Επτά χρόνια, από το 2006, έχει να κριθεί τίτλος της μεγάλης κατηγορίας στον τελευταίο αγώνα της σαιζόν.
Για την ακρίβεια φέτος στην Βαλένθια κρίνονται δύο τίτλοι, των MotoGP και της Moto3, ενώ αν στην Ιαπωνία δεν είχε συμβεί το ατύχημα του πρώτου γύρου που «καθάρισε» τον Redding, θα κρινόταν και ο τίτλος της Μoto2.
Φτάνοντας λοιπόν στον τελευταίο αγώνα, αξίζει να ασχοληθούμε με τις πιθανότητες που έχουν οι Marquez και Lorenzo να πάρουν τον τίτλο, ανάλογα με τη θέση τερματισμού τους. Οι συνδυασμοί είναι πολλοί και χρειάζεται να μπει κάποια τάξη, ώστε να βγει νόημα. Αυτός είναι ο λόγος του πίνακα, πάνω στον οποίο αναφέρονται όλοι οι δυνατοί συνδυασμοί.
Φυσικά φαβορί παραμένει ο αναβάτης της Honda. Ο νεοφώτιστος Marc Marquez έχει τέτοια διαφορά βαθμών (+13) που τού επιτρέπει να τρέξει χωρίς το παραμικρό άγχος. Έχοντας τερματίσει σε όλους τους αγώνες -πλην δύο- στο βάθρο, το βρίσκουμε πολύ απίθανο να μείνει εκτός βάθρου στον αγώνα αυτόν. Πράγμα που αυτόματα σημαίνει και τίτλο, όποια θέση κι αν κατακτήσει ο Jorge Lorenzo.
Επειδή όμως οι δύο τελευταίοι αγώνες απέδειξαν ότι όλα είναι δυνατά, και επειδή η δύναμη θέλησης του Lorenzo είναι τελικά τιτάνια, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει 100% την ανατροπή.
Η θέληση του Lorenzo θυμίζει λίγο Steve Jobs, τον μυθικό ιδρυτή της Apple που λέγεται πως μπορούσε να «στρεβλώσει το περιβάλλον και την εξέλιξη των πραγμάτων», μόνον και μόνον με τη τρομακτική δύναμη της θέλησής του.
Ο Lorenzo πάντως μόνος του δεν μπορεί να τα καταφέρει, με την έννοια ότι χρειάζεται «βοήθεια» από τρεις τουλάχιστον αναβάτες για να διατηρήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Εννοείται βέβαια πως καταρχήν πρέπει να κερδίσει τον αγώνα, κάτι που καθόλου δεν αποκλείεται με δεδομένη τη φόρα που έχει.
Στην περίπτωση της νίκης του λοιπόν, θα χρειαστεί τρεις ακόμη αναβάτες να τερματίσουν μεταξύ αυτού και του δαιμονικού νέου της Honda. Ένας θα μπορούσε να είναι ο Dani Pedrosa, που τον έχει κερδίσει κάμποσες φορές φέτος.
Έτσι κι αλλιώς η Honda απεχθάνεται τις εντολές ιεράρχησης των αναβατών, το μόνο που τους νοιάζει είναι να μην ρίξει ο ένας τον άλλο. Επειδή πλέον ανάμεσα σε Pedrosa και Marquez έχει αναπτυχθεί μια κάποια αντιπάθεια, είναι απίθανο τελείως να κάνει ο Dani κάτι προς όφελος του Marc. Aν ο Pedrosa έχει την ευκαιρία να ανέβει βάθρο, να είστε σίγουροι πως θα το κάνει.
Η ανεύρεση των υπόλοιπων δύο αναβατών είναι πολύ δύσκολη. Ο Valentino Rossi έχει κερδίσει δύο φορές τον Marquez μία στον πρώτο αγώνα του Κατάρ, και μία στο Assen, αλλά από τότε δεν έχει δείξει ικανός να τον ακολουθήσει σε αγώνα.
Οι Cal Crutchlow, Stefan Bradl και Alvaro Bautista έχουν όλοι δείξει μεγαλύτερη ταχύτητα φέτος, αλλά μόνον ο Cal έχει κερδίσει τον Marc, μία φορά στο βρεγμένο γαλλικό GP του Le Mans, όπου ο Marquez οδηγούσε για πρώτη φορά μοτοσυκλέτα MotoGP στη βροχή.
Οι άλλοι δύο δορυφορικοί αναβάτες της Honda δεν έχουν ποτέ τερματίσει μπροστά από τον πυραυλοκίνητο νέο. Πώς να ελπίζει σε κάτι διαφορετικό στην Valencia o Lorenzo;
Ουσιαστικά, μόνον αν επαναληφθεί η δραματική εξέλιξη του ίδιου αγώνα του 2006, όταν ο Rossi προηγούνταν του Hayden με 8 βαθμούς, αλλά έχασε τον τίτλο πέφτοντας στις αρχές του αγώνα. Ο Ιταλός πολυπρωταθλητής επέστρεψε στον αγώνα αμέσως, αλλά δεν κατάφερε να τερματίσει στις πρώτες θέσεις.
Το μόνο λοιπόν που μπορεί να ελπίζει ο Jorge είναι πως η πίεση που νιώθει ίσως ο μικρός, θα τον σπρώξει σε ένα λάθος σαν εκείνο του Rossi. Κάτι πάντως που δεν είναι ιδιαίτερα πιθανό, καθώς ο Marquez όχι μόνον έχει δείξει φοβερή αντοχή στην πίεση αλλά και άνεση στις «ένας προς έναν» μονομαχίες με τους «μεγάλους».