Επίδειξη των συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ οχήματος και οχήματος ή οχήματος και μοτοσυκλέτας και τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν στην οδική ασφάλεια, το περιβάλλον και την οδηγική άνεση πραγματοποίησε η Honda στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Συνεδρίου Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS).

Στο 19ο Παγκόσμιο Συνέδριο ITS που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη, οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητες της Honda σε Ευρώπη, Ιαπωνία και ΗΠΑ και γνώρισαν από πρώτο χέρι ένα Honda Insight με ITS και μία μοτοσυκλέτα NC700X με ITS συμμετέχοντας στην κοινή επίδειξη Car2Car και TT Consortium στους δρόμους της Βιέννης.

Εφαρμογές για την ασφάλεια, το περιβάλλον & την άνεση

Στο περίπτερο της Honda, το «παρών» έδωσαν τεχνολογίες και οχήματα που κάλυπταν 3 θεματικές ενότητες: ασφάλεια, περιβάλλον και άνεση.

Ασφάλεια

Η θεματική ζώνη «ασφάλεια» της Honda κάλυψε την επικοινωνία vehicle-2-X για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες – τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα επικοινωνούν μεταξύ τους και με οδικούς σταθμούς ITS, παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία όπως εμπόδια στο δρόμο, συγχρονισμός φωτεινών σηματοδοτών κλπ.

Προσομοιώσεις των εφαρμογών ασφάλειας βασισμένες στο Ευρωπαϊκό DRIVE C2X project έγιναν στο προσομοιωτή αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας της Honda (προϊόν συνεργασίας).

Το περίπτερο της Honda φιλοξένησε επίσης ένα ερευνητικό project καινοτόμου ηλεκτρονικού συστήματος πίσω ορατότητας για μοτοσυκλέτες με την υποστήριξη προηγμένων τεχνολογιών ανίχνευσης.

Περιβάλλον

Η θεματική ζώνη «περιβάλλον» περιείχε νέα για το καινοτόμο σύστημα πρόβλεψης πιθανής κυκλοφοριακής συμφόρησης της Honda.

Επίσης αναλύθηκε η μονάδα Συμπαραγωγής Ενέργειας της Honda και το Σύστημα Έξυπνου Σπιτιού (Honda Smart Home System) – το σύστημα συνδέει βιώσιμα ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα οχήματα κυψελών καυσίμου με βιώσιμα σπίτια, με στόχο μία πιο βιώσιμη κοινωνία.

Άνεση

Στη ζώνη άνεσης, οι επισκέπτες είδαν τα Honda Internavi LINC και HondaLink που παρέχουν ενημερώσεις οδικής κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και «ενημέρωση/ψυχαγωγία» συνδεδεμένη με εφαρμογή smartphone στο αυτοκίνητο.

Δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες στη Βιέννη

Εκτός του συνεδρίου, όσοι ήθελαν, συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα δοκιμής για να γνωρίσουν τα πλεονεκτήματα των εφαρμογών ITS στους δρόμους της Βιέννης.

Ένα Honda Insight πλαισίωσε ένα κονβόι οχημάτων πολλαπλών μαρκών με τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν τη θέση και την ταχύτητά τους όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με οδικούς σταθμούς ITS, ώστε οι οδηγοί να λαμβάνουν ειδοποιήσεις, όπως «βέλτιστη ταχύτητα για πράσινο φωτεινό σηματοδότη» και προειδοποιήσεις για:

– Ακινητοποιημένο αυτοκίνητο μπροστά
– Οδικά έργα μπροστά
– Επικίνδυνη περιοχή
– Μποτιλιάρισμα μπροστά
– Επίκειται κακοκαιρία

Η τελευταία δοκιμή εφαρμογής σε σχέση με την ασφάλεια ήταν η εξής: ένα προπορευόμενο όχημα εκτελεί φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης που προειδοποιεί τόσο τον οδηγό του αυτοκινήτου όσο και το μοτοσυκλετιστή (σε μία μοτοσυκλέτα NC700X με ITS) ότι κάποιο όχημα που δεν έχουν αντιληφθεί βρίσκεται στην πορεία τους.

