Η αποτελεσματικότητα της δουλειάς της επιτροπή Grand Prix μπορεί να χαρακτηριστεί αμφισβητήσιμη (από την ίδια την επιτροπή) καθώς κάθε τρεις και λίγο συνεδριάζει για να αλλάξει κάποιον κανονισμό που σε τρεις μήνες θα ξαναλλάξει.
Όμως δεν θα μπορούσαμε να της προσάψουμε ότι δεν κάνει δουλειά. Σε διαρκή αναζήτηση των βέλτιστων λύσεων (λέει η ίδια) ή ισορροπιών μεταξύ των εταιρειών και των ομάδων (λέμε εμείς), η επιτροπή (αποτελούμενη από την Dorna, την IRTA, το MSMA και την FIM) συνεδρίασε στη διάρκεια του αγώνα της Ινδιανάπολης και ασχολήθηκε με ψιλορυθμίσεις των κανονισμών που αφορούν τα επίσημα τεστ των ομάδων.
«Επιτρέπεται στους κατασκευαστές να δηλώσουν μία πίστα στην οποία μπορούν να διεξάγουν δοκιμές χρησιμοποιώντας τους εργοστασιακούς αναβάτες τους, αλλά κατά μέγιστο 5 ημέρες ανά έτος. Αυτό τους παρέχει τη δυνατότητα να εξελίσσουν και δοκιμάζουν νέες τεχνολογίες με τους επίσημους αναβάτες τους σε περιβάλλον ιδιωτικών ελέγχων-δοκιμών».
Η επιτροπή παρενέβη επίσης με διευκρινήσεις στους κανονισμούς που διέπουν τον σχηματισμό των εργοστασιακών και δορυφορικών ομάδων. Συγκεκριμένα αυτών που θα στεγάσουν την «αγωνιστική παραγωγής» της Honda και τους κινητήρες Μ1 που η Yamaha θα προσφέρει στις ιδιωτικές ομάδες.
Πιο συγκεκριμένη τροποποίησε την παράγραφο 1.11.10, η οποία ως τώρα ανέφερε: «Επιτρέπεται στους κατασκευαστές της κατηγορίας MotoGP να συμμετέχουν μόνον με δύο κατά μέγιστο συμμετοχές για την εργοστασιακή τους ομάδα.Οι κατασκευαστές αυτοί έχουν επίσης το δικαίωμα της χρονομίσθωσης μοτοσυκλετών και εξοπλισμού σε ανεξάρτητες ομάδες μέχρι του αριθμού των δύο επιπλέον συμμετοχών. Ωστόσο, κάθε κατασκευαστής δεν μπορεί να υποβάλλει πάνω από τέσσερις συμμετοχές κατά μέγιστο (είτε με ίδια ομάδα, είτε μέσω μιας ανεξάρτητης ομάδας)…»
Μετά τις πρόσφατες παρεμβάσεις η ίδια παράγραφος αναφέρει τα εξής:
«Οι κατασκευαστές έχουν το δικαίωμα να κατεβάσουν έως και δύο συμμετοχές με τη δική τους ομάδα και να νοικιάσουν μοτοσυκλέτες και εξοπλισμό εργοστασιακού επιπέδου σε δύο ακόμη συμμετοχές. Τώρα μπορούν επίσης να παραχωρήσουν μοτοσυκλέτες τους σε περισσότερους συμμετέχοντες.Οι μοτοσυκλέτες αυτές θα αγωνίζονται σύμφωνα με τους κανόνες των μη εργοστασιακών μοτοσυκλετών».
Τέλος η επιτροπή αποφάσισε ότι ο αναβάτης δοκιμών της Yamaha Katsuyuki Nakasuga θα αγωνιστεί ως wildcard στο ιαπωνικό GP του Motegi. Ο Nakasuga είχε τερματίσει δεύτερος πέρσι στην Βαλένθια, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.