Πέντε μήνες πριν την εκκίνηση του Ράλυ Ντακάρ 2014 το αφεντικό της ΚΤΜ, ο Stefan Pierer, αποκαλύπτει ότι οι Αυστριακοί θα κατέβουν με νέο «πολεμικό» εργαλείο στον σκληρότερο αγώνα αντοχής του κόσμου.
Σε συνέντευξη που «παραχώρησε» στο επίσημο blog της εταιρείας του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΤΜ είπε πως ο στόχος των μηχανικών, όταν σχεδίαζαν τη νέα αγωνιστική 450, ήταν αυτή να είναι ελαφρύτερη, πιο «μαζεμένη» και να διαθέτει καλύτερη οδική συμπεριφορά. Οι σημαντικότερες αλλαγές της νέας 450 Rally Racer αφορούν το πλαίσιο.
Ο κινητήρας είναι βέβαια -λόγω κανονισμών- ο ίδιος μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με 450 κυβικά. Όμως το πλαίσιο είναι ολοκαίνουργιο –και σε αυτό οφείλονται κατά κύριο λόγο οι βελτιώσεις στο βάρος, την ευκινησία και τη συμπεριφορά.
Κάτι όχι και τόσο δύσκολο τελικά, αφού σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Pierer η μοτοσυκλέτα που κυριαρχεί τα τελευταία 3 χρόνια στο Dakar χρησιμοποιούσε το πλαίσιο του παλιότερου και ογκωδέστερου 690 Rally, με το οποίο αγωνιζόταν η ομάδα μέχρι και το 2010.
Θυμίζουμε ότι από το 2010 η διοργάνωση προσπάθησε να αυξήσει τον ανταγωνισμό. Άλλαξε (ή τουλάχιστον προσπάθησε) τους κανόνες του παιχνιδιού επιβάλλοντας όριο 450 κυβικών στους κινητήρες των εργοστασιακών ομάδων, κάτι που θεωρήθηκε ότι θα ευνοήσει τις ιαπωνικές Honda και Yamaha που διέθεταν εξαιρετικούς τέτοιους κινητήρες στα motocross και enduro μοντέλα τους.
Η ΚΤΜ είχε αρχικά αντιδράσει, ανακοινώνοντας την αποχώρησή της από το Rally Dakar του 2010. Τελικά επέστρεψε και συνέχισε να κερδίζει, με μια μοτοσυκλέτα που τώρα μαθαίνουμε ότι ήταν κάπως «πρόχειρη», αφού είχε δημιουργηθεί από την τοποθέτηση του κινητήρα με τα 450cc (με τις κατάλληλες μετατροπές) στο πλαίσιο της 690. Ακούγεται συνταγή ανάγκης, όμως όπως αποδείχτηκε πολύ αποτελεσματική.
«Το σημερινό 450 έχει κάνει ανεπανάληπτο σερί επιτυχιών, αλλά βασικά ήταν ίδιο με τo 690», αναφέρει πιο κάτω ο Pierer. «Η απόλυτη κυριαρχία μας είχε δημιουργήσει μεγάλη δυσαρέσκεια, οπότε η διοργάνωση και οι Ιάπωνες κατασκευαστές συμφώνησαν να κατεβάσουν τον κυβισμό στα 450 κυβικά. Τότε εμείς πήραμε έναν μικρότερο κινητήρα και τον βιδώσαμε στο παλιό πλαίσιο».
Σίγουρα δεν συνέβησαν έτσι απλά τα πράγματα, όμως η «ηρωική» αυτή αφήγηση αποκαλύπτει την τεράστια εμπειρία που έχει συγκεντρώσει η KTM από τους αγώνες Rally. Τρία χρόνια μετά την ευνοϊκή για τους ανταγωνιστές αλλαγή κανονισμών, συνεχίζει να κερδίζει. Όμως οι Ιάπωνες έχουν πια φτιάξει κορυφαίες μοτοσυκλέτες και γι’ αυτό η ΚΤΜ αποφάσισε να προχωρήσει την εξέλιξη της 450 Rally Racer.
Στο Rally Dakar του 2014 η ΚΤΜ θα αγωνιστει με τους Marc Coma, Ruben Faria και Kurt Caselli. Απέναντί τους οι αναβάτες της θα βρουν καταρχήν τον φετινό νικητή (και πρώην συνάδερφο στην ΚΤΜ) Cyril Despres, ο οποίος έδωσε ώθηση στον ανταγωνισμό μεταγραφόμενος στην Yamaha.
Ακόμη αποφασισμένη φαίνεται εφέτος η ομάδα HTC Honda: κατεβάζει 5 ολοκαίνουργια CRF450 RALLY, έχοντας δηλώσει ότι το 2014 θέλει τη νίκη.