Σφοδρή επίθεση στη Νέα Δημοκρατία εξαπολύει ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κάνοντας λόγο για προσήλωσή της «στη λογική της «Σαμαρικής δεξιάς», ενώ την εγκαλεί γιατί συνεχίζει «το … θεάρεστο έργο της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου».
Ο κ. Σπίρτζης προχωρά σε απολογισμό των πεπραγμένων του στο υπουργείο Μεταφορών και απαντώντας στην κριτική της ΝΔ κάνει λόγο για «ατάκτως ειρημένα» στοιχεία, προκειμένου να παραπληροφορήσουν τον ελληνικό λαό για τα εγκλήματα που έχουν συντελέσει».
Διαβάστε την ανακοίνωση του Σπίρτζη
«Τα στελέχη της Κυβέρνησης, Σαμαρά – Βενιζέλου, και συγκεκριμένα οι τέως Γενικοί Γραμματείς Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Χωροταξίας, με επικεφαλής τον γνωστό κ. Αυγενάκη, ανέλαβαν από χθες την σκυτάλη της λάσπης, των ψεμάτων και του λαϊκισμού από τον προσωρινό Πρόεδρό τους, κ. Μειμαράκη, δείγμα ότι η Νέα Δημοκρατία παραμένει προσηλωμένη στη λογική της «Σαμαρικής δεξιάς», συνεχίζοντας το … θεάρεστο έργο της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου.
Οι αρχιτέκτονες της καταστροφής του τεχνικού κόσμου και του ελληνικού λαού παρουσιάζουν «ατάκτως ειρημένα» στοιχεία, προκειμένου να παραπληροφορήσουν τον ελληνικό λαό για τα εγκλήματα που έχουν συντελέσει.
Οφείλουμε να απαντήσουμε γραμμή γραμμή, αν και έχουν απαντηθεί και στο Κοινοβούλιο σε επίκαιρες ερωτήσεις του κ. Αυγενάκη, προκειμένου να αναδείξουμε τις μεθόδους που χρησιμοποιούν.
Α. Μας κατηγορούν ότι αναβάλαμε δημοπρασίες. Αποτελούσε και αποτελεί προεκλογική μας δέσμευση η αναθεώρηση των όρων των διαγωνισμών, τους οποίους είχε, εσπευσμένα, λόγω των εκλογών, προγραμματίσει η Νέα Δημοκρατία. Οι λόγοι γνωστοί, αλλά θα τους θυμήσουμε.
· Το έργο Πάτρα – Πύργος που προέκυψε από τη μείωση του φυσικού αντικειμένου της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, δείγμα των «ΣΚΛΗΡΩΝ» διαπραγματεύσεων της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου απευθυνόταν μόνο στις ελάχιστε μεγάλες τεχνικές εταιρείες. Με ελλιπείς μελέτες, με βάσιμες ενστάσεις για τον διαγωνισμό και με μη διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Υπενθυμίζουμε ότι το 80% των έργων του Υπουργείου Υποδομών έχει ανατεθεί από τις Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ στις ίδιες 6 εταιρείες με αυτές που συμμετέχουν στις παραχωρήσεις
Τι κάναμε : ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και το έργο είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί μέσω 8 διαγωνισμών που επιτρέπουν μεγαλύτερο και υγιέστερο ανταγωνισμό.
