Όταν η διαχείριση του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike (WSBK) πέρασε στα χέρια της Dorna που νέμεται και το MotoGP, όλοι περίμεναν τις μεγάλες αλλαγές. Τα νέα έφτασαν και το WSBK το 2014 ελάχιστα θα θυμίζει τις διοργανώσεις μέχρι και το 2013…
Η συνεχής άνοδος της δημοτικότητας του WSBK δεν ήταν κάτι που άρεσε στην Dorna, όμως δεν υπήρχαν και πολλά που μπορούσε να κάνει γι’ αυτό. Ειδικά όταν οι οδηγοί στην εκκίνηση έφτασαν να είναι σχεδόν 3πλάσιοι σε έναν αγώνα Superbike απ’ ό,τι στα MotoGP, με τις μάχες να μαίνονται μέχρι την γραμμή του τερματισμού και πολλούς διαφορετικούς νικητές μέσα στη χρονιά, το πράγμα είχε αρχίσει να γίνεται ασφυκτικό.
Ήρθε η ώρα να γίνουν οι απαιτούμενες αλλαγές και να μπουν τα πράγματα στη θέση τους. Εις βάρος του θεάματος όμως, αλλά όχι χωρίς επιχειρήματα. Η Dorna αποφάσισε το παγκόσμιο Superbike να επιστρέψει στον πραγματικό του ρόλο: τη συμμετοχή σε αυτό μοτοσυκλετών παραγωγής με όσο γίνεται λιγότερες επεμβάσεις.
Οι μοτοσυκλέτες που συμμετέχουν στα Superbike και Supersport έχουν ξεφύγει από κάθε τέτοια έννοια σήμερα, φτάνοντας να δείχνουν ανταγωνιστικές των MotoGP και σε κάποιες περιπτώσεις ταχύτερες και από τις CRT. Στο WSBK για τις πιο «νορμάλ» μοτοσυκλέτες είχαν καθιερωθεί οι κατηγορίες Sportstock όπου οι αποδεκτές επεμβάσεις ήταν πιο περιορισμένες.
Η απόφαση της Dorna είναι να καταργήσει τις δύο κατηγορίες Superstock, των 600cc και 1.000cc το 2014, αφήνοντας τις δύο μεγάλες κατηγορίες ανεπηρέαστες, αυτή των Superbike 1000 cc και των Supersport 600cc.
Το πρόγραμμα θα γίνει όπως των MotoGP με τρεις κατηγορίες. Πλέον στο «νέο» πρωτάθλημα Superbike του 2014 θα εγκαινιαστεί και κατηγορία 250cc παραγωγής -καμία σχέση με τα 250άρια της Moto3. Μοτοσυκλέτες παραγωγής θα λαμβάνουν μέρος σε ένα πρωτάθλημα που θα λειτουργήσει και για την εξέλιξη της κατηγορίας που δείχνει να αναπτύσσεται ραγδαία παγκοσμίως.
Με τη νέα του μορφή, το WSBK δείχνει να χάνει έδαφος και αίγλη, όμως έτσι έχει τελικά περισσότερη ομοιογένεια και λογική, καθώς αυτός ήταν και ο αρχικός του σκοπός: να συμμετέχουν εκεί μοτοσυκλέτες παραγωγής. Το κόστος για τις ομάδες θα μειωθεί σημαντικά, καθώς ο εκτροχιασμός είχε επέλθει εδώ και μερικά χρόνια, με τις πρωταγωνίστριες του WSBK να κοστίζουν όσο και μία MotoGP. Στη γειτονιά του 1 εκατομμυρίου ευρώ…
Η προσθήκη της κατηγορίας των 250cc θα δώσει και νόημα σε κατασκευαστές όπως η Honda και η Kawasaki να συμμετέχον με εργοστασιακές ομάδες και μοτοσυκλέτες παραγωγής, ενώ έτοιμη εμφανίζεται και η Yamaha που παρουσίασε τη δική της μικρή Sport μοτοσυκλέτα. Και άλλες εταιρείας θα ακολουθήσουν δίνοντας τελικά νέα πνοή στην κατηγορία με τη μεγαλύτερη κινητικότητα σήμερα παγκοσμίως.
Μην ξεχνάμε τέλος ότι η μικρή κατηγορία θα αποτελέσει και φυτώριο για νέους οδηγούς, που θα μπορέσουν να αναδειχθούν συμμετέχοντας με ένα όχι αστρονομικό κόστος σε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Οι διοργανώσεις των τριών αγώνων (έναντι των πέντε μέχρι σήμερα) αποτελούν ένα πακέτο που λειτουργεί καλύτερα και τηλεοπτικά. Με πιο ξεκάθαρες διαχωριστικές τα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα ταχύτητας, το ένα για εργοστασιακά πρωτότυπα, το άλλο για μοτοσυκλέτες παραγωγής θα πορευτούν αυτόνομα και θα ανακτήσουν τους ρόλους τους.
Όμως δεν ξέρουμε αν θα κερδίσουν νέους θεατές –ειδικά το WSBK.