνεδριάσεις στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχέδιου του υπουργείου Υποδομών με ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών και Δημοσίων Έργων.
Η απελευθέρωση των ταξί βρέθηκε στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης ενώ όλα τα κόμματα επέκριναν το γεγονός ότι κατατίθενται την τελευταία στιγμή σειρά πολυσέλιδων τροπολογιών, μείζονος σημασίας, τονίζοντας ότι η εικόνα αυτή δεν αρμόζει σε ένα δημοκρατικό Κοινοβούλιο.
Ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης απέσυρε την επίμαχη τροπολογία για τα βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης, παρά την προσωπική του διαφωνία, σεβόμενος, όπως είπε, τις αντιρρήσεις που έχει το ΠΑΣΟΚ.
Αιτιολογώντας την κατάθεση της τροπολογίας, ο κ. Βορίδης, ανέφερε ότι στόχος ήταν να μπει περιορισμός για μια μεταβατική περίοδο και να ενισχυθεί το άνοιγμα της αγοράς «ώστε να μην δημιουργηθεί δευτερογενής αγορά».
Παράλληλα, ο κ. Βορίδης, υπεραμύνθηκε των ρυθμίσεων για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, που έχουν την πλατιά συμφωνία των κομμάτων παρά τις όποιες επιφυλάξεις τους.
«Αποδείχθηκε σήμερα μια πολύ σημαντική κατάκτηση. Ότι εδώ λύνουμε μεγάλα ζητήματα που ταλαιπώρησαν και την ελληνική Βουλή και την ελληνική κοινωνία. Φτάνουμε σε μια αρμονική σύνθεση, σε αυτό που σήμερα είναι κεκτημένο αλλά χθες ήταν ζητούμενο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βορίδης και πρόσθεσε:
«Το σημερινό αποτέλεσμα είναι αποτέλεσμα σύνθεσης και διαλόγου και με τις κοινωνικές ομάδες και με τα κόμματα. Λύνουμε ένα θέμα που τυράννησε την ελληνική κοινωνία, χωρίς αντιστάσεις. Το ελληνικό κοινοβούλιο παίρνει μια καθαρή θέση. Θέσαμε τις αρχές και τα ποιοτικά κριτήρια και το επάγγελμα των ταξί θα απελευθερωθεί με συγκεκριμένο τρόπο».
Νωρίτερα, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τσιρώνης ζήτησε την απόσυρση της τροπολογίας που αφορά τα βυτιοφόρα ενώ τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος του επαγγέλματος των ταξί, όχι όμως, όπως είπε, «με αλόγιστο τρόπο».
Παράλληλα επανέλαβε τις αντιρρήσεις του ΠΑΣΟΚ σε ότι αφορά την αύξηση του συντελεστή για τις νέες άδειες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και σε ορισμένες μεγάλες πόλεις και έδωσε έμφαση στην πλήρη διαφάνεια για τις μεταβιβάσεις.
Ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος υπεραμύνθηκε των διατάξεων του νομοσχεδίου στηρίζοντας πλήρως τον υπουργό Υποδομών και κάλεσε τους βουλευτές να ψηφίσουν την απελευθέρωση των ταξί, «για να κλείσει ένα θέμα που ταλαιπώρησε τον τόπο».
«Κάποιοι προσπαθούν να κάνουν μικροκομματικά παιχνίδια», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος και κάλεσε τον κ. Βορίδη να καταθέσει την αλληλογραφία του πρώην υπουργού Υποδομών Γιάννη Ραγκούση με την τρόικα, για να αποκαλυφθεί, όπως είπε, η αλήθεια στο αν η τρόικα απαίτησε την απελευθέρωση των ταξί.
Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης επέκρινε τον τρόπο που νομοθετεί η κυβέρνηση καταθέτοντας, όπως είπε, οκτώ νομοσχέδια σε ένα, και πρόσθεσε ότι το κόμμα του ψηφίζει επί της αρχής μόνο τις διατάξεις που αφορούν την απελευθέρωση των ταξί.
Την κατηγορηματική αντίθεσή τους επί του νομοσχεδίου εξέφρασαν από την πλευρά τους οι εισηγητές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, Απόστολος Νάνος και Δημήτρης Παπαδημούλης αντίστοιχα, καθώς και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗΜ.ΑΡ Γιάννης Αμοιρίδης.
Και οι τρεις επέκριναν έντονα την κατάθεση σειράς τροπολογιών, κατηγορώντας ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για φωτογραφικές, ρουσφετολογικές διατάξεις ενόψει εκλογών.
Η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί αύριο το βράδυ.