· Η νέα παραχώρηση της Νέας Δημοκρατίας, ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη που θα έφερνε νέες διεκδικήσεις από τους παραχωρησιούχους άλλων αυτοκινητοδρόμων, λόγω μείωσης του συγκοινωνιακού φόρτου, δηλαδή θα δημοπρατούσαμε έργο παραχώρησης και θα πληρώναμε πρόσθετα για τις υπάρχουσες, λόγω του νέου έργου παραχώρησης της Νέας Δημοκρατίας
· Το Καστέλι Ηρακλείου: ολοκληρώθηκε ο έλεγχος, άλλαξαν οι όροι του διαγωνισμού και δόθηκαν για διαβούλευση. Με απλή ανάγνωση όλοι καταλαβαίνουν
– Τις διαφορές για το ποσοστό που θα έχει το δημόσιο στο αεροδρόμιο
– Για τα χρήματα που θα εξοικονομήσει το ελληνικό δημόσιο
– Για τα ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινωνία
– Για τον σεβασμό στο περιβάλλον και την αρχιτεκτονική
– Για τις κοινωνικές προβλέψεις
– Για τους όρους ενίσχυσης των παραγωγικών μονάδων της Κρήτης και
– Για την απασχόληση των ανέργων
Επανέρχονται στα ψέματα του κ. Μειμαράκη ότι σταμάτησαν τα έργα στην Ιόνια Οδό, γενικεύοντάς το σε όλα τα έργα του Υπουργείου και των ΟΤΑ
Για την Ιόνια Οδό δώσαμε στην δημοσιότητα τα συγκεκριμένα εργοτάξια που δουλεύουν. Δεν πήραμε απάντηση. Παρακαλούμε να μας πείτε συγκεκριμένα έργα, για να σας πούμε συγκεκριμένα εργοτάξια. Αντί να ζητάνε συγγνώμη για τα έργα και τις ημέρες τους, μας καταγγέλλουν, επειδή ξαφνικά συνειδητοποίησαν ότι υπάρχει κίνδυνος απώλειας πόρων των ΕΣΠΑ και δίνονται παρατάσεις στα ψεύτικα χρονοδιαγράμματα που είχαν σχεδιάσει. Απόδειξη: τα περισσότερα έργα, με τη σφραγίδα της Νέας Δημοκρατίας, έχουν από τους ίδιους δηλωθεί ως έργα «γέφυρες» στο νέο ΕΣΠΑ, ολοκληρώνοντας την καταστροφή. Δηλαδή, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Νέας Δημοκρατίας και των στελεχών της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου και χρήματα θα χαθούν από το ΕΣΠΑ, μιας και γνώριζαν ότι τα έργα αυτά δεν θα ολοκληρωθούν (για αυτό και τα ενέταξαν στον κατάλογο των έργων «γέφυρα») και δεσμεύουν το συντριπτικό ποσοστό από το νέο ΕΣΠΑ για έργα υποδομής.
Κινδυνολογούν για απώλεια του πακέτου Γιούνκερ και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το κλείσιμο των εργοταξίων (που δεν έκλεισαν ποτέ) οδήγησε στην αύξηση της ανεργίας.
Β. Μεταφορές: «Αδιάβαστοι και στη Δημιουργική Λογιστική»
Πανηγυρίζουν για την κερδοφορία της ΣΤΑΣΥ του 2014, με 5 εκατ. Υποκρύπτοντας ότι με την πολιτική τους το 2014 αύξησαν το έλλειμμα της ΟΣΥ 55 εκατ. κάνοντας ελλειμματικό με δεκάδες εκατομμύρια και το ΟΑΣΑ.
Για να υπάρξει έλλειμμα πρέπει να συντρέχουν δύο παραδοχές: 1) να έχει ήδη δημιουργηθεί και 2) να υφίσταται ακόμη. Με αυτές τις δύο παραδοχές, απαντάμε σε κάθε έναν ισχυρισμό:
· H πολιτική απορρόφησης της αύξησης του ΦΠΑ θα συμβεί με την υλοποίηση του σχεδίου αναδιοργάνωση του κόστους και της λειτουργίας του Ομίλου ΟΑΣΑ, ήτοι δεν θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό των δημόσιων συγκοινωνιών. Η μνημονιακή πολιτική των «πλεονασμάτων» και των απολύσεων έχει καταφέρει ένα μεγάλο πλήγμα στην διοικητική διάρθρωση και τα επιχειρησιακά μέσα του ΟΑΣΑ, με σκοπό να μπορεί να ανταποκριθεί στον κοινωνικό και αναπτυξιακό του ρόλο. Τέλος αποτελεί δημιουργική ασάφεια να παρουσιάζεται έλλειμμα 10 εκατ. ευρώ, όταν αυτό δεν έχει καν δημιουργηθεί.
· Η δωρεάν μετακίνηση των πολιτών την περίοδο των capitals controls αποτέλεσε πράξη δικαιοσύνης και δεν μπορεί ούτε να κοστολογηθεί, καθώς δεν μπορεί να αποτιμηθεί το μεταφορικό έργο (φόρτος) σε συνθήκες μη κανονικές, ούτε να χαρακτηριστεί ως έλλειμμα αλλά αντιθέτως μία πολιτική πράξη ευθύνης και αλληλεγγύης.
