Με μια πειστική νίκη στη Βαρκελώνη, ο Jorge Lorenzo (Yamaha) πλησίασε στους 7 βαθμούς τον προπορευόμενο στη βαθμολογία αναβατών Dani Pedrosa (Honda Repsol HRC).

Έτσι ο Jorge γίνεται ο πρώτος αναβάτης με τρεις νίκες φέτος, καθώς ο Pedrosa έχει δύο και ο Marquez μία. Ο Lorenzo που έχει κερδίσει 3 φορές στα 4 τελευταία χρόνια τη Βαρκελώνη, χρειάζεται όσες περισσότερες νίκες μπορεί στο πρώτο μισό της σαιζόν (που θεωρητικά ευνοεί τη Yamaha). Το δεύτερο μισό θεωρείται ευνοϊκό για τις Honda με ανοιχτές και γρήγορες πίστες. Μετά την 3η θέση του ο Marquez ακολουθεί 23 βαθμούς πίσω από το Lorenzo.

Περιέργως, ο περσινός πρωταθλητής κατάφερε να κλέψει την εκκίνηση από το «σπεσιαλίστα» Pedrosa που είχε κάνει το Σάββατο χρόνο ρεκόρ παίρνοντας την pole position.

Ο Lorenzo έστριψε πρώτος, ενώ ακολούθησε ένα «τραινάκι» τεσσάρων αναβατών, αποτελούμενο από τους συνήθεις υπόπτους: Pedrosa, Marc Marquez, Cal Crutchlow και Valentino Rossi. Μετά τον 5ο γύρο οι Lorenzo, Pedrosa και Marquez άρχισαν σιγά-σιγά να ανοίγουν διαφορά από τους Crutchlow και Rossi.

Ύστερα, 8 γύρους από το τέλος, ο Lorenzo, βοηθούμενος κι από το λιγότερο γεμάτο ρεζερβουάρ της M1 ανέβασε ρυθμό, όπως και στο Mugello. Κατάφερε να ξεφύγει ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Pedrosa, διαφορά που στο τέλος ανέβασε σχετικά εύκολα στα 1,8 δευτερόλεπτα, καθώς ο Dani άρχισε να ανησυχεί περισσότερο για τον Marquez που είχε κολλήσει πάλι πίσω του, ψάχνοντας να περάσει με κάθε τρόπο.

Οι δύο αναβάτες της Honda πρόσφεραν αγωνιώδες θέαμα στους συμπατριώτες τους θεατές και τις ομάδες τους καθώς ο νεαρός έκανε τη μία επίθεση μετά την άλλη με φοβερή ορμή, η οποία δεν ανακόπηκε ούτε από την παρατρίχα συντριβή του στον προτελευταίο γύρο, όταν έχασε το μπροστινό της Honda.

Ο αναβάτης όχι μόνον δεν αγχώθηκε, αλλά μέσα στον τελευταίο γύρο ροκάνισε τη διαφορά των 6 δεκάτων από τον Pedrosa, που σώθηκε για 6 εκατοστά του δευτερολέπτου, χάρη στη σημαία του τερματισμού.

Τέταρτος μετά από μοναχικό αγώνα ο Valentino Rossi, μπροστά από τον περιχαρή Stefan Bradl, πίσω από τον οποίο, στην καλύτερη φετινή του εμφάνιση, τερμάτισε ο rookie της Tech3 Yamaha, ο Bradley Smith το επίτευγμά του να κρατήσει πίσω τον Andrea Dovizioso της Ducati δεν είναι και αμελητέο.

Στην 8η θέση τερμάτισε ο Aleix Espargaro, αναμφισβήτητα ο πρώτος και καλύτερος των CRT. Ο γερόλυκος Colin Edwards έδειξε μέταλλο και πέρασε τη γραμμή 9ος, μπροστά από τον εργοστασιακό αναβάτη δοκιμών της Ducati το Michele Pirro, που ωστόσο έχασε πολύ χρόνο από μια πτώση νωρίς.

