Ο προτελευταίος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike βρίσκει τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Tom Sykes νικητή και των δύο Σκελών.
Επεκτείνει έτσι την πρωτοπορία του από το δεύτερο Eugene Laverty στους 37 β. και από τον τρίτο Sylvain Guintoli στους 38. Με 50 β. να μοιράζονται στους νικητές του επόμενου γύρου, μαθηματικά είναι δυνατόν να χάσει ο Sykes τον τίτλο, στην πράξη όμως μοιάζει αδύνατο.
Α’ Σκέλος
Ο Εγγλέζος ξεκίνησε πρώτος και τερμάτισε πρώτος στο Α’ Σκέλος, υπό τη διαρκή απειλή της Aprilia του Guintoli. Ο Γάλλος κατέβαλε υπερπροσπάθεια, σπάζοντας και το ρεκόρ αγώνα, όμως ο Sykes ξεκόλλησε μετά από τον 5ο γύρο, δημιουργώντας και συντηρώντας διαφορά 2 δευτ. από τον αναβάτη της RSV4R.
Τρεις γύρους πριν τον τερματισμό, ένα κακό highside του Mark Aitchison (Pedercini Kawasaki) κατέληξε στην ανάφλεξη του ZX-10R μεσούντος του αγώνα, με αποτέλεσμα βέβαια οι κριτές να τον διακόψουν εσπευσμένα.
Μόνος και 3ος τερμάτισε ο Eugene Laverty, υποχωρώντας έτσι στην τρίτη θέση της βαθμολογίας. Ο Laverty δεν έκανε καλή εκκίνηση και αναγκάστηκε να ανταγωνιστεί σκληρά το Marco Melandri στη διάρκεια των αρχικών γύρων. Όταν ξέφυγε από τα νύχια της BMW, βρέθηκε να μονομαχεί με το Davide Giugliano, χάνοντας χρόνο και μαζί την επαφή με τους δύο πρώτους.
Τελικά ο Giugliano τερμάτισε μπροστά από τον 5ο Marco Melandri, ο οποίος έτσι χάνει κάθε ελπίδα για τον τίτλο, εκτός αν στο Β’ Σκέλος κατάφερνε να τερματίσει μπροστά από το Sykes.
Μια συγκλονιστική μονομαχία για την 6η θέση εξελίχτηκε ανάμεσα στο Michele Pirro (αντικαταστάτη του Carlos Checa και οδηγό εξέλιξης της Ducati στα MotoGP) και το Michele Fabrizio, που κι αυτός αντικαθιστά τον τραυματία Jonathan Rea. Ο Fabrizio τερμάτισε μπροστά από τον προσωρινό συνέδελφό του στην Pata Honda, το Leon Haslam.
Ο Ayrton Badovini (Alstare Ducati) έφερε τη δεύτερη Panigale στην 9η θέση, ενώ ο βετεράνος του WSBK Lorenzo Lanzi άρπαξε τη 10η θέση (οδηγώντας μια παλιά Ducati 1198R για τη Mesaroli Racing), όταν έπεσαν -χωριστά- οι Chaz Davies, Jules Cluzel, Toni Elias και Vincent Philippe (αντικαταστάτης του Leon Camier).
Ο Elias έπεσε, όταν η Aprilia του γλίστρησε στην έξοδο της Chateaux d’Eau, ρίχνοντας και τον άτυχο Philippe που ακολουθούσε και δεν κατάφερε να αποφύγει τη σύγκρουση. Πάντως ο Γάλλος επέστρεψε στη σέλα και τερμάτισε. Χάρη στα συμβάντα αυτά, τερμάτισε στην 11η θέση ο Davide Salom.
Αποτελέσματα Α’ Σκέλους
1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 29′38.830
2. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 29′40.976
3. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 29′49.473
4. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 29′54.517
5. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 30′02.403
6. Michele Pirro (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 30′12.678
7. Michel Fabrizio (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 30′16.429
8. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 30′16.733
9. Ayrton Badovini (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 30′17.011
10. Lorenzo Lanzi (Mesaroli Transports A.S.) Ducati 1098R 30′30.434
11. David Salom (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 30′33.572
12. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 30′42.272
13. Vincent Philippe (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 30′46.006
14. Fabrizio Lai (MR-Racing) Ducati 1199 Panigale 31′03.680
15. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 31′05.908
Εγκατέλειψαν
Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 30′38.548
Toni Elias (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 25′48.876
Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 3′22.383
Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 4′07.271
Β’ Σκέλος
Μετά τη νίκη του Α’ Σκέλους ο Sykes κατέβηκε με πολύν αέρα στο Β’, επικρατώντας ολοκληρωτικά. Πλέον αγγίζει τον τίτλο που πέρσι του διέφυγε για μισό μόλις βαθμό! Κανείς πλέον δεν θα στοιχηματίσει ότι σε 11 μέρες στη Jerez ο Sykes δεν θα χριστεί πρωταθλητής, εκτός αν θέλει να χάσει τα λεφτά του.
