Μπορεί η πολυαναμενόμενη πρώτη επαφή του Marc Marquez με μια μοτοσυκλέτα MotoGP να ήταν εξαιρετικά σύντομη, όμως έτσι έγινε ακόμη πιο εντυπωσιακή.

Ο καιρός στη Valencia τα χάλασε, όμως ο έφηβος ακόμη Marquez δεν χρειάστηκε περισσότερους από 27 γύρους προσαρμογής. Κατέβαζε διαρκώς χρόνο για να σταματήσει μόλις 1,1 δευτερόλεπτα από το χρόνο του ταχύτερου της περιόδου. Που δεν ήταν άλλος από το, συναθλητή του πλέον στην εργοστασιακή ομάδα της Honda, Dani Pedrosa ο οποίος μάλιστα ήταν πολύ κοντά στο ρεκόρ πίστας.

Για να δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο επίτευγμα αυτό, θα πρέπει να πούμε ότι ήταν η πρώτη φορά που ο Marquez οδηγούσε μοτοσυκλέτα MotoGP, τη RC213V, τα ελαστικά της Bridgestone, ενώ ήταν και η πρώτη φορά που χρησιμοποιούσε φρένα από ανθρακόνημα.

Αν δεχτούμε ότι ακόμη χρειάζεται χρόνος και γύροι με την απαιτητική MotoGP μοτοσυκλέτα του, εύλογα πλανάται η απορία: Tι θα γίνει στο πρωτάθλημα του 2013; Είναι τόσο έτοιμος ο Marquez να πρωταγωνιστήσει από τον πρώτο κιόλας αγώνα; Ο ίδιος πάντως δηλώνει πανευτυχής.

«Είμαι πολύ ικανοποιημένος. Περίμενα όλη μέρα για να στεγνώσει η πίστα για να μπορέσω τελικά να δοκιμάσω τη μοτοσυκλέτα, αλλά αργούσε τόσο πολύ να έρθει αυτή η ώρα. Είχα γίνει πολύ ανυπόμονος και μόλις άρχισε να στεγνώνει η πίστα αποφασίσαμε τελικά να βγω έξω».

«Στην αρχή ήταν λίγο δύσκολα αλλά και πολύ όμορφα να νιώθω τη δύναμη της μοτοσυκλέτας. Είχα πολλές σούζες στην ευθεία, τελικά όμως άρχισα να αποκτώ αυτοπεποίθηση στις εξόδους και να πηγαίνω πιο γρήγορα σε κάθε στροφή και σε κάθε γύρο».

«Προσπάθησα να προσαρμόσω το δικό μου οδηγικό στιλ από τη Moto2 γιατί υπήρχε μεγάλη διαφορά. Έχω πολλά πράγματα να βελτιώσω και να μάθω ακόμη. Το μπροστινό λάστιχο είναι πολύ διαφορετικό απ’ όσα ξέρω και έχω οδηγήσει ως τώρα. Το σημαντικό είναι ότι έχουμε κάνει μια καλή αρχή και έχω πολύ καλή αίσθηση με την μοτοσυκλέτα αλλά και την ομάδα».

O Marquez θα έχει και πάλι την ευκαιρία να οδηγήσει τη Repsol Honda του την ερχόμενη εβδομάδα, από τις 26-28 Νοεμβρίου σε δοκιμές που έχει προγραμματίσει η ομάδα στην πίστα της Sepang.

Μέχρι τότε ας δούμε πώς τα έχουν πάει ιστορικά οι αστέρες του MotoGP όταν βρίσκονταν στην ίδια θέση με τον Marquez: οδηγούσαν για πρώτη φορά πρωτότυπο της μεγάλης κατηγορίας.

Στην λίστα αναφέρεται η διαφορά του χρόνου τους από εκείνον του ταχύτερου της ημέρας που οδήγησαν για πρώτη φορά μοτοσυκλέτα MotoGP. Μόνο ο Casey Stoner είχε μικρότερη διαφορά από το Marquez, μια καλή ένδειξη για το τι πρόκειται να ακολουθήσει τη χρονιά που έρχεται.

Οι συνθήκες το 2005 κατά τη διάρκεια των δοκιμών ήταν δριμύ ψύχος και αέρας την πρώτη ημέρα, όταν ο Stoner και ο Dani Pedrosa έκαναν το ντεμπούτο τους στο MotoGP. Επίσης έβρεχε καθ’ όλη την δεύτερη ημέρα.

Φέτος ήταν βρεγμένα την πρώτη ημέρα, οπότε οι rookies Marquez και Bradley Smith δεν οδήγησαν παρά μόνο στο κλείσιμο της δεύτερης ημέρας οπότε και η πίστα στέγνωσε.


Χρόνοι Rookies μετά την πρώτη ημέρα δοκιμών με μοτοσυκλέτα MotoGP:

Casey Stoner AUS Pons Honda +0.64s (Valencia 2005)
Marc Marquez ESP Repsol Honda +1.081s (Valencia 2012)
Dani Pedrosa* ESP Repsol Honda +1.1s (Valencia 2005)
Andrea Iannone*** ITA Pramac Ducati +1.511s (Valencia 2012)
Jorge Lorenzo* ESP Fiat Yamaha +1.982s (Valencia 2007)
Stefan Bradl GER LCR Honda +2.144sec (Valencia 2011)
Bradley Smith GBR Tech 3 Yamaha +2.216s (Valencia 2012)
Cal Crutchlow* GBR Tech 3 Yamaha +2.302s (Valencia 2010)
Andrea Dovizioso* ITA Scot/JiR Honda +2.412s (Valencia 2007)
Marco Simoncelli ITA Gresini Honda +2.569sec (Valencia 2009)
Jonathan Rea** GBR Repsol Honda +3.134s (Brno 2012)
Hector Barbera ESP Aspar Ducati +3.544sec (Valencia 2009)
Alvaro Bautista ESP Interwetten Honda +5.304sec (Valencia 2009)

* Είχε οδηγήσει ξανά μοτοσυκλέτα MotoGP.
** Στο Brno ο γύρος είναι της τάξης των 2 λεπτών, σε σύγκριση με τι 1’30 της Valencia.
*** Είχε οδηγήσει ξανά μοτοσυκλέτα MotoGP και μερικούς γύρους στη βροχή κατά την πρώτη ημέρα της Valencia το 2012.