Με τον αγώνα στο πολύ γρήγορο Mugello επί θύραις, οι αναβάτες μπορούν να ανασάνουν ανακουφισμένοι.
Από τον ιταλικό αυτόν γύρο και μετά επιτρέπεται στις ομάδες να επιλέξουν το μέγεθος των φρένων στις μοτοσυκλέτες τους ανάμεσα σε δύο διαμέτρους: 320 χιλιοστά και 340 χιλιοστά.
Μέχρι σήμερα οι δίσκοι διαμέτρου 320 χιλ. ήταν οι μόνοι που επιτρεπόταν να χρησιμοποιηθούν, με μία εξαίρεση. Στο Twin Ring Motegi όπου διεξάγεται ο ιαπωνικός γύρος, ήταν υποχρεωτική η χρήση δίσκων 340 χιλ. για λόγους ασφαλείας.
Η διάμετρος των 320 χιλ. έγινε υποχρεωτική το 2011, ως ένα από τα μέτρα που αποσκοπούσαν στη μείωση του κόστους των αγώνων MotoGP. Μέχρι τότε οι ομάδες μπορούσαν να επιλέξουν τους κατάλληλους δίσκους από πλειάδα διαμέτρων, οι οποίοι προσφέρονταν μάλιστα και σε διαφορετικά πάχη.
Έτσι σε κάθε αγώνα οι ομάδες ήταν υποχρεωμένες να κουβαλάνε πολλά σετ ανθρακονημάτινων δίσκων, παρότι τελικά χρησιμοποιούσαν μόνον ένα ή το πολύ δύο σετ.
Το περίεργο της απόφασης του 2011 ήταν πως έμεινε αναλλοίωτη όταν έναν χρόνο μετά οι μοτοσυκλέτες των MotoGP βάρυναν στα 157 κιλά (και μετά πάλι στα 160 την επόμενη χρονιά), ενώ αυξήθηκε και ο κυβισμός των κινητήρων στα 1000cc.
Αυξημένη ιπποδύναμη και μεγαλύτερο βάρος, σημαίνουν σημαντική επιβάρυνση των φρένων. Συχνά το σύστημα έφτανε στα όριά του. Αρκετοί αναβάτες άρχισαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα φρένα τους, με αποκορύφωμα τον Cal Crutchlow που φέτος έχει μείνει δύο φορές σε αγώνα από φρένα.
Η είδηση θα χαροποιήσει πάντως και το ντουέτο της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha, που έχει συχνά παραπονεθεί για μειωμένη απόδοση των φρένων τους τα δύο τελευταία χρόνια.
Βέβαια η χρήση των μεγάλων δίσκων θα λύσει ένα πρόβλημα, αλλά θα δημιουργήσει καινούργια. Οι αυξημένες δυνάμεις που θα αναπτύσσονται πλέον θα απαιτήσουν επεμβάσεις στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις, ταράζοντας ίσως εκ νέου την ευαίσθητη ισορροπία της Yamaha Μ 1.
Πιθανολογείται ότι και το λάστιχο της Brisgestone μπορεί να τα βρει σκούρα, αφού υπάρχουν ήδη αναβάτες που γκρινιάζουν ότι σε έντονο φρενάρισμα το νιώθουν έτοιμο να υποχωρήσει.
Πώς θα τα βγάλει πέρα με περισσότερη επιβράδυνση; Τη λύση έχει έτοιμη ο Marquez που καλά θα κάνει τη μαρτυρήσει και στους υπόλοιπους. Όπως θα έχουν προσέξει όσοι βλέπουν ζωντανά τους αγώνες, ο δαιμονικός μικρός φρενάρει και στρίβει κάνοντας έντο, πριν ακόμη το πίσω λάστιχο ξαναβρεί επαφή με την άσφαλτο.
Αφού λοιπόν το Bridgestone αντέχει μια τέτοια «μεταχείριση», θα αντέξει και τα μεγαλύτερα φρένα, λένε οι υποστηρικτές της.