O Dani Pedrosa πανηγύρισε μια «εξαιρετική» νίκη στο GP της Μαλαισίας, την τρίτη του μέσα στην χρονιά. Έτσι μείωσε την απόστασή του από τον Jorge Lorenzo για τη 2η θέση του πρωταθλήματος στους 11 βαθμούς, διαφορά που μπορεί να καλυφθεί στους 3 εναπομείναντες αγώνες.
Το να φτάσει όμως τον Marquez στην κορυφή και να τον περάσει, φαντάζει απίθανο καθώς η διαφορά τους μειώθηκε μεν, αλλά παραμένει χαώδης στους 54 βαθμούς, ενώ απομένουν ακόμη 75 βαθμοί να μοιραστούν στους νικητές των 3 επόμενων γύρων.
Ήταν πάντως η τέλεια επιστροφή του Dani μετά το ατύχημα και την εγκατάλειψη στον προηγούμενο αγώνα, και παρά τους πόνους από τους οποίους ακόμη έχει ενοχλήσεις.
Είναι η δεύτερη συνεχόμενη νίκη του Dani στην Sepang, αλλά μόλις η πρώτη εδώ και πέντε σχεδόν μήνες, από το Le Mans στα μέσα Μαΐου. Ξεκίνησε πρώτος τον αγώνα, αλλά έχασε το σπριντ ως την πρώτη στροφή από το Lorenzo (που ξεκίνησε 4ος), κυρίως γιατί είχε αποφασίσει να ξεκινήσει προσεκτικά, τσεκάροντας την πρόσφυση της ασφάλτου.
O Marquez έκανε κακή εκκίνηση από την pole position, έχασε 3 θέσεις και στους πρώτους 2 γύρους πάλεψε με τον Rossi μέχρι να περάσει 3ος και να κυνηγήσει το Lorenzo.
Ήδη όμως στο τέλος του πρώτου γύρου o Pedrosa είχε περάσει καθαρά τον περσινό πρωταθλητή, και με ένα πολύ γρήγορο και πολύ σταθερό γυρολόγιο κάλπασε ως τη γραμμή τερματισμού, χωρίς να απειληθεί από κανέναν.
Πίσω του ο Lorenzo έμπλεξε στα δίχτυα του Marquez, με τον οποίο από τον 5ο ως τον 9ο αντάλλαξαν πολλές φορές θέσεις. Ο μικρός κατάφερε τελικά να μείνει μπροστά μετά τον 9ο γύρο και ενώ απέμεναν 11 μέχρι τον τερματισμό.
Ανάμεσα στις τολμηρές αλληλοπροσπεράσεις τους υπήρξε και μία απειροελάχιστη επαφή, χωρίς αυτή τη φορά ο Jorge να διαμαρτυρηθεί, ήταν αυτός που την προκάλεσε αυτή τη φορά. Την ίδια ώρα ο Pedrosa άνοιγε κι άλλο γκάζι, ανεβάζοντας τη διαφορά του από τον 2ο Marquez στο 1,9 δευτ.
Εκτός της τριάδας του βάθρου στην γνώριμη 4η θέση τερμάτισε ο Valentino Rossi που έκανε ένα μοναχικό αγώνα, έχοντας αποσπαστεί από τους Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) και Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech3).
Ο Ισπανός πήρε την 5η θέση στον προτελευταίο μόλις γύρο και ο Άγγλος προσπάθησε να περάσει στο τέλος, μένοντας 6ος για 1/10 του δευτερολέπτου. Με τον τερματισμό του αυτό ο Bautista πέρασε 6ος στη βαθμολογία μπροστά από τον Stefan Bradl της LCR Honda που δεν ξεκίνησε καν, έχοντας σπάσει τον αστράγαλό του στα δοκιμαστικά.
Πανευτυχής ο πιτσιρικάς της Tech3 Bradley Smith, τερμάτισε 15 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Andrea Dovizioso της Ducati (7ος και 8ος αντίστοιχα), μπροστά και από τον Aleix Espargaro (Power Electronics Aspar CRT) και τον Yonny Hernandez (Ignite Pramac Racing).
Στην 15η θέση τερμάτισε ο γερόλυκος Colin Edwards της NGM Mobile Forward Racing, πραγματικό κατόρθωμα καθώς τιμωρήθηκε (μαζί με τους Hector Barbera και Michael Laverty) με διέλευση από τα πιτ γιατί βρέθηκε να έχει «κλέψει» στην εκκίνηση.
