Η αίθουσα Hospitality της Ducati στην Jerez όπου διεξάγεται ο τελευταίος αγώνας του Παγκοσμίου Superbike για το 2013 ήταν κατάμεστη. Ο Carlos Checa πήρε τον λόγο και επιβεβαίωσε τις φήμες: στα 41 του χρόνια ο βετεράνος Ισπανός αποσύρεται από τους αγώνες.
Η μακρά και επιτυχημένη καριέρα του είχε διάρκεια δύο ολόκληρες δεκαετίες. Η φόρμα με το νούμερο «7» μπορεί να ξεκουραστεί.
Φέτος μετά το ατύχημα στην πίστα της Κωνσταντινούπολης και το κάταγμα στη λεκάνη, αναγκάστηκε να χάσει τους 4 τελευταίους αγώνες της σαιζόν. Γενικά το 2013 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον ίδιο και την ομάδα του Alstare, καθώς οι αδυναμίες της Panigale και η έλλειψη ισχυρής υποστήριξης από την Ducati οδήγησαν σε πενιχρά αποτελέσματα και συχνές συγκρούσεις του μάνατζερ της ομάδας με το εργοστάσιο.
Ξεκίνησε τους αγώνες στην Βαρκελώνη το 1993, αγωνιζόμενος μέχρι τα μέσα της σαιζόν στα GP125 και μεταπήδησε στα GP250 μέχρι το τέλος της. Μετά ανέβηκε στα GP500 όπου πήρε 2 νίκες και 24 βάθρα. Η καλύτερη θέση του στη βαθμολογία στο παγκόσμιο ταχύτητας ήταν η 4η, με μια Movistar Honda, το 1998.
Μετά το 2007 δεν μπόρεσε να βρει συμβόλαιο, οπότε μεταπήδησε στo Παγκόσμιο Superbike, ακολουθώντας τα βήματα του Max Biaggi. Αρχικά εντάχθηκε στην Ομάδα Hannspree Ten Kate Honda, κερδίζοντας το 2008 δύο αγώνες. Το 2010 μεταγράφηκε στην Ducati, επιστρέφοντας στο εργοστάσιο με το οποίο έτρεχε τα τελευταία χρόνια στα MotoGP.
Αυτή η επιστροφή αποδείχτηκε θριαμβευτική αφού το 2011 ο Checa στέφθηκε πρωταθλητής, στην τρυφερή ηλικία των 39 ετών. Στο WSBK o Ισπανός ξεκίνησε 150 αγώνες, από τους οποίους κέρδισε τους 24 ενώ απέσπασε και 49 βάθρα.
Είναι ένας από τους ελάχιστους αναβάτες που έχει κερδίσει αγώνες τόσο στα MotoGP όσο και στα Superbike. Έχει οδηγήσει για τις εργοστασιακές ομάδες της Yamaha και της Ducati, έχοντας ως συναθλητή του τον Valentino Rossi.
Τα πρώτα δύο χρόνια στο WSBK έτρεξε με Honda (2008 – 2009) και ύστερα μεταπήδησε στην Ducati, όπου το βελούδινο ύφος της οδήγησής του ήρθε και έδεσε απόλυτα με τα χαρακτηριστικά της 1198.
«Σήμερα είναι η μέρα που ανακοινώνω ότι σταματάω τους αγώνες», ανέφερε επί λέξει ο Checa. «Είχα μια μακρά σταδιοδρομία που άρχισε στην Βαρκελώνη το 1993 και τελειώνει σήμερα, εδώ στην Jerez του 2013 – 20 χρόνια αργότερα.
«Ήταν μια απολαυστική περίοδος αλλά ως εδώ. Είμαι πραγματικά ικανοποιημένος με όσα πέτυχα και ευγνώμων για όλη την υποστήριξη που μου δόθηκε. Μετά τον τραυματισμό μου είχα τον χρόνο να σκεφτώ για το μέλλον και πλέον σκοπεύω να καταλήξω στο τι θέλω να κάνω στη συνέχεια.»
Νωρίτερα στη διάρκεια της φετινής σεζόν ο Ισπανός είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν σκόπευε να συνεχίσει με την Alstare Ducati. Προσεγγίστηκε από την Kawasaki για να οδηγήσει μια τρίτη μοτοσυκλέτα δίπλα στους Tom Sykes και Baz αλλά και από την Althea, την ομάδα με την οποία κέρδισε το 2011 τον τίτλο των Superbike.
«Εδώ και τρεις μήνες άρχισα να σκέφτομαι την απόσυρση, αλλά όταν δέχτηκα τις προσφορές σχεδόν πισωγύρισα. Στο τέλος και ειδικά μετά τον τραυματισμό μου αποφάσισα πως ήρθε πλέον η ώρα να σταματήσω.»
Ο Checa θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την Ducati η οποία τον ανακήρυξε σε «εταιρικό πρεσβευτή» της. Ο Ισπανός αφήνει ένα μεγάλο αποτύπωμα στο παγκόσμιο Superbike, έχοντας κερδίσει τον σεβασμό και τον θαυμασμό όχι μόνον των θεατών αλλά και των paddock, λόγω του χαρακτήρα του και της συμπεριφοράς του –εντός αλλά και εκτός πίστας.