Ευθύνες στην αξιωματική αντιπολίτευση καταλόγισε ο Χρήστος Σπίρτζης, ότι την περίοδο από το 2011 έως το 2014, ο όμιλος ΟΑΣΑ επιβαρύνθηκε με 18 εκατ. ευρώ το χρόνο από την προεκλογική τιμολογιακή πολιτική της ΝΔ, με ένα έλλειμμα 103 εκατ. ευρώ αξιοπιστίας προς τους προμηθευτές του ομίλου (ΟΣΥ) και με απαιτήσεις 113 εκ. ευρώ από τα υπουργεία.
Ο υπουργός Μεταφορών κατέθεσε στα πρακτικά φωτογραφίες από τις οποίες προκύπτει, ότι, στον ΟΑΣΑ καταμετρούσαν τα εισιτήρια με το κιλό, σαν χαρτί, γιατί οι αποθήκες των εταιρειών του ΟΑΣΑ στερούνται σύγχρονων συστημάτων logistics και μηχανογραφημένου συστήματος διακίνησης των προϊόντων κομίστρου. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, η συνολική ζημία του Δημοσίου ήταν πάνω από 30 εκατ. ευρώ.
Ανέφερε επίσης, ότι η ΟΣΥ μείωνε τις προμήθειες ανταλλακτικών κατά 22% για να εμφανίσει φαινομενικά βελτιωμένα οικονομικά στοιχεία και διακινδυνεύοντας την ασφάλεια και τα 683 οχήματα του στόλου της.
Με αναφορά στον χθεσινό εμπρησμό τα μεσάνυχτα από αγνώστους, δύο οχημάτων μαζικής μεταφοράς που εκτελούσαν δρομολόγιο, στην οδό Πατησίων, ξεκίνησε την ανάπτυξη της ερώτησής του προς τον υπουργό Μεταφορών, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης.
«Είναι ακατανόητες οι επιθέσεις αντιεξουσιαστών εναντίον λεωφορείου και τρόλεϊ, εναντίον ανθρώπων μεροκαματιάρηδων, είτε πρόκειται για το προσωπικό είτε για τους επιβάτες», ανέφερε.
Στην ερώτησή του για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών, ο Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε ότι το πρώτο δεκάμηνο του 2015, ο όμιλος του ΟΑΣΑ εμφανίζει λειτουργικό έλλειμμα 25,5 εκατ. ευρώ έναντι λειτουργικού πλεονάσματος 3,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Υποστήριξε επίσης ότι, «τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες φαίνεται ότι καταρρέουν, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2016 εμφανίζονται μειωμένα κατά 24% (παρά την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων) και φτάνουν στα 37,7 εκατ. ευρώ, έναντι 49,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2015. Προσθέτει επίσης ότι “στο σύστημα δωρεάν μετακινήσεων έχουν ενταχθεί και άλλες ευπαθείς ομάδες, χωρίς να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να υπάρχουν έσοδα από αυτές τις μετακινήσεις».
Τέλος ο κ. Χατζηδάκης ζήτησε να πληροφορηθεί τις προθέσεις της κυβέρνησης, μετά την ένταξη των φορέων των συγκοινωνιών στο υπερταμείο και ενώ ο υπουργός «διαβεβαιώνει ότι θα προχωρήσει στην εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών».
«Εμείς επιστράτευση στις συγκοινωνίες δεν πρόκειται να κάνουμε, ούτε θα προσλάβουμε επικοινωνιολόγους όπως κάνατε εσείς», ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη στη Βουλή και πρόσθεσε:
Εκτός από τη μείωση του ελλείμματος, εφαρμόσαμε περαιτέρω δράσεις εξοικονόμησης (ύψους 8.5 εκ. ευρώ), που αφορούν κόστος προμηθειών μέσω ηλεκτρονικών διαγωνισμών, κόστος συμβάσεων παροχής υπηρεσίας μέσω δράσεων συνεργασίας με άλλους δημόσιους φορείς, όπως η Ελληνική Αστυνομία για την φύλαξη των σταθμών και τέλος επιχειρησιακό κόστος, με ενοποιήσεις κρίσιμων τμημάτων σε επίπεδο ομίλου ώστε να υπάρχουν βέλτιστες ενέργειες σχετικά με τη διαχείριση και προώθηση του μεταφορικού έργου τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη χειρισμός για την εξυπηρέτηση του συσσωρευμένου ελλείμματος του ομίλου, μέσω ενός μοντέλου συμψηφισμού των δαπανών του ΟΑΣΑ προς το ελληνικό Δημόσιο, όπως ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, κ.τ.λ. με τις γεγενημένες οφειλές των Υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για την άσκηση κοινωνικών πολιτικών (ξεπερνούν τα 190 εκατ. ευρώ). Αυτός ο συμψηφισμός θα δημιουργήσει μία θετική χρηματοροή στις εταιρείες του ομίλου, ικανή για την κάλυψη των οφειλών προς τρίτους».
«Για το μέλλον σχεδιάζουμε», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης, «την προώθηση της ένταξης νέου στόλου στο ΕΣΠΑ με βάση μελέτη που εκπονήθηκε από τη διοίκηση της ΟΣΥ, την εκπόνηση μελέτης αποτίμησης της ανάγκης του ΟΑΣΑ για στόλο λεωφορείων, όχι μόνο στη βάση της ανανέωσης αυτού αλλά και της επέκτασης του δικτύου του ΟΑΣΑ και της συνεργασίας του με τους Δήμους. Βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη διερεύνηση παραγωγής μέρους του νέου στόλου οχημάτων στην Ελλάδα και έχει συσταθεί Επιτροπή, η οποία διερευνά πιθανούς χώρους μετεγκατάστασης του αμαξοστασίου στο Ελληνικό, ώστε να αποτιμηθεί το κόστος και να γίνουν οι ενέργειες κάλυψης αυτού από το Υπουργείο Οικονομικών. Τέλος έχει συσταθεί Επιτροπή, η οποία καταγράφει κτίρια που ανήκουν στον όμιλο ΟΑΣΑ και θα προτείνει κτιριακές λύσεις συστέγασης των τριών εταιρειών, ενώ έχει δοθεί οδηγία για άμεσες ενέργειες έξωσης και νομικής προστασίας σε μισθωμένα ακίνητα ιδιοκτησίας ομίλου ΟΑΣΑ, που καθυστερεί η καταβολή των μισθωμάτων τρεις μήνες και μία μέρα».