· Η αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης που βιώνει η Ελληνική Κοινωνία αποτελεί ισχυρή προτεραιότητα της πολιτικής μας. Η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων αποτελεί ένα δυναμικό μέτρο, του οποίου ο τεχνο-οικονομικός σχεδιασμός – έξυπνη κάρτα μετακίνησης ανέργου – όχι μόνο θα περιορίσει το κόστος (εισάγοντας ένα νέο μοντέλο κοινωνικής πολιτικής) αλλά αντιθέτως θα συνδράμει στην επανένταξη των οικονομικά ευπαθών ομάδων στα κοινωνικά, οικονομικά και πολιτιστικά δρώμενα της Χώρας, δημιουργώντας συνθήκες παραγωγικής κινητικότητας ανθρώπινου δυναμικού. Καθ’αυτόν τον τρόπο η απόσβεση προς τον ΟΑΣΑ δεν θα ξεπεράσει τα 18 εκατ. ευρώ, αλλά και πάλι παρουσιάζεται έλλειμμα 30 εκατ. ευρώ, όταν αυτό δεν έχει καν δημιουργηθεί.
· Αποτελεί γεγονός ότι επι δεκαετίες εφαρμόζεται ένα μη βιώσιμο μοντέλο κοινωνικής πολιτικής, το οποίο αποτελεί απόρροια ενός συνολικότερου στρεβλού σχεδιασμού λειτουργίας, οργάνωσης και επιχορήγησης των συγκοινωνιακών φορέων. Η Ν.Δ. δεν ξεχνά μόνο ότι αποτελεί το σχεδιαστή του μοντέλου υποβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών αλλά και ότι επί ημερών της ο ΟΑΣΑ έχει απαιτητές αξιώσεις 150 εκατ. ευρώ από το Υπ. Εργασίας. Στόχος μας είναι η εφαρμογή μίας νέας ζωνικής τιμολογιακής πολιτικής, που θα μειώσει το κόμιστρο, θα αυξήσει τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων μέσω της αντιμετώπισης της εισφοροδιαφυγής και θα περιορίσει τα έξοδα βάζοντας υποχρεωτικούς στόχους βελτιστοποίησης του μεταφορικού έργου. Μόνο έτσι θα εγγυηθούμε με βιώσιμο τρόπο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την αναγκαία κοινωνική πρόνοια.
· Τέλος, υπολογίζουν απώλειες 24 εκατ. € από τη μείωση των εισιτηρίων, που οι ίδιοι προεκλογικά εφάρμοσαν. Ξεχάσατε, αγαπητοί κύριοι, να μας κατηγορήσετε για την κατάργηση των κεφαλοκυνηγών.
Η συνέχεια του Δελτίου Τύπου δεν μπορεί να σχολιαστεί μιας και τα στελέχη της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου μας κατηγορούν:
1. Για το θέμα των διοδίων στις παραχωρήσεις
2. Για την κατάσταση των αεροδρομίων και της ΥΠΑ και
3. Για τον διαγωνισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων
«ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ»
Γ. Δίκτυα
Μας κατηγορούν για κατασυκοφάντηση της ΕΕΤΤ και προσπάθεια χειραγώγησής της. Η απάντηση θα έρθει από την έρευνα του Εισαγγελέα στις καταγγελίες από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Μας κατηγορούν, επίσης για το Σχέδιο Νόμου για την αδειοδότηση των καναλιών, χρησιμοποιώντας (τελείως τυχαία) την ίδια επιχειρηματολογία με την Digea και τους Καναλάρχες.
Δ. Χωροταξία
Οι ταχύτητες με τις οποίες η Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ολοκλήρωσε το Κτηματολόγιο, το Χωροταξικό, τις Χρήσεις Γης, τις εφαρμοστικές διατάξεις, την ΚΥΑ για την ηλεκτρονική έκδοση αδειών δόμησης, ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ παρά μόνο «ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ»
Συγχαρητήρια,
Για την προσήλωσή σας στο ιδεολογικό σας τρίπτυχο: λάσπη, ψέμα και λαϊκισμός.
Συγχαρητήρια
Για τις υπηρεσίες σας στα συμφέροντα των λίγων
Συγχαρητήρια
Για την εγκληματική πολιτική σας
Θα ήταν θεμιτό και χρήσιμο να υπήρχαν ψήγματα σοβαρότητας στην ανακοίνωσή σας, αλλά αυτή την έχετε χάσει οριστικά».