Δύο χρόνια προετοιμασίας χρειάζεται η ΚΤΜ για να κατέβει στο Παγκόσμιο Superbike –και το κυριότερο, ένα καινούργιο RC8. Μέχρι να εκπληρωθούν και οι δύο αυτές προϋποθέσεις, θα συμμετάσχει κατά πάσα πιθανότητα στη φρέσκια υποκατηγορία ΕVO, δηλαδή με κινητήρα Superstock και πλαίσιο Superbike.

Η EVO για να μη κάνουμε τα πράγματα πολύπλοκα, είναι κάτι σαν την υποκατηγορία CRT των MotoGP, που έπαψε να υπάρχει δύο χρόνια μετά τη δημιουργίας της. Και βέβαια αφού ανάγκασε τους μεγάλους κατασκευαστές να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την Dorna, ώστε να συζητήσουν και δεχθούν έναν νέο Αγωνιστικό Κανονισμό.

Η ΚΤΜ είχε εξετάσει το Φθινόπωρο του 2011 το ενδεχόμενο της συμμετοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Η αγωνιστική της ομάδα είχε μόλις αποσυρθεί από το γερμανικό Πρωτάθλημα Superbike, έχοντας πετύχει απόλυτα τον στόχο της με την κατάκτηση του τίτλου. Κι επειδή δεν είναι συνετό να έχεις μια πετυχημένη αγωνιστική ομάδα και να κάθεται, έπρεπε να βρεθεί ένας νέος στόχος.

Πράγματι προς στιγμή σαν τέτοιος θεωρήθηκαν τα Superbike. Η ιδέα ελέχθηκε στην πίστα, καθώς δημιουργήθηκε μια στοιχειώδης ομάδα η οποία συμμετείχε με το RC8 σε έναν αγώνα του ιταλικού πρωταθλήματος Superbike.

Διαπιστώθηκε ότι η μοτοσυκλέτα δεν ήταν ανταγωνιστική με τους τρέχοντες κανονισμούς. Η ιδέα εγκαταλείφθηκε και έτσι οι έμπειροι μηχανικοί της εντάχθηκαν στην Moto3 με λαμπρά αποτελέσματα. Το project SBK μετατέθηκε στο μέλλον, εάν και εφόσον άλλαζε ο Τεχνικός Κανονισμός.

Από φέτος σιγά-σιγά οι Κανονιασμοί αλλάζουν. Όμως η KTM ξέρει πολύ καλά ότι με μια δικύλινδρη μοτοσυκλέτα δεν έχει κανένα νόημα να παλέψει απέναντι στα τετραλκύλινδρα των Kawasaki, Aprilia, BMW, Honda, Yamaha και Suzuki.

Εκτός αυτού το αφεντικό της ΚΤΜ Stefan Pierer ξεκαθάρισε σε συνέντευξή του προς το ελβετικό SPEEDWEEK.com ότι η εταιρεία του δεν έχει στα άμεσα σχέδιά της κινητήρες με περισσότερους από δύο κυλίνδρους. «Κάθε χρόνο κατασκευάζουμε 123.000 δίκυκλα, κι αριθμός αυτός μπορεί να φτάσει τις 300.000 με την τρέχουσα παλέτα κινητήρων μας».

Φαίνεται λοιπόν πως για τα επόμενα 2 με 3 χρόνια δεν προβλέπεται είσοδος στο παγκόσμιο SBK. Είναι έτσι όμως;

«Για την ώρα δεν θα ήθελα να μιλήσω σχετικά με τα Superbike», δήλωσε σε σχετική ερώτηση ο Pit Beirer, Αγωνιστικός Διευθυντής της KTM, «διότι δεν έχουμε πάρει καμία σχετική απόφαση. Η εταιρεία πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσει για το αν θα παρουσιάζει μια νέα Superbike με προδιαγραφές πλησιέστερα στους Κανονισμούς. Αν το αποφασίσει αυτό, τότε ίσως μπορώ και εγώ σαν Sportmanager να μπω στο παιχνίδι.»

«Ο Τύπος πάντα θα διαδίδει φήμες για είσοδο της ΚΤΜ στο Παγκόσμιο Superbike αλλά για εμάς δεν υπάρχουν τέτοια σχέδια. Από την απόφαση της συμμετοχής μέχρι τον πρώτο αγώνα χρειαζόμαστε δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον για το 2014 και 2015 δεν πρόκειται να κατέβουμε στα Superbike.»