Ο Tom Sykes επικράτησε καθολικά στο Α’ Σκέλος της Imola, εγγράφοντας στο παλμαρές του την 4η νίκη φέτος στο Autodromo Dino και Enzo Ferrari της Imola.
Μετά την κατάκτηση της Superpole με νέο ρεκόρ γύρου χρησιμοποιώντας λάστιχα αγώνα και όχι qualifier, ανέβηκε πρώτος και στο βάθρο του 1ου Σκέλους, έχοντας δίπλα τους Davide Giugliano (Althea Aprilia) και Eugene Laverty (Factory Aprilia).
Ξεκίνησε άσχημα, αφού με το πράσινο φως τον πέρασαν οι Jonatha Rea, Davide Giugliano και Sylvain Guintoli. Σύντομα ο Rea έκανε το λάθος και βγήκε για «βόλτα» στο χορτάρι, αφήνοντας την πρωτοπορία στο Davide Giugliano. Προσωρινά, όπως αποδείχτηκε, γιατί ο Sykes ήταν απολύτως αποφασισμένος.
Έκανε την κίνησή του και πέρασε πρώτα τον Guintoli, στην Variante Alta, στον 5ο γύρο. Έπειτα βάλθηκε να πιάσει τον Giugliano, πράγμα που κατάφερε ένα μόλις γύρο μετά. Μετά από καναδυό αποτυχημένες προσπάθειες κατάφερε να περάσει τον αναβάτη της δορυφορικής Althea Aprilia στη Rivazza Sykes.
Την ίδια ώρα ο γάλλος Guintoli που προηγείτο στη βαθμολογία, έπαθε ένα μικρό καρδιακό, όταν η RSV4 έβηξε μπλε καπνό, αναγκάζοντάς τον να σταματήσει στο πλάι της πίστας.
Είναι η πρώτη εγκατάλειψη του σταθερότατου Γάλλου Νο1 της Aprilia και με αυτή τη δραματική εξέλιξη, ο Sykes βρέθηκε μόλις 3 βαθμούς πίσω του στη μάχη για το φετινό τίτλο.
Στους επόμενους 7 γύρους ο Giugliano έκανε μεγάλο αγώνα, μένοντας κολλημένος πάνω στο Sykes. Όμως στον 13ο γύρο ο αναβάτης της Kawa ανέβασε ρυθμό και ξεκόλλησε, δημιουργώντας μέσα σε ένα γύρο διαφορά ενός δευτερολέπτου.
Ο Sykes συνέχισε στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό, τερματίζοντας 7,2 δευτ. μπροστά από τον Giugliano που τερμάτισε άνετα δεύτερος. Είναι το τρίτο βάθρο για τον Ιταλό. Τρίτος ανέβηκε στο βάθρο ο Eugene Laverty που πρέπει πάντως να ευγνωμονεί το Rea για τα λάθη του.
Ο Ιρλανδός τώρα, πριν τον αγώνα έδειχνε βέβαιος στο βάθρο, όντας ο μόνος αναβάτης που μπορούσε να κάνει χρόνο κοντά στο Sykes. Έκανε όμως δύο λάθη που του κόστισαν πολύ. Καταρχήν βγήκε εκτός πίστας στη στροφή Villeneuve, στον πρώτο μόλις γύρο και ενώ είχε στρίψει πρώτος μετά την εκκίνηση.
Επέστρεψε στον αγώνα 11ος και άρχισε να γυρίζει σε χρόνους ίδιους με των πρώτων. Πέρασε τους πάντες και πρόφτασε τους τρεις στην κορυφή του αγώνα, αφού πέρασε και το Marco Melandri. Όμως τρεις γύρους πριν το τέλος ο Ιρλανδός, ενώ είχε στο στόχαστρο τον Laverty, έχασε το μπροστινό, μετά το πίσω και τελικά έπεσε στη Ravizza, για να εγκαταλείψει.
Τον Rea πρέπει να ευχαριστήσει και ο Melandri. Όλο το Σαββατοκύριακο ο αναβάτης της BMW Goldbet αντιμετώπισε προβλήματα με τα ελαστικά, με λίγη τύχη όμως πήρε τους βαθμούς της 4ης θέσης, ήλπιζε όμως σε κάτι παραπάνω μετά τη νίκη του στην Πορτογαλία, ώστε να πλησιάσει τους Guintoli και Sykes στη βαθμολογία. Κάλλιο λίγα και στο χέρι όμως…
Η 5η θέση πήγε στον πολύ κεφάτο Michel Fabrizio που θα μπορούσε να πετύχει και κάτι καλύτερο αν μηχανικά προβλήματα στη Superpole 2 δεν τον ανάγκαζαν να ξεκινήσει από τη 12η θέση.
Οι Chaz Davies και Leon Camier τερμάτισαν 6ος και 7ος αντίστοιχα, ενώ ο Ayrton Badovini έκανε άσχημη εκκίνηση και πήρε την καρό σημαία 8ος, ως ο καλύτερος αναβάτης με Ducati. Αντίθετα ο Carlos Checa, Νο1 της εργοστασιακής Ducati, υπέφερε από την πτώση του στην Superpole 1 και με δυσκολία τερμάτισε 11ος.
Οι Loris Baz και Leon Haslam είχαν τη δική τους μονομαχία στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα. Επικράτησε ο Γάλλος με την Kawasaki που ήρθε 9ος.
Ο βετεράνος Noriyuki Haga που αγωνίστηκε σαν wildcard κατάφερε να πάρει έναν βαθμό με την 15η θέση, χάνοντας την 14η στον τελευταίο μόλις γύρο από τον συναθλητή του στην Grillini BMW, Ιταλό Vittorio Iannuzzo.
Αποτελέσματα Α’ Σκέλους
1. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R (21 γύροι)
2. Davide Giugliano ITA Althea Racing RSV4 +7.198
3. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 +9.484
4. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 +10.323
5. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma RSV4 +18.697
6. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 +19.531
7. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +22.412
8. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R +29.142
9. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +36.823
10. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR +37.507
11. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R +39.239
12. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R +43.334
13. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1’12.069
14. Noriyuki Haga JPN Grillini Dentalmatic BMW S1000RR +1’30.685
15. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR +1’30.773
Δεν τερμάτισαν
16. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR (18 γύροι)
17. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 (13 γύροι)
18. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 (5 γύροι)
Ταχύτερος χρόνος
Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1’47.274
Δεν ξεκίνησε
Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R