Η αμερικάνικη Lightning Motorcycles είναι μια «ιστορική» φίρμα (σύμφωνα τουλάχιστον με τα μέτρα των κατασκευαστών ηλεκτρικών μοτοσυκλετών), καθώς παιδεύεται με το όνειρο της δίτροχης ηλεκτροκίνησης από το 2006.
Πριν λίγες μέρες η εταιρεία παρουσίασε την LS-218, μια ηλεκτροκίνητη superbike που διεκδικεί τον τίτλο της ισχυρότερης μοτοσυκλέτας παραγωγής. Η παρουσίαση έγινε στην εναλλακτική μάζωξη μοτοσυκλετών «Quail Motorcycle Gathering», στην Καλιφόρνια.
Κατά την Lightning, η LS-218 αποδίδει πάνω από 200 ίππους και 23,2 χλγμ. ροπής (ούτε φορτηγό να ήταν!), τιμές που επαρκούν για τον επίζηλο τίτλο. Πήρε το όνομά της από τη μέγιστη ταχύτητα των 218 (350+ χαω) μιλίων ανά ώρα με την οποία πέρασε τα φωτοκύτταρα το 2011 στη Bonneville, κατά την προσπάθειά της να κατακτήσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.
Τελικά ως επίσημο ρεκόρ (μέσος όρος δύο αντίθετων περασμάτων) καταγράφηκε η ταχύτητα των 215 μιλίων (346 χαω περίπου). Καθόλου άσχημα.
Κατά την εταιρεία η μοτοσυκλέτα θα έχει αυτονομία πάνω από 160 χλμ. με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων και θα επαναφορτίζεται πλήρως σε… μισή ώρα. Αν πράγματι ισχύει κάτι τέτοιο (για τη φόρτιση αμφιβάλλουμε πραγματικά) η Lightning Motorcycles θα αναδειχθεί εν μία νυκτί σε κυρίαρχο της αγοράς ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών. Αν όχι πάντων και πασών…
Οι αμερικανοί κατασκευαστές της LS-218 επιμένουν λέγοντας πως η μοτοσυκλέτα τους «θα αλλάξει τα μυαλά κάθε άπιστου Θωμά, όσον αφορά τις επιδόσεις των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών». Και δέχονται παραγγελίες αντί 38.888 δολαρίων ανά τεμάχιο.
Η LS 218 οφείλει την εμφάνισή της στον «πολύν» Roland Sands, μέγα όνομα στο βιομηχανικό σχεδιασμό μοτοσυκλετών και όχι μόνον. Πιο πρόσφατη δημιουργία του είναι η ρετρό – επίκαιρη BMW R90S, με την οποία πέρσι γιόρτασε τα 90 χρόνια της η βαυαρική εταιρεία.
Δήλωσε ο Richard Hatfield, CEO της Lightning: «Από το 2006 η ομάδα της Lightning έχει αφοσιωθεί απόλυτα στην εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, ώστε όχι μόνον να φτάνουν αλλά και να ξεπερνούν την απόδοση των καλύτερων κινητήρων εσωτερικής καύσης».
«Τώρα ήρθε η ώρα να βγάλουμε την αγωνιστικά πιστοποιημένη τεχνολογία μας στην αγορά και να αναζητήσουμε την επιτυχία των κόπων μας εκεί. Το μοντέλο που παρουσιάζουμε τώρα είναι ένα πρωτότυπο που απλά αποτελεί μια δήλωση των δυνατοτήτων της μοτοσυκλέτας. Το επίσημο μοντέλο παραγωγής θα παρουσιαστεί μέσα στο καλοκαίρι».
Υπεραισιοδοξία; Ή βρισκόμαστε μπροστά στο μεγαλύτερο εξελικτικό άλμα της μοτοσυκλέτας μετά την επικράτηση των τετράχρονων κινητήρων; Σύντομα θα ξέρουμε.