Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της υπο-δόσης των 2,8 δισ. ευρώ. Το νομοσχέδιο, με τις επείγουσες ρυθμίσεις των υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, εισάγεται προς επεξεργασία στις αρμόδιες επιτροπές την ερχόμενη Δευτέρα και αναμένεται να ψηφιστεί την Τρίτη από την Ολομέλεια.
Όσον αφορά τις διατάξεις που αφορούν το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αναπροσαρμόζεται το ύψος της έκπτωσης που παρέχεται σε περίπτωση εξαγοράς ετών ασφάλισης με εφάπαξ καταβολή του αντίστοιχου ποσού. Συγκεκριμένα, αντί της έκπτωσης 15% επί του συνολικού ποσού πλέον προβλέπεται έκπτωση 2% για κάθε έτος εξαγοράς.
Επίσης, απαλείφεται η διάταξη του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 40 για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων δυναμικότητας από 6 έως 10 δωματίων σε ολόκληρη την Επικράτεια, οι οποίοι υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις καταβάλλουν τις μειωμένες εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΓΑ που ισχύουν για την κύρια ασφάλιση μέχρι το 2021. Πλέον, θα πρέπει από 1.1.2017 να καταβάλλουν εισφορές που αντιστοιχούν στο 20% του φορολογητέου εισοδήματός τους.
Τέλος από 1.1.2017 εισάγεται ενιαίος συντελεστής ασφαλιστικών εισφορών υπέρ υγειονομικής περίθαλψης με σκοπό την ομογενοποίηση του ύψους των ασφαλιστικών εισφορών για όλους τους ασφαλισμένους ανεξαρτήτως του είδους της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Έξι ΔΕΚΟ στο υπερταμείο
Το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τη νομοθετική ολοκλήρωση των ορόσημων- ουρά της πρώτης αξιολόγησης προβλέπει ακόμη τη μεταφορά έξι ΔΕΚΟ στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), η οποία θα λειτουργεί υπό την «ομπρέλα» του υπερταμείου για τις αποκρατικοποιήσεις.
Πρόκειται για τις ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, Κτιριακές Υποδομές, Αττικό Μετρό, ΔΕΗ και ΕΛΒΟ. Ειδικά για την ΕΛΒΟ, ορίζεται ότι η εν λόγω μεταβίβαση των μετοχών της δεν επηρεάζει την ειδική εκκαθάριση υπό την οποία έχει τεθεί, και που συνεχίζεται, με τους ίδιους όρους και συμφωνίες, έως την περάτωσή της.
Ρυθμίσεις για τις σιδηροδρομικές μεταφορές
Σειρά διατάξεων για τις σιδηροδρομικές μεταφορές περιλαμβάνονται επίσης στο νομοσχέδιο «για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων».
Συγκεκριμένα, σε ειδικό κεφάλαιο του υπουργείου Μεταφορών ορίζεται ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ συνάπτει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση εκμίσθωσης διάρκειας έως δέκα ετών για το τροχαίο υλικό.
Τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., από αναλογία μισθωμάτων έτους 2014, μισθώματα 2015 και αναλογία μισθωμάτων του έτους 2016 της προαναφερόμενης σύμβασης εκμίσθωσης με τον ΟΣΕ, των οποίων η καταβολή καθυστερεί πλέον της οριζόμενης προθεσμίας, εισπράττονται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων), με ανάλογη εφαρμογή των προαναφερόμενων διατάξεων.
Το μέρος των μισθωμάτων, τα οποία εισπράττονται κατά τα ανωτέρω από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., μετά την αφαίρεση της διαχειριστικής αμοιβής, διατηρείται σε ειδικό αποθεματικό και προορίζεται αποκλειστικά για την χρηματοδότηση του προγράμματος διαχείρισης τροχαίου υλικού και των εργασιών συντήρησης αυτού.
Τέλος, επιτρέπεται, κατά την εκτέλεση των συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, η εκχώρηση από το Δημόσιο απαιτήσεων των παρόχων από τις συμβάσεις αυτές με τη σύναψη ειδικότερων συμφωνιών μεταξύ των παρόχων, ως εκχωρητών, και του Δημοσίου, του ΟΣΕ Α.Ε. ή της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ως εκδοχέων, για την εξόφληση οφειλών προς τους ανωτέρω φορείς (μισθώματα από συμβάσεις μίσθωσης μονάδων τροχαίου υλικού, αμοιβές για παροχή υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού κ.λπ.).