Κατά τα καθιερωμένα, στην τελετή έναρξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Σότσι η Ρωσία έκανε επίδειξη των παραδόσεων, της κουλτούρας και των τεχνολογικών επιτευγμάτων της μετά το 1945.
Ως μέρος αυτών των επιτευγμάτων, εντοπίσαμε και μια εικοσάδα αστραφτερών κατακόκκινων Ural με καλάθι –πράγμα που μάς έκανε να χαμογελάσουμε. Τα Ural ανήκουν σίγουρα στην ιστορία του ρώσικου μοτοσυκλετισμού, αλλά ως τεχνολογικά επιτεύγματα δύσκολα θα τα βλέπαμε.
Όπως και νά ‘χει πάντως, τα αστραφτερά τρίκυκλα κύλισαν τις ρόδες τους πάνω στον πάγο του Ολυμπιακού Σταδίου Fisht, ενώ 3 δισεκατομμύρια ανθρώπων (κατά υπολογισμούς των Ρώσων διοργανωτών) παρακολουθούσαν την έναρξη των πλέον δαπανηρών Χειμερινών Ολυμπιακών στην ιστορία.
Πανευτυχής από την ευκαιρία να παρουσίασει τις μοτοσυκλέτες του στο παγκόσμιο κοινό, ο επικεφαλής της Ural, Ilya Khait σχολίασε: «Είμαι αληθινά πολύ υπερήφανος που βλέπω τις μοτοσυκλέτες μας σε ένα τέτοιο γεγονός. Διότι έτσι αντιλαμβάνεται κανείς πως αποτελούμε πράγματι μέρος της ιστορίας και της κληρονομιάς αυτής της τεράστιας χώρας. Και αυτό είναι για εμάς κίνητρο να συνεχίσουμε την προσπάθεια».
Το ωραίο για τον Khait είναι πως οι διοργανωτές αποφάσισαν να αγοράσουν τις 20 μοτοσυκλέτες της Τελετής από την Ural με ζεστό χρήμα! Ήταν ένας ανέλπιστος μποναμάς για τον κοκκινομάλη πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας από το Irbit.
«Από καθαρά επαγγελματική σκοπιά, το να παρουσιάζεις το προϊόν σου σε ένα κοινό τριών δισεκατομμυρίων ανθρώπων και να πληρώνεσαι από πάνω, είναι πράγματι η καλύτερη επένδυση στον κόσμο»!
Η Ural χρειάζεται όλη τη διαφήμιση που μπορεί να βρει. Μέχρι το 1998 η εταιρεία είχε κατασκευάσει τρία εκατομμύρια μοτοσυκλέτες, βοηθούμενη από την προώθησή τους μέσω του σοβιετικού μπλοκ σε όλες τις φίλα προσκείμενες χώρες κατά τον Ψυχρό Πόλεμο.
Μετά τα πράγματα δυσκόλεψαν, καθώς χωρίς κρατική υποστήριξη πλέον, έπεσε στα βαθιά του ιδιωτικού ανταγωνισμού.
Μέχρι την πρόσφατη κρίση κατασκεύαζε και πουλούσε γύρω στις 1.000 μοτοσυκλέτες. To 2009 και 2010 η παραγωγή έπεσε στις 340-360 μοτοσυκλέτες –στη ίδια την Ρωσία, ο κόσμος δεν αγοράζει πάνω από 20-30 μοτοσυκλέτες κάθε χρόνο.
Πάντως τα στοιχεία του 2013 δείχνουν εντυπωσιακή ανάκαμψη. 1.206 μοτοσυκλέτες κατασκευάστηκαν πέρσι. Από αυτές εξάχθηκαν οι 1.151, κατά 50% στις «πάλαι ποτέ μισητές» ΗΠΑ (604 μονάδες).
Το 98% της παραγωγής αφορά τρίκυκλα, δηλαδή μοτοσυκλέτες με καλάθι. Και πλέον απομένει να δούμε κατά πόσο αυτή η διεθνής «προωθητική» ενέργεια μετατράπηκε σε αύξηση των πωλήσεων Ural ανά τον κόσμο.