Τον περασμένο Νοέμβρη έκανε την πρεμιέρα στις ΗΠΑ η ταινία-ντοκιμαντέρ «On Any Sunday: The Next Chapter», η φυσική συνέχεια του θρυλικού «On Any Sunday» του 1971 με τον αξέχαστο Steve Mc Queen.

Με την ευκαιρία αυτής της πρεμιέρας η Red Bull προσέγγισε το σχεδιαστή και κατασκευαστή μοτοσυκλετών Roland Sands και του ζήτησε να κατασκευάσει μια μοναδική μοτοσυκλέτα που να μας ταξιδεύει στη νοσταλγική εποχή της αρχικής ταινίας. Τότε ήταν που ο καλιφορνέζος κατασκευαστής έφερε στο μυαλό του τον Kurt Caselli και η ιδέα πέρασε στη φάση της υλοποίησης.

Ο εργοστασιακός αναβάτης της KTM North America, Kurt Caselli, έχασε απροσδόκητα τη ζωή του το 2013 κατά τη διάρκεια του αγώνα Baja 1000. Στη μνήμη του οι δικοί του άνθρωποι ίδρυσαν το Kurt Caselli Foundation, ένα ίδρυμα το οποίο αφιερώνει τη δράση του στην υποστήριξη και προστασία των off road αναβατών.

Για τον Sands λοιπόν όλα ξεκίνησαν μετά την πρώτη επαφή με την ΚΤΜ, όπου φυσικά η ιδέα του έγινε ενθουσιωδώς δεκτή και σύντομα ένα KTM 450 SX-F, η βάση της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας του Caselli δηλαδή, έφτανε στο συνεργείο της Roland Sands Designs (RSD). Το σημείο αναφοράς στην ταινία του 1971 δε θα μπορούσε να είναι άλλο από τη μοτοσυκλέτα του Mc Queen, μια Husqvarna 400 Cross του 1971, με την οποία κλείνει η ταινία, με ένα πεντάλεπτο πλάνο στην έρημο που έχει μείνει στην ιστορία. Ο στόχος του Sands ήταν να μετατρέψει το σύγχρονο 450 σε μια ρέπλικα των motocross της δεκαετίας του Ά70.

Για το σκοπό αυτόν κατασκευάστηκαν στο χέρι ένα νέο υποπλαίσιο, ένα χειροποίητο ρεζερβουάρ, δύο αλουμινένια φτερά, δύο πλαϊνά καπάκια και η σέλα, συν ένας σκασμός από μικρές βάσεις διάσπαρτες στο κορμί του ΚΤΜ ώστε να φιλοξενηθούν όλα τα στοιχεία της σύγχρονης μοτοσυκλέτας κάτω από τα νέα κουστούμια. Ο πυρήνας της, δηλαδή ο κινητήρας, το πλαίσιο και οι αναρτήσεις δεν έχουν καμιά αλλαγή και για τον Sands ένας βασικός άξονας στην κατασκευή ήταν να καταλήξει σε μια μοτοσυκλέτα εξίσου λειτουργική με την αρχική.

Μάλιστα το προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, καθώς συνεργάστηκε με το μηχανικό του Caselli, Anthony Di Basilio, ώστε να στήσει τη μοτοσυκλέτα του ακριβώς όπως την έτρεχε ο άτυχος αναβάτης! Για το λόγο αυτόν επικοινώνησε με όλους τους προμηθευτές της αγωνιστικής ομάδας της ΚΤΜ και σύντομα κατέφθασαν τα απαραίτητα αξεσουάρ: εξάτμιση FMF, λάστιχα Dunlop, κέντρα και ακτίνες Talon, τιμόνι, γκριπς και γρανάζια Renthal, φίλτρο K&N, ποδιά της Enduro Engineering, σωληνάκια φρένων Spiegler USA, μαρσπιέ IMS Products, προστατευτικά καλαμιών από ανθρακόνημα της Lightspeed, μέχρι και το αγωνιστικό σταντ της μοτοσυκλέτας από τη Matrix Concepts.

Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και ο έτερος αναβάτης της KTM, Ivan Ramirez, που οδήγησε τη μοτοσυκλέτα για τη φωτογράφηση στην έρημο δηλώνει πως όχι μόνο είναι ακριβώς όπως θα την ήθελε στημένη ο Caselli, αλλά είναι και πλήρως λειτουργική. Όλα τα παραπάνω εξηγούν πλήρως γιατί η μοτοσυκλέτα, οδηγούμενη στη συνέχεια σε δημοπρασία, πωλήθηκε σε έναν πολύ τυχερό άνθρωπο έναντι 27.000 δολαρίων. Τα έσοδα από αυτή τη δημοπρασία πήγαν φυσικά στο Ίδρυμα Kurt Caselli.

Δείτε σε ένα πολύ όμορφο βίντεο όλη την ιστορία αυτής της μοναδικής custom κατασκευής…

Πηγή: mototriti.gr