Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, παραχώρησε συνέντευξη στη νέα εκπομπή «Αναλύσεις» του ΕΡΤNews το βράδυ της Πέμπτης, όπου συζήτησε με τους δημοσιογράφους Γιώργο Σιαδήμα και Μαριλένα Γεραντώνη για τον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινή ζωή, με ιδιαίτερη έμφαση στους νέους.

«Είναι απολύτως δικαιολογημένο να πει κανείς ότι πρέπει να παρέμβουμε στο επίπεδο του σχολείου και στο επίπεδο της καθημερινότητας. Όταν ήμουν μαθητής, είχαμε ένα ρητό, ότι η αξία της τεχνολογίας έγκειται στη χρήση της. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι η κόρη μου είχε ανοίξει μια εφημερίδα και προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τα δάχτυλά της νομίζοντας ότι είναι ταμπλέτα. Τα παιδιά γεννιούνται, λοιπόν, ειδικά τα νεότερα, γεννιούνται μέσα στην τεχνολογία. Εμείς θα έλεγα ότι είμαστε μια γενιά μετάβασης. Η τεχνολογία έχει πάρα πολλά καλά, όπως στο σχολείο όπου επενδύουμε στους διαδραστικούς πίνακες.

Ένα βιβλίο βοήθησε να πάρουν την απόφαση για τα κινητά τηλέφωνα στα σχολεία

Στη συνέχεια ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε σε ένα βιβλίο το οποίο επηρέασε σημαντικά τόσο τον ίδιο όσο και τον Πρωθυπουργό για να λάβουν την απόφαση για τα κινητά τηλέφωνα στα σχολεία.

«Το βιβλίο λέγεται “Αγχωμένη γενιά” από τον Τζόναθαν Χάιντ. Είναι ένας καθηγητής που έχει ασχοληθεί με την επίδραση των κινητών τηλεφώνων στα παιδιά. Οφείλω να σας πω ότι το βιβλίο αυτό είναι τελείως πειστικό σε σχέση με την αρνητική επίδραση που είχαν τα smart phones και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ό,τι αφορά στα νέα παιδιά. Η απόφαση ελήφθη μετά το καλοκαίρι. Το βιβλίο αυτό έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο», σημείωσε.

«Ο τρόπος που δουλεύει ο εθισμός έχει να κάνει με τον τρόπο που δουλεύει ο αλγόριθμος. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τέτοιους αλγορίθμους έτσι ώστε να σε “κρατάνε” μέσα στην πλατφόρμα. Είναι ο τρόπος που οι πλατφόρμες αυτές έχουν κέρδος. Πρέπει τα κράτη να μπορέσουν να παρέμβουν έτσι ώστε ο αλγόριθμος να ελεγχθεί ως προς το περιεχόμενο που δίνει ειδικά σε ανήλικα παιδιά. Η εφαρμογή που θα κάνουμε θα περιλαμβάνει ταυτοποίηση της ηλικίας έτσι ώστε αυτό να πηγαίνει στις πλατφόρμες και να αλλάζει το περιεχόμενο το οποίο θα βλέπουν τα παιδιά», τόνισε στη συνέχεια.

1.000 καταγγελίες στην πλατφόρμα Stop Bullying

Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι έχουν καταγραφεί 1.000 καταγγελίες στην πλατφόρμα Stop Bullying και έπειτα επανήλθε για το μέτρο απαγόρευσης της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία.

«Όταν πήραμε την απόφαση, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δεν είχαν λάβει αυτή την απόφαση. Την είχαν λάβει κάποιες για κάποια σημεία της χώρας, άλλες μόνο για τα δημοτικά. Καθολική απαγόρευση σε όλες τις βαθμίδες δεν βρήκαμε να έχει εφαρμοστεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκείνη τη στιγμή. Τώρα η μια χώρα μετά την άλλη το υιοθετούν γιατί βλέπουν το πόσο ευεργετικό είναι» είπε και πρόσθεσε σχετικά με το Kids Wallet:

«Αρχικά, θα υπάρχει μια εφαρμογή την οποία μπορεί να κατεβάσει ο γονιός και να μπει στο κινητό τηλέφωνο του παιδιού. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα να ελέγξει κανείς την πρόσβαση χρονικά ή και να την απαγορεύσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεύτερον και πιο σημαντικό, θα πιστοποιεί την ηλικία», υπογράμμισε.

«Φυσικά και η τεχνολογία στο σχολείο έχει θέση στο σχολείο με διαδραστικούς πίνακες που μπαίνουν σε κάθε τάξη από Ε’ δημοτικού και πάνω και με τα ρομποτικά κιτ, τα νέα βιβλία πληροφορικής», δήλωσε και συμπλήρωσε:

«Ο πυρήνας είναι πάντα η σχέση του καθηγητή με τον μαθητή, όποια τεχνολογία κι αν έρθει. Αλλά είναι πολύ ωραίο να επικουρεί η τεχνολογία καλά τον καθηγητή».