Η εμφάνιση του Yamaha FZ-09, του γυμνού μοντέλου που αντικαθιστά το FZ8 τράβηξε τα βλέμματα της δημοσιότητας την προηγούμενη εβδομάδα. Τη μέγιστη προσοχή απέσπασε ο νέος τρικύλινδρος που από τα MotoGP «προσγειώνει» το στρόφαλο crossplane στον «ταπεινό» κόσμο των καθημερινών μοτοσυκλετών.
Η αισθητική και η όλη σχεδίαση του ΜΤ-09 δεν έτυχε της ίδιας προσοχής, πράγμα που συμβαίνει κάθε φορά (ή σχεδόν κάθε φορά) που προσπαθώντας ένα μοντέλο να γίνει αρεστό στο «παγκόσμιο κοινό», υστερεί στα στοιχεία εκείνα που θα του πρόσφεραν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα.
Αυτό όμως δεν σημαίνει και πολλά, ούτε αποτελεί μειονέκτημα. Ίσα-ίσα που δημιουργεί χώρο για προσωπικές παρεμβάσεις των ιδιοκτητών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εξατομικεύσουν την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας τους.
Μια εξάτμιση από εδώ, ένα σετ ρυθμιζόμενα ποδωστήρια από ευγενές μέταλλο πιο κει, λίγο ανθρακόνημα παραπέρα, ή απλά ένα fat bar τιμόνι αρκούν για να μετατραπεί η παγκόσμια μοτοσυκλέτα σε κάτι πιο κοντινό, οικείο.
Μιλώντας για «οικείο» δεν υπάρχει νομίζουμε πιο οικείος συνδυασμός για εμάς τους Έλληνες από τον «Yamaha – TDM». Η τολμηρή μοτοσυκλέτα του 1991 έγραψε ιστορία στη χώρα μας. Αγαπήθηκε και αγοράστηκε όσο λίγες, τόσο λόγω της αντικονφορμιστικής της σύλληψης, όσο και επειδή αποδείχτηκε «αλεξίσφαιρη».
Τέλος η μικρή παρένθεση και γυρίζουμε στο ΜΤ-09, το πρώτο από μια σειρά μοντέλων με τρικύλινδρο κινητήρα που εξελίσσει ήδη η Yamaha και θα παρουσιαστούν τα επόμενα χρόνια.
Θα είναι street, αλλά και τουριστικά και adventure, γιατί όχι και κάποιο supersport μοντέλο, καθώς οι τρεις κύλινδροι με ή χωρίς στρόφαλο crossplane θα πατήσουν πόδι σε όλους τους τομείς της αγοράς.
Κάπου εδώ η φαντασία κάνει το άλμα στη μελλοντική «TDM». Μια σύγχρονη εκδοχή του μπορεί εύκολα να δημιουργηθεί με την προσθήκη μακρύτερων αναρτήσεων και μιας ποδιάς, όπως προτείνει η γνωστή Luca Bar Design που ανέμειξε συστατικά από την παλιά καλή συνταγή της TDM850 με της MT09, προτείνοντας ένα πειραματικό πιάτο, το MT-DM 850 concept.
Στη ψηφιακή εικόνα που βλέπουμε, o Luca καταφέρνει να συνδυάσει τον τρικύλινδρο κινητήρα με τη ντεμί adventure εμφάνιση της TDM. Το μοντέλο δεν είναι μόνον εύκολο να δημιουργηθεί από την Yamaha, είναι θα λέγαμε και επιβεβλημένο.
Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι μια μοτοσυκλέτα-είδωλο όπως η TDM δεν έχει θέση στη σύγχρονη εποχή, με τις κατάλληλες επεμβάσεις βέβαια ώστε να ανανεωθεί.
Αυτό που καταφέρνει ο Luca με τη δημιουργία του, είναι να μάς θυμίσει το αυτονόητο. Πριν προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε πάλι τον τροχό, ας διαβάσουμε λίγη ιστορία και θα βρούμε λύσεις που είχαμε ίσως ξεχάσει ότι υπήρχαν. Και τότε θα προκύψει ένα τρικύλινδρο Tenere 800…