Η Yamaha με ανακοίνωσή της επιβεβαίωσε ότι είναι έτοιμη να νοικιάσει κινητήρες σε ιδιωτικές ομάδες (CRT), ξεκινώντας από το 2014.
Η ανακοίνωση ήρθε στα πλαίσια της συμφωνία των Κατασκευαστών με την Dorna για εφαρμογή ενός νέου (πάλι;) κανονισμού MotoGP που θα ισχύσει από του χρόνου. Η ενοικίαση θα γίνεται σε ετήσια βάση και θα έχει μέγιστη διάρκεια τριών ετών, δηλαδή από το 2014 ως και το 2016.
Περισσότερες λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί –ειδικά σχετικές με το οικονομικό αντίτιμο που ζητά η Yamaha. Ωστόσο δεν θα είναι χαμηλό. Πηγές των πάντοκ αναφέρουν ότι θα αγγίζει σίγουρα το 1 εκατ. ευρώ ανά σεζόν. Η τιμή αναφέρεται για «ένα πακέτο από την Yamaha» που δεν θα περιλαμβάνει κανενός είδους υποστήριξη ή αναβαθμίσεις. Αυτά οι ομάδες θα τα πληρώσουν από τσέπη.
Ως πακέτο εννοείται το σύνολο των κινητήρων (12) που επιτρέπεται να χρησιμοποιεί μια ομάδα CRT; Προφανώς, αν και ούτε κι αυτό είναι ξεκάθαρο.
Κάποιοι πιο κοντά στα πράγματα ανέφεραν ότι η τιμή θα περικαμβάνει κινητήρα ΚΑΙ πλαίσιο, δηλαδή μια κομπλέ μοτοσυκλέτα. Το πλαίσιο όμως δεν θα προέρχεται από την Yamaha, αλλά θα κατασκευάζεται υπό την επίβλεψη μηχανικών της εταιρείας από κάποιον έμπειρο εξωτερικό κατασκευαστή όπως η FTR ή η Kalex.
Το όλο πακέτο θα προβάλλει έντονα την τεχνολογία και το όνομα της Yamaha, κάτι που αποτελούσε όρο των Ιαπώνων για να συμφωνήσουν. Όλες οι νοικιασμένες μοτοσυκλέτες δηλαδή θα αποτελούν διαφήμιση της Yamaha.
Δεν είναι γνωστό το ποιες ομάδες θα δεχτούν τη συμφωνία, αλλά υπάρχουν κάποιες ενδείξεις. Για παράδειγμα, η NGM Forward θα είναι από τις πρώτες που θα δεχτούν. Έχει ως αναβάτη τον Colin Edwards, ο οποίος διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την Yamaha, οι άνθρωποι της οποίας εμπιστεύονται απόλυτα την ικανότητα του Αμερικανού ως αναβάτη εξέλιξης.
Μια σχετική συμφωνία θα μπορούσε να ορίσει τον Texas Tornado ως επικεφαλής της εξέλιξης του προς ενοικίαση πακέτου, αποτελώντας και τον ενδιάμεσο σύνδεσμο του εργοστασίου με την ομάδα.
Το σενάριο αυτό θέλει δίπλα στον Edwards και έναν ακόμη αναβάτη –πράγμα που θυμίζει ακριβώς την τρέχουσα οργάνωση της ομάδας NGM Forward. Το πράγμα δένει ακόμη περισσότερο μετά τη συμφωνία της Forward με την FTR για την προμήθεια του πλαισίου. Δεν αποκλείεται, ακούγεται, να αναλάβει η FTR την κατασκευή του πλαισίου της Yamaha. Η φίρμα από το Buckingham κατασκευάζει, θυμίζουμε, τα αλουμινένια πλαίσια και των Ducati.
Όλα αυτά εντάσσονται στο νέο πλαίσιο κανονισμών που τελικά συμφωνήθηκαν μετά από σκληρές κόντρες μεταξύ MSMA (κατακευαστές) και Dorna πέρυσι τον Νοέμβριο.
Οι ομάδες που θα συμφωνήσουν στην ενοικίαση, θα έχουν το δικαίωμα χρήσης 12 κινητήρων ανά σεζόν, όταν οι εργοστασιακές ομάδες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν πάνω από 5. Επίσης θα έχουν στη διάθεσή τους 24 λίτρα καυσίμου για κάθε αγώνα, έναντι 20 των εργοστασιακών ομάδων.
Περιοριστική πάντως κρίνεται η υποχρέωσή τους να φορούν το ηλεκτρονικό πακέτο που θα παρέχει η Dorna και περιλαμβάνει τον τεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και το λογισμικό. Το πακέτο ήδη εξελίσσεται, όχι χωρίς δυσκολίες, από την ιταλική Magneti Marelli.