Υπό τις δραματικές συνθήκες διαρκούς μείωσης της ρευστότητας στις επιχειρήσεις, η κατάσταση επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός πως οι ασφαλιστικές εταιρίες ακολουθούν τους τελευταίους μήνες την πολιτική υποχώρησης των ορίων στις ασφαλίσεις πιστώσεων.
Σε αυτό το κλίμα, αξιωματούχοι του υπουργείου Ανάπτυξης συναντήθηκαν με στελέχη εταιριών και, αφού ενημερώθηκαν για το περιβάλλον της συγκεκριμένης αγοράς, τους ζήτησαν -όσο αντέχει η υγεία των χαρτοφυλακίων τους- να στηρίξουν τους πελάτες τους, ώστε να μπορέσουν να έχουν ρευστότητα σε όσο το δυνατόν καλύτερα επίπεδα.
Επίσης, συνέστησαν να ρυθμίζουν τα επίπεδα ασφάλισης πιστώσεων, εξετάζοντας την αληθινή οικονομική κατάσταση των εταιριών και όχι το πώς κινείται γενικά ο κλάδος, στον οποίο δραστηριοποιούνται.
Στην ουσία, δηλαδή, να προσπαθούν να μην προχωρούν σε μειώσεις των συγκεκριμένων ορίων άνευ λόγου και αιτίας, ώστε να μην επιδεινώνεται και άλλο η όποια κακή οικονομική κατάσταση των πελατών τους.
Τι είναι η ασφάλιση πιστώσεων;
Πρόκειται για ένα προϊόν, που προσφέρει προστασία στην επιχείρηση έναντι της αφερεγγυότητας των πελατών της. Με δεδομένο ότι, για τις περισσότερες επιχειρήσεις, οι λογαριασμοί απαιτήσεων αποτελούν το 30 – 40 % ή και περισσότερο του ενεργητικού τους, μια σημαντική επισφάλεια είναι δυνατόν να επηρεάσει τα ετήσια αποτελέσματά της επιχείρησης, να επιβαρύνει τον ισολογισμό της και μερικές φορές να απειλήσει ακόμα και την βιωσιμότητά της – αποτελεί δε μια από τις συχνότερες αιτίες πτώχευσης των επιχειρήσεων.
Η ασφάλιση πιστώσεων ασφαλίζει την εταιρία απέναντι στον κίνδυνο καθυστερημένης πληρωμής ή της πτώχευσης των πελατών της, ώστε να περιορίσει στο μέγιστο βαθμό τις επισφάλειες, αφού βοηθά στην προσπάθεια διεκδίκησης και επανείσπραξης των συγκεκριμένων απαιτήσεων και πληρώνει πολλές φορές έως και το 80% της καθυστερημένης οφειλής.