«Τα μεγάλα δημόσια έργα είχαν παγώσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε πως εντός μηνών θα ενταχθούν και νέα έργα, όπως η ολοκλήρωση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, η έναρξη των εργασιών για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου. «Στην κατάσταση της κρίσης τα δημόσια έργα, φαίνεται να γίνονται ο μοχλός ανάπτυξης για την χώρα», τόνισε.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι η κυβέρνηση θα προωθήσει νομοθετικές ρυθμίσεις, που βάζουν όπως είπε, μια τάξη στις συμβάσεις του δημοσίου.
«Δεν θα προβλέπεται η συμμετοχή ιδιωτών σε δημόσια έργα αν δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες μελέτες και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης και συμπλήρωσε πως «στόχος αυτών των ρυθμίσεων είναι να μην χρεώνεται ο ελληνικός λαός τυχόν αθέτηση χρονοδιαγράμματος από πλευράς δημοσίου. Προτεραιότητά μας είναι να τρέξουμε, εντός ενός υγιούς πλαισίου, τα έργα που είχαν παγώσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και να εντάξουμε και νέα έργα που θα στηρίζουν την ανοικοδόμηση της χώρας και παράλληλα θα αυξάνουν τα δημόσια έσοδα».
«Καταρχάς ο σχεδιασμός για το 2016 συμπεριλαμβάνει την κάλυψη από μαύρες τρύπες. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι από 5,5 με 6 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπονταν από τον προϋπολογισμό (ήδη από το 2011 και 2012, όταν και άρχισαν να σταματούν τα δημόσια έργα) να επενδυθούν σε δημόσια έργα, μόλις 125 εκατομμύρια ευρώ διοχετεύτηκαν προς την ολοκλήρωση των δημόσιων έργων. Εμείς θα τρέξουμε όλα τα παλαιότερα έργα που δεν ολοκληρώθηκαν από παλαιότερους σχεδιασμούς, αποδεσμεύοντας όσα περισσότερα χρήματα μπορούσαμε, ενώ μέσω των επενδυτικών προγραμμάτων εντάσσουμε και νέα έργα που δώσουν πνοή στην οικονομία αλλά και στην ενίσχυση της απασχόλησης», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.