Εν μέσω κρίσης -που στην Ισπανία έχει πλήξει ιδιαίτερα τον κλάδο της μοτοσυκλέτας- υπάρχει φαίνεται μια χρυσή συνταγή για νεκρανάσταση των μοτοκατασκευαστών.
Είναι αυτή που οδήγησε στην ανάνηψη της βελγικής Sarolea, της γαλλικής Voxan και τώρα της ισπανικής Bultaco και προβλέπει ότι «λεφτά υπάρχουν» (κεφάλαια δηλαδή…). Για κάθε ένδοξη αλλά νεκρή φίρμα, αρκεί να καταπιαστεί με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Αυτό είναι το σκεπτικό πίσω από την Bultaco Rapitan. Η Rapitan αποτελεί δημιουργία των José Germán Pérez, Raúl Pérez, Juan Manuel Vinós, Gerald Pöllmann και Jorge Bonilla που δούλεψαν πάνω σε ένα αρχικό σχέδιο της LGN TECH Design S.L.
Κάτω από το παπαγαλί, γωνιώδες (αισθητικής ‘90ς) εξωτερικό της περίβλημα βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος κατά δήλωση των ανθρώπων που παρουσίασαν το νέο μοντέλο στο Λονδίνο, εξελίχτηκε από την ίδια την Bultaco.
Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν κάνουν λόγο για ιπποδύναμη 53 ίππων και ροπή 12,72 χλγμ. Εμφανές είναι στην εμπρός ανάρτηση το εναλλακτικό σύστημα τύπου Hossack, παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιεί η BMW στην σειρά Κ και το οποίο διαχωρίζει τη λειτουργία της ανάρτησης από εκείνη της αλλαγής κατεύθυνσης και της πέδησης.
Δεν έχει ανακοινωθεί η χωρητικότητα της μπαταρίας, αλλά σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της φίρμας η αυτονομία φθάνει τα 200 χλμ. μέσα στην πόλη και τα 110 στον αυτοκινητόδρομο με μέση ωριαία τα 120 χαω. Αν όλα αυτά τα νούμερα ευσταθούν, τότε η χωρητικότητα της μπαταρίας θα πρέπει να κυμαίνεται γύρω στις 10 kWh.
Το μέγεθος της μπαταρίας καθορίζει τόσο την αυτονομία όσο και το βάρος της μοτοσυκλέτας. Η Bultaco Rapitan ζυγίζει 189 κιλά, νούμερο καθόλου άσχημο για μια μεσαία γυμνή μοτοσυκλέτα, ειδικά αν ισχύει και η δηλωθείσα αυτονομία.
Επιπλέον με 12,72 χλγμ. ροπής, το βάρος αυτό αφήνει περιθώρια για ζωντανή απόκριση στο γκάζι και σβέλτη μετακίνηση, κάτι για το οποίο προϊδεάζει και ο avant garde σχεδιασμός της.
Πέρα από την απλή Rapitan, στο Λονδίνο παρουσιάστηκε και ένα δεύτερο, πιο σπορ πρωτότυπο. Η Bultaco Rapitan Sport με ακόμη πιο ριζοσπαστικό styling, για όσους ίσως βρίσκουν την απλή Rapitan βαρετή.
Κάτω από το μπαρόκ κουστούμι βρίσκουμε την ίδια ακριβώς κινητήρια μονάδα, την ανάρτηση Hossack μπροστά και την τελική μετάδοση με ιμάντα. Φυσικά θα διαθέτει και την ίδια αυτονομία με το απλό μοντέλο.
Δύο ηλεκτρικά μοντέλα δρόμου από μια εταιρεία που έφτιαξε το όνομά της στο χώμα; Αν θεωρείτε την είδηση αισιόδοξη, που να ακούσετε και τη συνέχεια.
Η νέα Bultaco θέλει να έχει βγάλει αμφότερα τα μοντέλα στην παραγωγή μέχρι το τέλος του χρόνου. Και όχι μόνον αυτό: ελπίζει πως ως τα τέλη της επόμενης χρονιάς η παραγωγή της θα έχει σταθεροποιηθεί στις 1.500 μοτοσυκλέτες ετησίως, κάτι που θα της επιτρέψει να απασχολήσει 150 άτομα.
Λαμβάνοντας υπόψη πάντως το εύρος της αγοράς μοτοσυκλετών αυτόν τον καιρό και ειδικά των ηλεκτροκίνητων, θα λέγαμε πως τα σχέδιά της είναι ελαφρώς… ανεδαφικά.
Πέρα από αυτό όμως, ευχόμαστε το εγχείρημα να ευδοκιμήσει και του χρόνου τέτοια εποχή να γράφουμε για τα επόμενα 2 μοντέλα της εταιρείας…