Ο ρόλος των ηλεκτρονικών στις σύγχρονες μοτοσυκλέτες MotoGP είναι τόσο σημαντικός και κυρίαρχος, που είναι να θαυμάζει κανείς ότι μένει ακόμη χώρος για το ταλέντο του αναβάτη…
Όσο άμεση κι αν είναι η σχέση αναβάτη – μοτοσυκλέτας, η αλήθεια είναι μία στην εποχή μας: κάθε, μα κάθε πλευρά των επιδόσεων μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας εξαρτάται από τα ηλεκτρονικά.
Από το με πόση ακρίβεια διαβάζουν τα δεδομένα, τα αναλύουν, τα μεταφράζουν και έπειτα δίνουν τις ορθές εντολές στα διάφορα περιφερειακά για το πώς πρέπει να λειτουργήσουν. Το τελικό ζητούμενο είναι να κατέβει η ιπποδύναμη στην πίστα με τον αποτελεσματικότερο τρόπο, είτε η μοτοσυκλέτα είναι όρθια, είτε πλαγιασμένη 53 μοίρες σε μια στροφή.
Παρά τον κύριο ρόλο τους όμως τα ηλεκτρονικά έχουν ένα μειονέκτημα. Δεν παρέχουν θέαμα στον κόσμο. Ποιος ενδιαφέρεται για κλειστά μεταλλικά κουτάκια 20 Χ 5 εκατ; Το θέαμα έρχεται από τους αναβάτες. Κι έτσι ο ψηφιακός παράλληλος κόσμος στα box των αγώνων παραμένει ως επί το πλείστον κρυμμένος από το κοινό. Φυσικά και οι άνθρωποι που ζουν μέσα σε αυτόν.
Αυτός είναι κάτι που πρόσφατα προσπάθησε να αλλάξει η εργοστασιακή ομάδα Yamaha Racing. Παρουσίασε ένα βίντεο με θέμα την εργασία του Kazutoshi Seki, του μηχανικού που είναι υπεύθυνος για τα ηλεκτρονικά του κινητήρα που χρησιμοποιεί ο Valentino Rossi.
Οι δύο τους συνεργάζονται στην Yamaha από το 2004, όταν ο Rossi ήρθε στην ομάδα από τη Honda. Μετά την επιστροφή του Valentino από τις διετείς διακοπές με τη Ducati, οι δυο τους ξαναβρέθηκαν στο ίδιο pitbox.
Το 14λεπτο βίντεο αποτελεί μια ενδιαφέρουσα ματιά στον ρόλο που παίζει ο Seki στο σωστό στήσιμο της μοτοσυκλέτας του Rossi, καταφέρνοντας να μεταφέρει το πάθος και την αφοσίωση του ιάπωνα μηχανικού στη δουλειά του και το άθλημα.
Αν σάς κέντρισε το ενδιαφέρον, μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το Saki και τη δουλειά του στο επίσημο αγωνιστικό site της Yamaha.
Δείτε στο βίντεο το Seki και τον τρόπο που συνεργάζεται με το Valentino Rossi σε αγώνες και δοκιμές…