Το αφεντικό της αγωνιστικής Ομάδας Yamaha MotoGP, ο Lin Jarvis, αποκάλυψε αυτό που όλοι γνώριζαν. Το εργοστάσιο ολοκληρώνει την εξέλιξη ενός κιβωτίου αδιάλειπτων σχέσεων (seamless) και μέσα στον Αύγουστο θα είναι έτοιμο για δοκιμές με τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες.
Έτσι η Yamaha θα καλύψει το τεχνολογικό της μειονέκτημα ως προς το συγκεκριμένο σημείο της μοτοσυκλέτας, αφού Honda και Ducati ήδη χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο σύστημα που μειώνει σημαντικά τον χρόνο αλλαγής σχέσεων.
Όμως το πλεονέκτημά του δεν περιορίζεται στην επιτάχυνση. Ακόμη πιο σημαντικό είναι το ότι οι αλλαγές ακόμη και μέσα στις στροφές πλέον δεν διαταράσσουν την ευαίσθητη ισορροπία της μοτοσυκλέτας.
«Σύντομα θα το δοκιμάσουν και οι εργοστασιακοί αναβάτες μας. Μετά, όταν είμαστε απόλυτα έτοιμοι, όταν δηλαδή σιγουρευτούμε ότι πράγματι προσφέρει πλεονέκτημα και διαθέτει την αξιοπιστία που πρέπει, τότε θα το κατεβάσουμε στους αγώνες… νομίζω πως θα το δείτε να αγωνίζεται από φέτος», δήλωσε ο Jarvis.
Αυτό σημαίνει ότι το νέο κιβώτιο θα μπορούσε να δοκιμαστεί κατά τη διάρκεια των «ιδιωτικών» δοκιμών της Yamaha στο Brno, από τις 6 ως 7 Αυγούστου.
«Το βασικό μέλημα των μηχανικών μας είναι η ασφάλεια των αναβατών μας», ξεκαθάρισε ο Jarvis.
«Στο κιβώτιο ταχυτήτων τα σφάλματα απλά α-πα-γο-ρεύ-ονται. Ένα λαθάκι και το βαθμολογικό κόστος είναι πολύ μεγάλο –όμως το χειρότερο είναι πως μπορεί να τραυματιστεί ο αναβάτης σου. Οπότε η Yamaha δεν θα το χρησιμοποιήσει, ως ότου είναι 100% σίγουρο ότι δουλεύει πραγματικά άψογα».
Και βέβαια οι αναβάτες της Yamaha δεν έχουν το ελάχιστο περιθώριο για άλλη απώλεια βαθμών. Στα μισά της σαιζόν, ο μεν τραυματίας Lorenzo υστερεί κατά 26 βαθμούς του πρωτοπόρου Marc Marquez και κατά 10 του δεύτερου στη βαθμολογία Pedrosa, ο δε Rossi είναι 4ος, 20 βαθμούς πίσω από τον Lorenzo.