Στα πλαίσια της προσαρμογής των κινητήρων της στους όλο και αυστηρότερους όρους των τεχνικών προδιαγραφών, η Piaggio προχώρησε στην αντικατάσταση δύο από τα γνωστότερα μοντέλα της.
Συγκεκριμένα σταματά την παραγωγή των Vespa LX και S, στη θέση των οποίων φέρνει τα Primavera και Sprint.
Σημαντικότερη διαφοροποίηση των νέων μοντέλων είναι η χρήση του κινητήρα i-Get που πρωτοεμφανίστηκε πέρυσι στο Medley.
Τα Primavera και Sprint βγαίνουν σε δύο εκδόσεις το καθένα με 125 και 150 κυβικά. Οι δύο κινητήρες i-Get είναι πάντα μονοκύλινδροι, τετράχρονοι με 3 βαλβίδες και ηλεκτρονική ανάφλεξη, και αερόψυκτοι…
Η ιδιαιτερότητά τους είναι πως περιλαμβάνουν έναν αισθητήρα βαρομετρικής πίεσης, ο οποίος ρυθμίζει το καύσιμο μείγμα (αέρα/βενζίνης) ανάλογα με το υψόμετρο και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των κινητήρων.
Το σύστημα προσφέρει ομαλότερη λειτουργία στο ασφυκτικό σταμάτα-ξεκίνα των πόλεων.
Φαίνεται πως η Piaggio βρήκε ένα φθηνό τρόπο να επιτύχει σταθερότερη λειτουργία, καύση και φυσικά εκπομπές ρύπων, ώστε να καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4, αποφεύγοντας έτσι το πρόσθετο κόστος της υγρόψυξης που θα έπρεπε να μετακυλιστεί στον πελάτη.
Ο i-Get των 125 κυβικών αποδίδει (κατά δήλωση) 10,6 ίππους και 1,06 χλγμ. ροπής, ενώ ο 150 αποδίδει 12,7 και 1,30 ίππους και χλγμ. αντίστοιχα. Το αξιοσημείωτο είναι πως τα νούμερα αντιπροσωπεύουν αύξηση 10% σε σχέση με των προηγούμενων μοντέλων.
Άλλες τεχνολογικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν τη χρήση υλικών με μικρότερες τριβές στη μετάδοση, με ευεργετικές συνέπειες για την κατανάλωση: 2,2 και 2,4 λτ./100 χλμ. δηλώνει η Piaggio για το 125 και το 150 αντίστοιχα. Που σημαίνει πως με 8 λίτρα βενζίνης τα δύο σκούτερ έχουν αυτονομία (θεωρητική) πάνω από 360 και 320 χλμ. αντίστοιχα.
Με αλλαγές στο σχεδιασμό του στροφάλου οι δύο κινητήρες παράγουν λιγότερους κραδασμούς, ενώ είναι και πιο ήσυχοι λόγω του νέου καλύμματος μετάδοσης και της νέας εξάτμισης. Πιο αθόρυβη είναι και η νέα μίζα.
Πέραν αυτών υπάρχει μια ολόκληρη σειρά εξτρά εξοπλισμού που βελτιώνει τόσο τη χρηστικότητά των σκούτερ, όσο και την ασφάλεια που παρέχουν: από ειδικές σχάρες εμπρός και πίσω, ως ABS για το μικρό Primavera, κάτι που είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις του Sprint.
Θανάσης Χούντρας