Η Σουηδική εταιρεία έχει αναπτύξει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχατρονικό αμορτισέρ, ξεκινώντας με το μοντέλο που ταιριάζει στα Kawasaki Ninja ZX-10R από το 2011 ως το 2013.
Η Öhlins εξέλιξε το σύστημα αρχικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και στη συνέχεια μετέφερε την τεχνολογία στην παραγωγή. Καταχωρείται έτσι ως η πρώτη εταιρεία που το πετυχαίνει, καθώς η Bitubo, η Marzocchi και η WP έχουν επίσης αναπτύξει ανάλογες εφαρμογές, όμως δεν θα είναι διαθέσιμες στο κοινό πριν από τον επόμενο χρόνο.
Η τεχνολογία αυτή δεν αποτελεί καινοτομία για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, ωστόσο το 2012 γίνεται η χρονιά που βρίσκει τον δρόμο για την αγορά των after market προϊόντων, μία ημι-ενεργητική ανάρτηση.
Μοτοσυκλέτες παραγωγής όπως η BMW HP4 αρχικά και αργότερα η Ducati Multistrada 1200 sport-tourer, με πολύ πιο επξελιγμένο σύστημα, διαθέτουν ήδη αναρτήσεις semi-active όπως λέγονται.
Το σύστημα της Öhlins διαβάζει δεδομένα από τη μοτοσυκλέτα και αμέσως πραγματοποιεί τις ανάλογες ρυθμίσεις στις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς. Το αποτέλεσμα είναι μια ευρύτερη περιοχή απόδοσης των αναρτήσεων, καθώς προσαρμόζεται στις συνθήκες του δρόμου αλλά και τις επιλογές του οδηγού. Πλέον οι αναρτήσεις παύουν να αποτελούν ένα στατικό, αμετάβλητο στοιχείο της μοτοσυκλέτας και μετατρέπονται σε ένα ενεργό μέρος της.
Το αμορτισέρ είναι ένα μεταποιημένο Öhlins TTX36 MkII το οποίο συνδέεται με μία κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ECU της Öhlins. Αυτή με τη σειρά της συνδέεται στον εγκέφαλο της μοτοσυκλέτας και ανάλογα με τις πληροφορίες που λαμβάνει από εκεί διαμορφώνει τις ρυθμίσεις του αμορτισέρ.
Προς το παρόν μόνο ιδιοκτήτες Kawasaki Ninja ZX-10R θα μπορούν να φορέσουν το νέο «semi-active» αμορτισέρ της Öhlins, όμως η εταιρεία σκοπεύει να διαθέσει κιτ ημι-ενεργητικής ανάρτησης και για άλλα μοντέλα, διάφορων κατασκευαστών. Θα πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι η Öhlins δεν διαθέτει προς το παρόν αντίστοιχο σύστημα ημι-ενεργητικής ανάρτησης για το εμπρός μέρος της μοτοσυκλέτας, αντίστοιχο πιρούνι δηλαδή.
Προφανώς το χαρακτηριστικό που θα μεταφερθεί και σε άλλες μοτοσυκλέτες είναι ότι το σύστημα ανιχνεύει ποιο πρόγραμμα απόδοσης έχει επιλέξει ο οδηγός του ZX-10R. Έτσι ρυθμίζει ανάλογα την ανάρτηση ώστε να ταιριάζει στο ίδιο στιλ. Στην επιλογή «sport» οι αναρτήσεις θα γίνονται πιο σκληρές ενώ στην επιλογή «road» θα τις ρυθμίζει σε πιο ενδοτικές, μαλακές.
Όσο θα προχωρά η τεχνολογία, σύμφωνα με την Öhlins, τόσο περισσότερες επιλογές προγραμματισμού θα υπάρχουν. Όπως και όλα τα αμορτισέρ της Öhlins, το μηχατρονικό TTX36 MkII αμορτισέρ είναι επισκευάσιμο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Öhlins ανά τον κόσμο.
Όσο για την τιμή του, το πρώτο αυτό μοντέλο που είναι για το Kawasaki ZX-10R, τιμάται 1.625 δολάρια, περίπου 1.300 ευρώ.