Οι τακτικοί αναγνώστες το ξέρουν: κάθε χρόνο στην ειδυλλιακή λίμνη Κόμο της Ιταλίας διοργανώνεται μια Συνάθροιση Φινετσάτων με την ονομασία Concorso d’Eleganza – Villa d’Este.

Εκεί οι κατασκευαστές επιδεικνύουν κάποια ειδικά μοντέλα –ή πρωτότυπα–που δεν είναι εύκολο να ενταχθούν σε κατηγορίες. Για κάποιον λόγο πιστεύουν ότι θα εκτιμηθούν περισσότερο από ένα «πιο εκλεκτικό» κοινό που διαφέρει ριζικά από τον «μηχανόβιο όχλο» των Εκθέσεων Μοτοσυκλέτας.

bmw7 Οι παρουσιάσεις αυτές έχουν πάρει πια χαρακτήρα θεσμού για τις εταιρείες. Στο φετινό Concorso d’Eleganza η BMW εμφάνισε το «Concept 9cento» και εντυπωσίασε. Όχι με τις επιδόσεις, την αεροδυναμική ή τη μηχανολογική πρωτοτυπία του –δεν είναι καν ηλεκτρικό το Concept 9cento.

Θαυμάστηκε όμως διότι φορούσε ένα σετ ηλεκτρομαγνητικών βαλιτσών. Ή πιο σωστά «ένα σετ βαλιτσών που ασφαλίζεται και απασφαλίζεται στη θέση του μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικού μηχανισμού».

Το πρωτότυπο Concept 9cento αντιπροσωπεύει την ιδέα της BMW για το επόμενο μεσαίο Adventure-Sport. Πιστεύεται πως θα αποτελέσει την πλατφόρμα πάνω στην οποία η BMW θα χτίσει με τη μέθοδο των δομοστοιχείων (κατασκευή modular) την επόμενη γενιά μοντέλων της με τον εν σειρά δικύλινδρο.

bmw2 Τέτοια θα είναι για παράδειγμα οι αντικαταστάτες των F800GT και F800ST. Κι επειδή το φέρινγκ θυμίζει έντονα το F1000XR δεν αποκλείεται να δούμε ονόματα όπως F900XR.

Η μοτοσυκλέτα που βλέπουμε έχει μεν σπορτίφ στην εμφάνιση, περιλαμβάνει όμως (κατ’ επιλογή του αναβάτη) και τον στοιχειώδη εξοπλισμό που απαιτεί η οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις –αλλά και στις πόλεις. Υπερφιλόδοξο; Μπορεί.

Στην εποχή μας η κατηγορία Adventure-Sport έχει τους ιδανικούς εκπροσώπους της στην Ducati Multistrada, την BMW S1000XR και το Kawasaki Versys 1000. Η κίνηση της BMW να διευρύνει τη γοητεία της κατηγορίας με μια πιο προσιτή σειρά ήταν αναμενόμενη.

Είναι άγνωστο πόσα από τα χαρακτηριστικά του Concept 9Cento θα περάσουν τελικά στα μοντέλα παραγωγής. Όμως σίγουρα θα εμφανιστεί κάτι σαν το ιδιαίτερο σύνολο της σέλας / πλαϊνών βαλιτσών –οι οποίες όπως είπαμε ασφαλίζονται στη θέση τους ηλεκτρομαγνητικά.

bmw3

Στις φωτογραφίες βλέπουμε πως τα δύο βαλιτσάκια είναι στο πάνω μέρος τους επενδυμένα με το ίδιο υλικό της σέλας. Έτσι όταν κλειδώνουν στη θέση τους, σχηματίζουν μια φαρδιά θέση συνεπιβάτη.

Με τις βαλίτσες «εκτός» το 9Cento γίνεται πραγματικά μια σπορ με ψηλό τιμόνι. Για να μετατραπεί σε κάτι πιο χρηστικό, αρκεί να προσαρμόσει κανείς στο υποπλαίσιο τη βάση και κατόπιν τις ίδιες τις βαλίτσες.

Αυτό που δίνει στο πρωτότυπο τον αέρα του πολυχρηστικού είναι η μεταφορική ικανότητα, η όρθια εργονομία και η προστασία από αέρα / στοιχεία της φύσης, που προσφέρει. Το στήσιμο της μοτοσυκλέτας αναδίδει μια «οσμή» Adventure, αλλά βέβαια είναι φανερά ασφάλτινο.

bmw4 Στους δρόμους, κυκλοφορούν πάμπολλες σπορ ή και σούπερσπορ με βαλίτσες. Αυτό που ξεχωρίζει την προσέγγιση της BMW είναι η προσπάθεια να κρατήσει τις μάζες συγκεντρωμένες. Και το κατορθώνει εν πολλοίς με αυτή της σχεδίαση που επιδεικνύει στο 9Cento.

Για να είναι πραγματικά χρηστικές οι βαλίτσες θα πρέπει να μεγαλώσουν πολύ, καθώς στο μέγεθος που τις βλέπουμε δεν μοιάζουν να χωρούν πολύ περισσότερα από ένα προσωπικό σετ καθαρισμού και δύο ζευγάρια γάντια.

Πάντως η όλη κατασκευή δείχνει και είναι αρκούντως ελαφριά, ώστε να δικαιολογεί και τους ισχυρισμούς των Γερμανών ότι μπορεί να προσφέρει ώρες διασκεδαστικής γρήγορης οδήγησης.

bmw5

Την ελαφρότητα προάγουν οπτικά ο ελεύθερος χώρος γύρο από το μονόσελο και τον πίσω τροχό. Η σέλα και οι βάσεις των βαλιτσών στηρίζονται σε ένα μεταλλικό υποπλαίσιο που είναι ντυμένο με ένα περίβλημα από πολυμερισμένο πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα.

Η BMW πρόσφατα ανακοίνωσε και επέδειξε την τεχνογνωσία της (δείτε εδώ) στη φθηνή, μαζική και αυτοματοποιημένη κατασκευή στοιχείων από το υλικό αυτό, χρησιμοποιώντας την πολυαιθυλενιμίνη και ανθρακονήματα.

Τα φώτα είναι LED, μια επιλογή που χαρακτηρίζει και διαφοροποιεί όλο και περισσότερο τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Μπροστά, κάτω από κάθε προβολέα ακτινοβολούν διαρκώς δυο φώτα ημέρας που είναι ορατά τόσο από εμπρός όσο και από το πλάι.

bmw6 Δεν είναι σίγουρο πως θα δούμε το 9Cento σε κάποια από τις φετινές εκθέσεις, όμως αν υπάρχει έτοιμο ένα πρώτο μοντέλο παραγωγής, τότε αυτό θα παρουσιαστεί στη φετινή Έκθεση της Κολωνίας Intermot.

bmw8 bmw9 bmw10 bmw11 bmw12

bmw1bmw13