Ο αγώνας πάντως χαρακτηρίστηκε από τις πολυάριθμες απώλειες λόγω πτώσεων. Πρώτος έσυρε το χορό των πεσμένων ο Alvaro Bautista. Προσπάθησε να περάσει ριψοκίνδυνα το Rossi στην Κ10 του πρώτου γύρου και έπεσε. Αυτή τη φορά ο ιταλός αστέρας είχε άγγελο και τη γλίτωσε, ειδάλλως θα είχε χάσει 2ο συνεχόμενο αγώνα εξ αιτίας του θερμόαιμου Alvaro. Μετά τον αγώνα ο Rossi δεν άφησε ασχολίαστο το περιστατικό και δικαίως.

Ένα γύρο αργότερα στην ίδια στροφή έπεσε και ο Andrea Iannone που προσπαθούσε απεγνωσμένα να μείνει κοντά στο Dovizioso. H πιο «επώνυμη» απώλεια πάντως ήταν ο Cal Crutchlow που έπεσε ηρωικά, παλεύοντας να μείνει κοντά στους 3 εργοστασιακούς.

Λίγες στροφές αργότερα και ενώ ήταν 5ος, έπεσε και ο Nicky Hayden, προσπαθώντας να ξεκολλήσει το Stefan Bradl από την ουρά του. Παρά την πτώση ο Crutchlow παραμένει 4ος στη βαθμολογία, 11 ολόκληρους βαθμούς μπροστά από το Rossi.

Συνολικά είχαμε 9 πτώσεις με αποτέλεσμα 8 εγκαταλείψεις. Η εξέλιξη αυτή έδωσε τη χαρά της βαθμολόγησης σε αναβάτες που αλλιώς θα έβλεπαν με κιάλια τη 15άδα, όπως ο αυστραλός Bryan Staring της Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) και ο ισπανός Javier Del Amor της Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT), ο οποίος αντικατέστησε τελευταία στιγμή το Hiroshi Aoyama, που έσπασε το δάχτυλό του στα δοκιμαστικά.

Αποτελέσματα

1. Jorge Lorenzo, ESP, Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 43′ 6.479
2. Dani Pedrosa, ESP, Repsol Honda Team (RC213V) 43′ 8.242
3. Marc Marquez, ESP, Repsol Honda Team (RC213V) 43′ 8.305
4. Valentino Rossi, ITA, Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 43′ 12.353
5. Stefan Bradl, GER, LCR Honda MotoGP (RC213V) 43′ 33.235
6. Bradley Smith, GBR, Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 43′ 38.707
7. Andrea Dovizioso, ITA, Ducati Team (GP13) 43′ 39.171
8. Aleix Espargaro, ESP, Power Electronics Aspar (ART CRT) 44′ 5.094
9. Colin Edwards, USA, NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 44′ 9.621
10. Michele Pirro, ITA, Ignite Pramac Racing (GP13) 44′ 16.253
11. Danilo Petrucci, ITA, Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT) 44′ 30.856
12. Claudio Corti, ITA, NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 44′ 40.158
13. Yonny Hernandez, COL, Paul Bird Motorsport (ART CRT) 44′ 51.834
14. Bryan Staring, AUS, Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 44′ 57.224s
15. Javier Del Amor, ESP, Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) +1 γύρος
16. Lukas Pesek, CZE, Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT) +1 γύρος

Δεν τερμάτισαν

Hector Barbera, ESP, Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)
Karel Abraham, CZE, Cardion AB Motoracing (ART CRT)
Cal Crutchlow, GBR, Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Nicky Hayden, USA, Ducati Team (GP13)
Andrea Iannone, ITA, Energy T.I. Pramac Racing (GP13)
Randy De Puniet, FRA, Power Electronics Aspar (ART CRT)
Alvaro Bautista, ESP, Go&Fun Honda Gresini (RC213V)
Michael Laverty, GBR, Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)

Επίσημα ρεκόρ MotoGP Catalunya

Ταχύτερος γύρος: Dani Pedrosa (Honda) 1’40.893 (2013)
Ταχύτερος γύρος αγώνα 2013: Marc Marquez (Honda) 1’42.552
Ρεκόρ γύρου αγώνα: Dani Pedrosa (Honda) 1’42.358 (2008)