Όταν οι σχεδιαστές αποφασίσουν (σχεδόν) μόνοι τους τι μοτοσυκλέτες να φτιάξουν, εμείς αποκτούμε μια γεύση του μέλλοντος. Και αποτελεί παράδοση για την ιαπωνική βιομηχανία, πολλές από αυτές, να παρουσιάζονται με τις ευλογίες των εταιρειών στη μεγάλη Έκθεση Μηχανοκινήτων του Τόκυο –το Tokyo Motor Show.

Παρουσιάζουμε εδώ τα πρωτότυπα της Yamaha που θα κοσμήσουν την Έκθεση, οι πύλες της οποίας ανοίγουν σε δύο ημέρες, στις 22 Νοεμβρίου.

Bolt Cafe

Είναι ένα cafe racer βασισμένο στο τσοπεροειδές της αμερικάνικης αγοράς, το Star Bolt. Στα προσπέκτους της Yamaha αναφέρει ότι πρόκειται «για ένα πρωτότυπο που χρησιμεύει ως παράδειγμα για το πως μπορεί ο κάθε ιδιοκτήτης να προσωποποιήσει τη μοτοσυκλέτα του».

Πράγμα που όπως αντιλαμβανόμαστε σημαίνει πως δεν πρόκειται να δει την παραγωγή σύντομα. Απλά αναρωτιόμαστε ποιος αγοράζει ένα τσόπερ για να το μετατρέψει σε cafe-racer…

PES1

«Passion Electric Street Sport». Χμ…! Είναι τυχαία ριγμένες οι 4 αυτές λέξεις μαζί; Δεν είμαστε σίγουροι. Πλήρη άγνοια δηλώνουμε και για την ύπαρξη ενός μόνον «S» στο όνομα του μοντέλου, αντί των 2. Από την άλλη οι έννοιες που επιθυμούν να περάσουν οι Ιάπωνες κάποιες φορές «χάνονται στη μετάφραση», βγαίνουν ωστόσο στη δημοσιότητα.

Η ίδια η Yamaha αναφέρει πως το μοτοσυκλετάκι αυτό επιδιώκει να προσφέρει την «ίδια λειτουργική αίσθηση την οποία απολαμβάνουν οι σύγχρονοι αναβάτες μοτοσυκλετών» –αν βρίσκεται την πρόταση περίεργη, η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τα -παραδοσιακά- παράξενα αγγλικά των Ιαπώνων.

Για να ενισχύσει την αίσθηση αυτή, η Yamaha εξόπλισε το sport διτροχόπουλο με ένα κιβώτιο το οποίο λειτουργεί είτε ως συμβατικό είτε ως αυτόματο. Το κουτί των μπαταριών χρησιμεύει και ως πλαίσιο. Την κίνηση δίνει ένα σύγχρονο μοτέρ συνεχούς ρεύματος κάτω από το οποίο αρθρώνεται το αμορτισέρ. Το συνολικό βάρος, με την μπαταρία πλήρη ρεύματος, φτάνει τα 99,8 κιλά.

Πόσα kW άραγε χωρούν στα 100 αυτά κιλά; Το μέγα πρόβλημα των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει η αυτονομία τους.

Yamaha PED1

«Passion Electric Dirt Sport». Άλλο ένα παθιασμένο όνομα, άλλη μια ανεξήγητη απουσία από το ακρωνύμιο. Όμως εδώ τα πράγματα είναι πιο καθαρά. Το «D» πρέπει σημαίνει προφανώς Dirty –φαίνεται ότι τελικά και τα ηλεκτρικά μοτοσυκλετάκια θέλουν να παίξουν «βρώμικα».

Το PED1 είναι, όπως και το PES1, φτιαγμένο με βάση ένα κεντρικό module στο οποίο αλλάζουν τα περιφερειακά, δίνοντας κάθε φορά άλλη μοτοσυκλέτα. Ίσως η modular σύνθεση των δύο αυτών πρωτοτύπων να αποτελεί ένδειξη ότι θα μπορούσαν να βγουν στην παραγωγή -ίσως επιλέχτηκε απλά για να δώσει αυτήν την ψευδαίσθηση.

Το PED1 φορά το ίδιο αυτόματο ή όχι κιβώτιο με το PES1 και η μπαταρία του αφαιρείται με μια κίνηση για να αλλαχτεί με μία φορτισμένη, ώστε να μην τελειώνει γρήγορα το παιχνίδι στο χώμα. Το βάρος (με ή χωρίς τη σέλα;) δηλώνεται στα 85,3 κιλά.

Yamaha EVINO

Δεν πρέπει να σπατάλησαν πολύν χρόνο στην Yamaha για να επιλέξουν το όνομα EVINO. Πήραν το όνομα Vino, πρόσθεσαν στην αρχή του το γράμμα «Ε» (electric) και ιδού το νέο όνομα.

Με τον ίδιο τρόπο δημιούργησαν και το ηλεκτρικό πρωτότυπο που βλέπετε. Πήραν το υπάρχον Vino, αφαίρεσαν από τα σωθικά του τον συμβατικό κινητήρα και τη μετάδοση, αντικαθιστώντας τα με ένα πακέτο μπαταριών Ιόντων Λιθίου και έναν επαγωγικό ηλεκτροκινητήρα.

Το αποτέλεσμα είναι ένα ηλεκτρικό δίτροχο για χρήση στις σύγχρονες μητροπόλεις. Η θεωρία λέει πως τα ηλεκτρικά σκουτεράκια σαν κι αυτό θα κατακτήσουν στο μέλλον τους δρόμους όλων των μεγάλων αστικών κέντρων.

Yamaha EKIDS

Φορώντας τις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα του EVINO, το EKIDS προσφέρει τις ίδιες σχεδόν επιδόσεις με ένα συμβατικό scooter 50 κυβικών. Η Yamaha προσπαθεί να δημιουργήσει μια νέα σειρά «παιδικών» μοτοσυκλετών με μηδενικούς ρύπους και συντήρηση, που θα μοιράζεται κινητήρα και μετάδοση με άλλα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα.

Κάτι ανάλογο της δημοφιλούς παιδικής σειράς TT-R, αλλά σε περιβαλλοντικά φιλική εκδοχή.