Με ένα σαφές πλάνο αποπληρωμής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ (υπολογίζονται σε 6,3 εκατ. ευρώ) ευελπιστεί ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας, Ανδρέας Νεφελούδης, πως θα προσέλθει στη συνάντηση της προσεχούς Πέμπτης η διοίκηση του Οργανισμού. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», τόνισε: «Δεν θέλουμε να ενεργοποιήσουμε το νομικό οπλοστάσιο που έχουμε στη διάθεσή μας ως κυβέρνηση».
Η μη πληρωμή δεδουλευμένων «αποτελεί βαριά παράβαση της εργατικής νομοθεσίας», δήλωσε ο κ. Νεφελούδης, υπογραμμίζοντας πως εάν η συνάντηση της Πέμπτης αποβεί άκαρπη, τότε το υπουργείο Εργασίας θα αναγκαστεί να ενεργοποιήσει όλους τους θεσμικούς μηχανισμούς προκειμένου να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Ειδάλλως, όπως τόνισε, «είμαστε εμείς υπόλογοι».
«Μπορούμε να στείλουμε το σώμα επιθεώρησης εργασίας στον Οργανισμό και να επιβάλει μία σειρά από διοικητικές κυρώσεις» επισήμανε και πρόσθεσε: «Έχουμε πολλά επίπεδα διοικητικών κυρώσεων, που ξεκινούν από την πράξη επιβολής προστίμων, που είναι πολύ υψηλά, ειδικά για τη μη πληρωμή δεδουλευμένων, να προχωρήσουμε σε μηνύσεις, ακόμα και να καταθέσουμε προσφυγή στη δικαιοσύνη για την προστασία των εργαζομένων».
Αφού επισήμανε ότι η θεσμική παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας στο θέμα του ΟΑΣΘ αφορά αποκλειστικά και μόνο τα αιτήματα των εργαζομένων στον Οργανισμό, ο κ. Νεφελούδης εξήγησε ότι το υπουργείο Εργασίας παρεμβαίνει ύστερα και από σχετική πρόσκληση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, με στόχο να πάρουν οι εργαζόμενοι τα λεφτά τους.
«Το έργο αυτό το έχουμε ξαναδεί στο υπουργείο Εργασίας» τόνισε ο κ. Νεφελούδης και εξήγησε: «Έχουμε οργανισμούς, ιδιωτικές επιχειρήσεις, που ενώ χρωστούν μια σειρά χρημάτων στα ασφαλιστικά ταμεία, οι αρμόδιοι οργανισμοί προχωρούν στη δέσμευση των λογαριασμών των επιχειρήσεων και έτσι μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι, επειδή οι διοικήσεις δεν πάνε να κάνουν τις ρυθμίσεις και να βρουν ένα τρόπο πληρωμής των ασφαλιστικών τους εισφορών».
«Δεν μπορούμε να λέμε ότι ένας ιδιωτικός οργανισμός, που ασκεί συγκοινωνιακό έργο σε όλη τη Θεσσαλονίκη, άρα έχει έσοδα, δεν έχει ούτε έστω λίγα λεφτά για να βάλει ένα πρόγραμμα και να πληρώνει τους εργαζομένους. Αυτό είναι το μείζον θέμα» σημείωσε ο γγ του υπουργείου Εργασίας και πρόσθεσε: «Δεν μπορώ να ακούω έναν ιδιωτικό οργανισμό να περιμένει το κράτος να πληρώσει τις υποτιθέμενες υποχρεώσεις που δεν έχει, για να μπορέσουν να πληρωθούν οι εργαζόμενοι».
Ο γ.γ. του υπουργείου Εργασίας εξέφρασε την απορία του πώς ένας οργανισμός που την τελευταία δεκαετία έλαβε 1 δισ. ευρώ, δεν μπορεί να πληρώσει τους εργαζομένους. «Να πω ότι ο ΟΑΣΘ, είναι μία απλή βιώσιμη επιχείρηση που δεν έχει παραγωγική δραστηριότητα και έσοδα, τότε να συζητήσουμε διάφορες εναλλακτικές και να διευκολύνουμε την επιχείρηση. Όμως ο οργανισμός έχει δραστηριότητα και έσοδα και κάτι πρέπει να γίνει», υπογράμμισε.