Ως η μεγαλύτερη παγκοσμίως κατασκευάστρια μοτοσυκλετών, η Honda παρουσίασε την πρωτοποριακή τεχνολογία ασφάλειας και ασύρματης επικοινωνίας μοτοσυκλετών. Η Honda προσχώρησε στο Car2Car Communication Consortium στην Ευρώπη το 2005, με σκοπό την ενσωμάτωση της μοτοσυκλέτας στο μέλλον των συνδεδεμένων οχημάτων.

Το 1999, η Honda ήταν η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που παρουσίασε τη ασύρματη επικοινωνία σε αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες (με το ASV2, ερευνητικό πρόγραμμα ασφάλειας οχημάτων) για αύξηση της ασφάλειας οδηγών και αναβατών.

Το 2008, η Honda ηγήθηκε της πρώτης δοκιμής στην Ευρώπη της εφαρμογής μοτοσυκλετών σε μία Honda GL1800 Gold Wing, στο πλαίσιο του Car2Car Communication Consortium project. Εκείνη τη χρονιά, η Honda εξέλιξε περαιτέρω το σύστημα προειδοποίησης μοτοσυκλετών, με την ονομασία «Human-Machine-Interface», για να μπορεί να λειτουργεί σε μικρότερες μοτοσικλέτες όπως η NC700X.

Motorcycle Approaching Indication (MAI) application

Η εφαρμογή «Motorcycle Approaching Indication» (συντομογραφία «MAI») είναι ένα σύστημα ασφάλειας, το οποία η Honda έχει εξελίξει στο πλαίσιο της κοινής δοκιμής Car2Car.

Σύμφωνα με την αναλυτική μελέτη Ευρωπαϊκών ατυχημάτων μοτοσυκλετών «MAD», τα περισσότερα από τα ατυχήματα όπου εμπλέκονται μοτοσυκλέτες προκαλούνται από το άλλο όχημα επειδή ο οδηγός δεν βλέπει την μοτοσυκλέτα. Το σύστημα ασύρματης επικοινωνίας μοτοσυκλέτας – αυτοκινήτου παρέχει έγκαιρες προειδοποιήσεις προς τους οδηγούς και των δύο οχημάτων.

Το μήνυμα ανταλλαγής τυποποιημένων δεδομένων, το οποίο αποστέλλεται μεταξύ οχημάτων ITS, περιέχει μια ταυτοποίηση για τις μοτοσυκλέτες, ώστε τα οχήματα να αναγνωρίζουν το επερχόμενο όχημα σαν μοτοσυκλέτα και στη συνέχεια να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις.

Το πιο συνηθισμένο σενάριο ατυχήματος σε διασταύρωση με οχήματα σε οδικούς κόμβους τύπου «Τ» δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το 2008. Το δεύτερο πιο συνηθισμένο σενάριο ατυχήματος λόγω αριστερής στροφής δοκιμάστηκε στην περιοχή Odaiba στο Τόκιο το 2010, όπου ένα όχημα στρίβει αριστερά και μπαίνει μπροστά σε μία επερχόμενη μοτοσυκλέτα. Ένα τρίτο σενάριο μετωπικού ατυχήματος (με οχήματα ερχόμενα από αντίθετες κατευθύνσεις) μελετήθηκε στη φετινή δοκιμή Car2Car & TT Consortium στη Βιέννη.

Η φιλοσοφία ITS της Honda

Η Honda έχει συνυπογράψει ένα Μνημόνιο Συνεργασίας με άλλους κατασκευαστές οχημάτων με σκοπό την υλοποίηση της τεχνολογίας ITS στο άμεσο μέλλον.

Τα συνεργατικά project στα οποία η Honda συμμετέχει σε Ευρώπη, Ιαπωνία και ΗΠΑ έχουν ήδη αποδείξει τις δυνατότητές τους στη σύνδεση ατόμων, οχημάτων και κυκλοφοριακής υποδομής, με στόχο την ασφαλέστερη οδήγηση, τη μικρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση και την μεγαλύτερη άνεση στο δρόμο.

Η Honda έχει δεσμευτεί να φέρει τέτοια συστήματα, προσιτά για τους δικυκλιστές, προαναγγέλλοντας μία επανάσταση στην αγορά μοτοσυκλετών – και η Honda ηγείται με υπερηφάνεια αυτής της προσπάθειας.