Αν το νέο ήταν Πρωταπριλιάτικο, θα αμφιβάλλαμε για την εγκυρότητά του. Όμως με ημερομηνία 2 Απριλίου και με την ενημέρωση κατευθείαν από τη Honda, τα περιθώρια «φάρσας» εξανεμίζονται, κι εξάλλου σε τόσο σοβαρά πράγματα, δεν χωράνε καλαμπούρια.
Επίσημα λοιπόν μεταφέρουμε πως το Honda Mean Mower κατέκτησε το ρεκόρ του ταχύτερου χλοοκοπτικού με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το Mean Mower στην προσπάθειά του είχε τη βοήθεια ενός κινητήρα μοτοσυκλέτας, της VTR Firestorm, με κυβισμό 1.000 cc και απόδοση 109 ίππων.
Η καταγραφείσα στο Βιβλίο Γκίνες ταχύτητα είναι 187,60 χλμ/ώρα και ξεπερνά κατά 45 χλμ. εκείνη του προηγούμενου ρεκόρ. Το οποίο (141,35 χλμ/ώρα) είχε καταγραφεί το Μάιο του 2010.
Το νέο ρεκόρ επιτεύχθηκε το Σάββατο 8 Μαρτίου υπό την εποπτεία παρατηρητού της Guiness World Records στη μήκους 2.000 μέτρων Βόρεια Ευθεία της πίστας δοκιμών IDIADA, στην Ταραγκόνα της Ισπανίας.
Στο τιμόνι βρισκόταν ο Piers Ward του TopGear Magazine, ο οποίος σε προηγούμενη προσπάθειά του με το Mean Mower είχε πιάσει 140 χλμ/ώρα.
Η καταμέτρηση της ταχύτητας ήταν ευθύνη της Timing Solutions Limited. Προκειμένου να μετρήσει το ρεκόρ, το Mean Mower έπρεπε να μετρηθεί στην ίδια διαδρομή κάνοντας δύο περάσματα με αντίθετη φορά μέσα σε μία ώρα. Ως ρεκόρ καταγράφηκε η μέση ταχύτητα των δύο περασμάτων.
Επιπλέον όμως το όχημα έπρεπε να έχει την εξωτερική εμφάνιση ενός χλοοκοπτικού και ακόμη να λειτουργεί ως τέτοιο! Αυτό σημαίνει ότι απαραίτητο μέρος της διαδικασίας ήταν η κοπή μιας συγκεκριμένης επιφάνειας γρασιδιού!
Όταν εκπληρώθηκε και αυτό το καθήκον, η προσπάθεια χαρακτηρίστηκε επιτυχημένη και το ρεκόρ καταγράφηκε επίσημα στις 6.00 το απόγευμα της ίδιας μέρας.
Το Mean Mower βασίζεται σε ένα μηχανοκίνητο χλοοκοπτικό παραγωγής, το Honda HF2620 Lawn Tractor. Τη μετασκευή του οποίου ανέλαβε η βρετανική Team Dynamics, η οποία συνεργάζεται με τη Honda στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC).
Η TD κατασκεύασε ένα νέο πλαίσιο από χρωμιομολυβδαίνιο 4130 πάνω στο οποίο προσάρμοσε τον κινητήρα του VTR Firestorm. Οι έξι ταχύτητες του κιβωτίου ενεργοποιούνταν όπως σε μία μοτοσυκλέτα, από το αριστερό πόδι του οδηγού και μάλιστα με «ανάποδη», αγωνιστική διάταξη.
Στην εξάτμιση τοποθετήθηκε ένα τελικό της Scorpion και ο άξονας του τιμονιού ήρθε από ένα… Moris Minor. Στη συνέχεια προστέθηκαν βελτιωμένες αναρτήσεις και τροχοί από ATV.
Ενδεικτική της ακραίας προσπάθειας για μείωση του όγκου και του βάρους, ήταν η ευρηματική σύμπτυξη του ρεζερβουάρ καυσίμου, του ψυγείου λαδιού και του δεύτερου ψυγείου μέσα στο σάκο συγκέντρωσης του κομμένου γρασιδιού…
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα όχημα με τελική 209 χαω που ζυγίζει μόλις 140 κιλά και κάνει 0-100 χαω σε 4 δευτερόλεπτα.
Η δυνατότητα χλοοκοπής ανατέθηκε σε δύο ηλεκτροκινητήρες που περιέστρεφαν ένα ατσάλινο σύρμα 3 χιλ. με ταχύτητα 4.000 σαλ., τη διπλάσια δηλαδή από εκείνη που διέθετε το ανάλογο σύστημα στο χλοοκοπτικό HF2620 παραγωγής.
Στη συμβατική του χρήση πάντως ως χλοοκοπτικό, με τις ταχύτητες που κινείται θα κουρεύει ένα γήπεδο ποδοσφαίρου σε λιγότερο από 20 λεπτά…
Καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια για χρήση όσων περισσότερων περιφερειακών και ανταλλακτικών Honda ήταν δυνατόν, κυρίως από μοτοσυκλέτες της εταιρείας.
Η σχετική ευκολία με την οποία επιτεύχθηκε το ρεκόρ, προϊδεάζει για επόμενη προσπάθεια εκ νέου κατάρριψής του. Ως τότε παρακολουθείστε το βίντεο της Honda με την προσπάθεια του Mean Mower…