Σιγά-σιγά το μυστήριο ξεδιαλύνεται. Η ομίχλη σηκώνεται και διαφαίνεται το σχέδιο της Pierer Industries, δηλαδή του Stefan Pierer, δηλαδή της KTM, αναφορικά με την πολυβασανισμένη Husqvarna την οποία αγόρασαν πριν ενάμιση μήνα από την BMW.
Η προφανής αλληλοκάλυψη μοντέλων μεταξύ των χωμάτινων Husqvanra, ΚΤΜ και Husaberg, παρέπεμπε σύμφωνα με όλους τους δημοσιογράφους σε κανιβαλισμό των αγοραστών. Ποιος λοιπόν ο λόγος της αγοράς; Πόσες τρύπες χωράνε στο ελβετικό τυρί;
Πριν μία εβδομάδα όπως αναφέραμε ο Pierer ανακοίνωσε τη διακοπή της παραγωγής των μοντέλων δρόμου της Husqvarna και μαζί τη λειτουργία της εταιρείας επί ιταλικού εδάφους.
Η είδηση εξαγρίωσε τους τοπικούς πολιτικούς και συνδικαλιστικούς παράγοντες που βλέπουν την ανεργία να αυξάνεται στην Cassinetta di Lugagnano της Βερόνα, χωρίς τη δυνατότητα να αντιδράσουν.
Τώρα ο Pierer ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της ιταλικής φίρμας με τις σουηδικές ρίζες. Την Παρασκευή 17 Μαΐου ο Pierer ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας, της Husqvarna Sportmotorcycle GmbH, με έδρα φυσικά το Mattighofen, δηλαδή την έδρα της ΚΤΜ στην Αυστρία.
Η εταιρεία θα κατασκευάζει μοτοσυκλέτες εκμεταλλευόμενη την τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Husaberg, σε συνδυασμό με το βαρύ ιστορικό όνομα της Husqvarna. Μιας εταιρείας που το όνομά της φέρνει συνειρμούς και συνοδεύεται από την αύρα πρωτοποριακών εφαρμογών στα 110 χρόνια της ιστορίας της (από το 1903).
Δεν υπάρχει επίσημη αναφορά για το τέλος του ονόματος Husaberg ως ξεχωριστή μάρκα, ωστόσο κάτι τέτοιο υπονοείται από τις κινήσεις της εταιρείας και τις διατυπώσεις στο σχετικό δελτίο Τύπου. Το επισυνάπτουμε ώστε βγάλει καθένας τα δικά του συμπεράσματα.
Το ερώτημα που ακόμη περιμένει απάντηση είναι με ποιο τρόπο θα γίνει το πάντρεμα των δύο εταιρειών, Husaberg και Husqvarna. Ίσως ο κύκλος κλείσει όπως ακριβώς άνοιξε.
Η ιστορική σουηδική Husqvarna εξαγοράστηκε από την Cagiva το 1987 και αρκετοί από τους μηχανικούς αρνήθηκαν να ακολουθήσουν. Αποφάσισαν λοιπόν να συνεχίσουν αυτό που ήξεραν καλά να κάνουν -μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου και δη τετράχρονες- κάτω από άλλο όνομα. Έτσι «πήραν τα βουνά» και γεννήθηκε η Husaberg, που σημαίνει «Σπίτι στο βουνό», έτσι ακριβώς όπως μοιάζει το εργοστάσιο και η τοποθεσία όπου βρισκόταν.
Στα χρόνια που ακολούθησαν και ενώ η Husqvarna περνούσε τη δική της «Οδύσσεια» αλλάζοντας χέρια, η Husaberg εξαγοράστηκε από την ΚΤΜ οπότε τα σουηδικά γονίδια και από τις δύο εταιρείες έμειναν οριστικά στην ιστορία.
Τώρα, 25 χρόνια μετά από τον πρώτο εκείνο διαχωρισμό, οι δύο εταιρείες συναντώνται και πάλι κάτω από την ίδια, Αυστριακή αυτή τη φορά στέγη και το πιθανότερο είναι ότι θα γίνουν και πάλι «μία».
Τα πλάνα για μια νέα σειρά μοτοσυκλετών βρίσκονται ήδη στα σχεδιαστήρια και αναμένεται να ανακοινωθούν στο κοινό στο Σαλόνι του Μιλάνο, την EICMA 2013 στις αρχές Νοεμβρίου. Ένα μήνα νωρίτερα, στις αρχές Οκτωβρίου, τα νέα μοντέλα θα παρουσιαστούν στη Σουηδία -ως φόρος τιμής;- όπου θα γίνει η πρώτη επίσημη εμφάνιση της «νέας» αυτής εταιρείας.
Η ταχύτητα με την οποία κινούνται τα πράγματα, μας οδηγούν πάντως σε κάποιες σκέψεις για τη χρονική τοποθέτηση των κινήσεων. Όσα μαθαίνουμε τώρα μάλλον προετοιμαζόταν αρκετούς μήνες πριν βγουν καν οι πρώτες φήμες στη δημοσιότητα. Δεν είναι απλό πράγμα να στηθεί μια πλήρης γκάμα μοντέλων Enduro, Motocross, mini bikes αλλά και supermoto σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
Εκτός αν πρόκειται για μικρές παραλλαγές σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα. Ίδωμεν…