Ο Marc Marquez στον τελευταίο γύρο των κατατακτηρίων δοκιμών Q2 για τον αγώνα της Μαλαισίας άρπαξε την pole position από τα χέρια του Valentino Rossi που μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε τον καλύτερο χρόνο.

Ο νεαρός Ισπανός συνεχίζει για 4ο συνεχόμενη φορά να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές και να ξεκινά τον αγώνα από την πρώτη θέση της εκκίνησης.

Στους 15 αγώνες έχει αποσπάσει 8 φορές την pole position με τις 5 από αυτές να τις έχει κατακτήσει στους τελευταίους 6 αγώνες. Το 2’00.011 που σημείωσε ο rookie – έκπληξη της χρονιάς, αποτελεί και νέο ρεκόρ χρόνου για κατατακτήριες δοκιμές.

Βροχή διάρκειας λίγων μόλις λεπτών σε ένα μόνο τμήμα της πίστας δημιούργησε δύσκολες συνθήκες, με τους 8 πρώτους οδηγούς να σημειώνουν τον ταχύτερο χρόνο τους μόλις στον τελευταίο γύρο.

Ο πολυνίκης στην πίστα της Sepang, Valentino Rossi έχασε την ευκαιρία να αποσπάσει την πρώτη του φετινή pole position και ήταν τελικά δεύτερος. Το αποτέλεσμα αυτό πάντως είναι το καλύτερο που έχει πετύχει φέτος ο Ιταλός πολυπρωταθλητής.

Μόλις 23/1000 πιο πίσω στην τρίτη θέση ήταν ο Βρετανός Cal Crutchlow που επέστρεψε στην πρώτη σειρά εκκίνησης από τον αγώνα της πατρίδας του στο Silverstone. Οι δύο διεκδικητές του τίτλου, Jorge Lorenzo και Dani Pedrosa θα στηθούν και οι δύο στην δεύτερη σειρά της εκκίνησης.

O Jorge Lorenzo αναγκάστηκε να μπει στα πιτς μετά από μια δύσκολη στιγμή όπου ένα λάθος τον έστειλε εκτός πίστας. Με την επιστροφή του κατάφερε να βρει ξανά το ρυθμό του και να αναρριχηθεί στη λίστα των χρονολογίων. Βελτίωσε τη θέση του στον τελευταίο γύρο, μένοντας ωστόσο 4ος και στη δεύτερη σειρά εκκίνησης.

Μετά τη δραματική πτώση του στην πίστα MotorLand της Αραγονίας, ο Dani Pedrosa επέστρεψε δυναμικά στη δράση κυριαρχώντας και στις τρεις δοκιμαστικές περιόδους στην πίστα της Sepang.

Ωστόσο όταν ήρθε η ώρα για τις κατατακτήριες της Q2, ο νικητής του αγώνα του 2012 δεν μπόρεσε να επαναλάβει μια ανάλογη επίδοση και αρκέστηκε στην 5η θέση, 6 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από το χρόνο του Marquez. Τη δεύτερη σειρά συμπληρώνει ο οδηγός της Gresini Honda, Alvaro Bautista.

Από την 3η σειρά θα εκκινήσουν ο rookie της Tech 3, Bradley Smith, η πρώτη Ducati με τον Andrea Dovizioso και δίπλα του η πρώτη CRT με τον Aleix Espargaro σε μία ακόμη κυρίαρχη, για την υποκατηγορία, εμφάνιση.

Ο οδηγός της Honda LCR, Γερμανός Stefan Bradl είχε μια άτυχη στιγμή και δεν θα λάβει μέρος στον αγώνα. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ελεύθερων δοκιμών είχε μια πτώση που του κόστισε έναν σπασμένο αστράγαλο στο δεξί πόδι και μια επέμβαση στο νοσοκομείο της Sepang για την αποκατάστασή του.

Ο Andrea Iannone της δορυφορικής Energy T.I. Pramac Racing συμπληρώνει την πρώτη 10άδα των οδηγών αφήνοντας 11ο τον εργοστασιακό της Ducati, Nicky Hayden. Το κενό που άφησε ο Stefan Bradl ανέβασε τον Colin Edwards στην 12η θέση και την 4η σειρά εκκίνησης, δίπλα στον νεοεισερχόμενο Damian Cudlin.

Η πρόγνωση του καιρού δίνει βροχή την ώρα του αγώνα, κάτι συνηθισμένο στους αγώνες της Μαλαισίας και αν όντως κάτι τέτοιο επιβεβαιωθεί, μπορεί να υπάρξουν εκπλήξεις που θα δώσουν νέο ενδιαφέρον στο τελευταίο σερί αγώνων της χρονιάς.

Με 4 αγώνες να απομένουν και 100 βαθμούς ακόμη να μοιραστούν στους νικητές, οι 39 βαθμοί με τους οποίους προηγείται ο Marquez του δίνουν ένα ασφαλές προβάδισμα στο κυνήγι του τίτλου.

Ωστόσο στους αγώνες όλα είναι πιθανά, και οι μαθηματικές ελπίδες επιτρέπουν στον Lorenzo που είναι δεύτερος, όσο και στον Dani Pedrosa που υπολείπεται 59 βαθμούς από την κορυφή, να ελπίζουν ακόμη.

Αποτελέσματα Κατατακτηρίων δοκιμών

Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 0.011s (Στον 7ο γύρο από τους 7)
2. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 2m 0.336s (7/7)
3. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 0.359s (7/7)
4. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 2m 0.578s (5/5)
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 0.692s (7/7)
6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 0.974s (7/7)
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 1.306s (7/7)
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 2m 1.635s (6/6)
9. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 2m 2.151s (2/3)
10. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 2m 2.536s (7/7)
11. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 2m 2.900s (6/7)
12. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) Χωρίς χρόνο

Q1:
13. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 2m 2.858s (2/6)
14. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 2m 3.175s (2/6)
15. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 2m 3.212s (6/7)
16. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 2m 3.418s (4/7)
17. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 2m 3.651s (6/7)
18. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 2m 3.805s (4/7)
19. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 2m 4.198s (3/7)
20. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 2m 4.310s (3/7)
21. Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT) 2m 5.199s (6/7)
22. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 2m 6.038s (3/6)
23. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 2m 6.203s (2/6)
24. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 2m 6.273s (4/6)
* Standard ECU.

Ταχύτερος χρόνος δοκιμών:
Dani Pedrosa ESP Honda 2m 0.554s (FP2)

Επίσημα ρεκόρ πίστας Μαλαισίας MotoGP:
Προηγούμενο ρεκόρ γύρου: Jorge Lorenzo ESP Yamaha 2m 0.334s (2012)
Νέο ρεκόρ γύρου: Marc Marquez ESP Honda, 2m 0.011 (2013)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Casey Stoner AUS Ducati 2m 2.108s (2007)

Ταχύτερος γύρος δοκιμών πριν την έναρξη του πρωταθλήματος του 2013:
Dani Pedrosa ESP Honda 2m 0.100s
Ανεπίσημος ταχύτερος γύρος κατά τη διάρκεια δοκιμών:
Casey Stoner AUS Honda 1m 59.607s (2 Φεβρουαρίου 2012)