Ομάδα κρούσης της ΑΑΔΕ έχει βάλει στο «στόχαστρο» 20 έλληνες influencers, οι οποίοι ελέγχονται για μαύρο χρήμα, καθώς διαπιστώθηκε ότι ξόδευαν υπερβολικά περισσότερα χρήματα σε σχέση με το εισόδημα που δήλωναν, με αποτέλεσμα να μη βγαίνουν τα νούμερα.
Ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Όμηρος Τσάπαλος, μιλώντας στο Action24, αποκάλυψε ότι οι παραπάνω περιπτώσεις ξεχώρισαν από έλεγχο που έγινε σε 800 άτομα που είχαν περίεργες δραστηριότητες.
Η ΑΑΔΕ, προκειμένου να κάνει επιτυχημένα την έρευνα, δημιούργησε μια task force, δηλαδή, μια ομάδα κρούσης, καθώς οι συγκεκριμένοι influencers ενδεχομένως έχουν προβεί και σε άλλες οικονομικές παραβιάσεις.
«Πριν από έναν χρόνο είχε ξεκινήσει μια τεράστια διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ. Ελέγχθηκαν 3,8 εκατομμύρια ΑΦΜ, φυσικά και νομικά πρόσωπα. Τότε, αυτοί οι μαζικοί έλεγχοι κατέληξαν σε περίπου 800 άτομα, τα οποία, ενώ δηλώνουν πολύ χαμηλά ποσά ως εισοδήματα (10-30 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο), παρουσιάστηκαν, σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που έχουν κάνει και τις αγορές, να έχουν εισοδήματα πολλαπλάσια, εκατονταπλάσια κάποιοι από αυτούς. Δηλαδή, να έχει κάποιος 10.000 ευρώ εισόδημα και να σπαταλάει 300-400 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο. Ο καθένας από αυτούς θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις, η ΑΑΔΕ βρίσκεται σε διαδικασία επικοινωνίας με αυτούς τους ανθρώπους. Μπορεί οι εξηγήσεις που θα δώσουν να είναι πειστικές, περιμένουμε να δούμε. Αυτά αφορούν το 2023, θα ξεκινήσει η ίδια διαδικασία και για το 2024 με τη χρήση πιο εξελιγμένων ψηφιακών μεθόδων» είπε χαρακτηριστικά ο Όμηρος Τσάπαλος.
![](/image/s320x/file/files/1/2025/02/INFLUENCER2.jpg)
«Οι έλεγχοι θα γίνονται ψηφιακά, με τη χρήση αλγορίθμων. Θα τσεκάρουμε τις δαπάνες, τα δηλωθέντα, τις κινήσεις λογαριασμών, προκειμένου όλα αυτά να μπουν σε μια ενιαία πλατφόρμα, να αξιολογηθούν και να βγει ένα πλήθος υποψήφιων προς έλεγχο» πρόσθεσε στη συνέχεια.
Προχωρώντας σε περαιτέρω διευκρινίσεις, είπε ότι «υπάρχει μια έρευνα εδώ και αρκετό διάστημα για 20 περιπτώσεις influencers που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Έχει συσταθεί μια task force, μια ομάδα κρούσης μέσα στην ΑΑΔΕ, που κάνει μόνο αυτό: σκανάρει, ουσιαστικά, τη δραστηριότητα influencers στο διαδίκτυο. Προσοχή, δεν σκανάρουμε απλά πρόσωπα. Δεν γινόμαστε “Μεγάλοι Αδελφοί”. Όταν υπάρχουν, όμως, άνθρωποι που έχουν εμπορική δραστηριότητα στο διαδίκτυο, διαφημίζουν προϊόντα εξόφθαλμα και κάνουν μια συναλλαγή με μια επιχείρηση που τους δίνει ένα προϊόν και τους λέει “προωθήστε το”, εκεί μιλάμε για μια άλλη περίπτωση έρευνας, εκεί μιλάμε για εμπορική δραστηριότητα που χρήζει ελέγχου […]. Ταρίφα δεν υπάρχει, γιατί μιλάμε για μαύρα χρήματα. Κινούνται διάφορα ποσά και κοστολόγια. Μπορεί και μία ανάρτηση να χρειαστεί να δώσει 5-10 χιλιάδες ευρώ για να γίνει από έναν μεγάλο influencer».