Το τετράπτυχο της θεματογραφίας των συζητήσεων στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής περιέγραψε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, στη σημερινή συνεδρίαση, η οποία είχε διαδικαστικό χαρακτήρα. Ειδικότερα, το τετράπτυχο αποτελείται από τα εξής σημεία: τις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, το εθνικό απολυτήριο, οι εισαγωγικές εξετάσεις και το πρώτο έτος του πανεπιστημίου.
«Πρόκειται για τέσσερα “προβλήματα” που σχετίζονται το ένα με το άλλο», σχολίασε ο κ. Γαβρόγλου και ξεκαθάρισε ότι πιο σημαντικό είναι να ξεκινήσει η συζήτηση από το λύκειο, παρά από τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια. «Το θέμα μας δεν πρέπει να είναι οι εξετάσεις πρώτα, αλλά η αναβάθμιση του λυκείου», είπε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου προσανατολίζεται στη θέσπιση κοινής τάξης πρώτης λυκείου για τα γενικά (ΓΕΛ) και τα επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ) και συμπερίληψή της στην υποχρεωτική εκπαίδευση, κάτι που συνδέεται και με την διάθεση που έχει διατυπωθεί ήδη επί υπουργίας Νίκου Φίλη, για 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση (2 χρόνια νηπιαγωγείο + 12 δημοτικό/γυμνάσιο/λύκειο).
Εξάλλου, η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει συνολικά, τουλάχιστον πέντε συνεδριάσεις, μέχρι να εξαχθεί το τελικό πόρισμα, καθώς θα κληθούν πάνω από 25 φορείς να τοποθετηθούν, καταθέτοντας την εμπειρία και τα σχόλιά τους. Βέβαια, η πρόταση που έχει τεθεί επί τάπητος από το υπουργείο είναι αρκετά γενικόλογη, ωστόσο ο υπουργός υπεραμύνθηκε του κειμένου λέγοντας ότι «το υπουργείο δεν μπορεί να έχει λεπτομερείς απόψεις, γι’ αυτό ξεκινάει η συζήτηση από γενικό κείμενο».
Σύμφωνα με το συμφωνηθέν πλάνο, με την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων των φορέων και των εμπειρογνωμόνων, θα υπάρξει μία λεπτομερής πρόταση του υπουργείου, που θα τις λαμβάνει υπ’ όψιν. Στη συνέχεια, με τις τοποθετήσεις των βουλευτών, η Επιτροπή σκοπεύει να καταλήξει σε μία σύνθεση απόψεων και προτάσεων, ώστε να βγει και το τελικό κείμενο-πόρισμα για τις μεταρρυθμίσεις.