Πέντε αναβάτες δεν κατάφεραν να τερματίσουν, ανάμεσά τους ο Nicky Hayden, όταν η Ducati του άρχισε να καπνίζει και την εγκατέλειψε στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.
Το αποτέλεσμα στη Μαλαισία σημαίνει ότι οι 3 πρώτοι της βαθμολογίας έχουν μαθηματικά την πιθανότητα να πάρουν τον τίτλο. Ωστόσο ο μόνος που μπορεί να τον κλειδώσει στο Phillip Island είναι ο Marquez, εφόσον κερδίσει και ο Lorenzo τερματίσει στην 3η θέση ή πιο πίσω. Αν πρωταθλητής στεφθεί τελικά ο Marquez, θα είναι πρώτη φορά που κερδίζει οδηγός rookie στη μεγάλη κατηγορία εδώ και 35 χρόνια.
Αποτελέσματα
1 Dani PEDROSA Repsol Honda Team Honda 163,3 40’45.191
2 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda 163,1 +2.757
3 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing Yamaha 162,9 +6.669
4 Valentino ROSSI Yamaha Factory Racing Yamaha 162,6 +10.351
5 Alvaro BAUTISTA GO&FUN Honda Gresini Honda 161,8 +22.149
6 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 161,8 +22.301
7 Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 161,3 +30.864
8 Andrea DOVIZIOSO Ducati Team Ducati 160,4 +45.111
9 Aleix ESPARGARO Power Electronics Aspar ART 159,4 +59.264
10 Yonny HERNANDEZ Ignite Pramac Racing Ducati 159,3 +1’01.417
11 Hiroshi AOYAMA Avintia Blusens FTR 159,2 +1’03.665
12 Randy DE PUNIET Power Electronics Aspar ART 158,5 +1’14.256
13 Claudio CORTI NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 158,0 +1’21.603
14 Hector BARBERA Avintia Blusens FTR 157,6 +1’27.976
15 Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 157,5 +1’29.442
16 Danilo PETRUCCI Came IodaRacing Project Ioda-Suter 157,5 +1’29.551
17 Luca SCASSA Cardion AB Motoracing ART 156,4 +1’47.930
18 Bryan STARING GO&FUN Honda Gresini FTR Honda 156,1 +1’52.927
Δεν τερμάτισαν
Michael LAVERTY Paul Bird Motorsport ART 155,0 8 γύροι
Lukas PESEK Came IodaRacing Project Ioda-Suter 154,2 9 γύροι
Nicky HAYDEN Ducati Team Ducati 159,1 12 γύροι
Damian CUDLIN Paul Bird Motorsport PBM 153,4 13 γύροι
Andrea IANNONE Energy T.I. Pramac Racing Ducati 160,5 14 γύροι
Βαθμολογία αναβατών
1 Marc MARQUEZ SPA 298
2 Jorge LORENZO SPA 255 (-43)
3 Dani PEDROSA SPA 244 (-54)
4 Valentino ROSSI ITA 198(-100)
5 Cal CRUTCHLOW GBR 166 (-132)
6 Alvaro BAUTISTA SPA 136 (-162)
7 Stefan BRADL GER 135 (-163)
8 Andrea DOVIZIOSO ITA 120 (-178)
9 Nicky HAYDEN USA 102 (-196)
10 Bradley SMITH GBR 89 (-209)
11 Aleix ESPARGARO SPA 83 (-215)
12 Michele PIRRO ITA 50 (-248)
13 Andrea IANNONE ITA 47 (-251)
14 Colin EDWARDS USA 32 (-266)
15 Hector BARBERA SPA 29 (-269)
16 Randy DE PUNIET FRA 27 (-271)
17 Danilo PETRUCCI ITA 23 (-275)
18 Yonny HERNANDEZ COL 17 (-281)
19 Hiroshi AOYAMA JPN 13 (-285)
20 Claudio CORTI ITA 11 (-287)
21 Ben SPIES USA 9 (-289)
22 Alex DE ANGELIS RSM 5 (-293)
23 Karel ABRAHAM CZE 5 (-293)
24 Michael LAVERTY GBR 3 (-295)
25 Bryan STARING AUS 2 (-296)
26 Javier DEL AMOR SPA 1 (-297)
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Honda 329
2. Yamaha 306 (-23)
3. Ducati 131 (-198)
4. ART 85 (-244)
5. FTR 40 (-289)
6. FTR Kawasaki 35 (-294)
7. Ioda-Suter 23 (-306)
8. PBM 3 (-326)
9. FTR Honda 2 (-327)