Κατισχύοντας απόλυτα και αλάθητα ο αναβάτης της Kawasaki πήρε και το 2ο Σκέλος, οδηγώντας στην κορυφή της κούρσας από την εκκίνηση ως τον τερματισμό.
Guintoli και Laverty μονομάχησαν σκληρά στους 3 τελευταίους γύρους για τη δεύτερη θέση, αλλά μια ξαφνική ψιχάλα σκέπασε την πίστα με γλίτσα και έπεσαν αμφότεροι, πρώτος ο Guintoli στη στροφή Adelaide και λίγα μέτρα πιο κάτω ο Laverty. Βγήκαν οι κόκκινες σημαίες, διακόπτοντας πρόωρα τον αγώνα, χωρίς όμως επιπτώσεις στην κατάταξη.
Ο Sykes θα μπορούσε να κλειδώσει και μαθηματικά την υπόθεση «τίτλος» στο Β’ Σκέλος, αλλά οι δύο αναβάτες της Aprilia αντιδρώντας έξυπνα στην καταστροφή που τους βρήκε, πήδηξαν πάλι στις μοτοσυκλέτες τους και επέστρεψαν στην pitlane πριν παρέλθει το πεντάλεπτο που προβλέπει ο Αγωνιστικός Κανονισμός.
Έτσι με τον κανόνα της κατάταξης στον προτελευταίο γύρο, οι Laverty και Guintoli ανέβηκαν πάλι στο βάθρο δίπλα στον Sykes, ως 2ος και 3ος αντίστοιχα.
Ακολούθησε ο Davide Giugliano τερματίζοντας πάλι 4ος, αυτή τη φορά αντί του Melandri, αφού άφησε στην 5η θέση τον Chaz Davies, πάλι με BMW. Ο γάλλος πρωταθλητής Endurance Vincent Philippe, που μάλλον γνωρίζει το Magny Cours καλύτερα κι από την τσέπη του, τερμάτισε 6ος για την ομάδα Fixi Crescent Suzuki.
Ο Marco Melandri ζήτησε να του αλλάξουν κινητήρα ανάμεσα στα 2 σκέλη, αλλά δεν είδε καμιά βελτίωση και με την 7η θέση δεν έχει πια ελπίδα για τίτλο. Πίσω του ο Toni Elias που με την 8η θέση εξισορρόπησε κάπως τις άσχημες εντυπώσεις από την εγκατάλειψη στο Α’ Σκέλος.
Ο Lorenzo Lanzi που επέστρεψε στα Superbike τερμάτισε 9ος με την ηρωική «παλιά» 1098 R, αφήνοντας πίσω όλους τους αναβάτες της Alstare με την ολοκαίνουργια αλλά ακόμη μη ανταγωνιστική Ducati Panigale. Από τους οποίους διεσώθη μόνον ο Ayrton Badovini στην 10η θέση. Ο Michele Pirro έπεσε για 3η φορά μέσα στο Σαββατοκύριακο και αποσύρθηκε.
Στην 11η θέση πάλι ο David Salom της Kawasaki που τερμάτισε μπροστά από τους Mark Aitchison και Federico Sandi. Ο Jules Cluzel μετά από πτώση έχασε πολλές θέσεις και υποχώρησε στην 14η θέση ενώ ο Fabrizio Lai με την 3η Panigale ίσα που πήρε έναν βαθμό στην 15η θέση.
Αποτελέσματα Β’ Σκέλους
1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34′36.149
2. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34′47.240
3. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34′47.486
4. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 34′59.157
5. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 35′01.873
6. Vincent Philippe (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 35′10.911
7. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 35′12.368
8. Toni Elias (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 35′17.106
9. Lorenzo Lanzi (Mesaroli Transports A.S.) Ducati 1098R 35′19.862
10. Ayrton Badovini (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 35′29.337
11. David Salom (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 35′32.400
12. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35′40.197
13. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35′40.392
14. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 35′46.495
15. Fabrizio Lai (MR-Racing) Ducati 1199 Panigale 36′05.590
Εγκατέλειψαν
Michel Fabrizio (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 21′48.713
Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 20′40.188
Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 11′45.088
Michele Pirro (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 3′24.776