Ζούμε την ανατολή της «Εποχής Μαρκέζ». Κι έτσι όπως πάει το πράγμα, είναι το φαβορί για τον φετινό τίτλο, αφού όχι μόνον κερδίζει, αλλά είναι και σταθερότερος από όλους.
Η παλιά γενιά, και σε αυτήν περιλαμβάνονται οι 27ρηδες Lorenzo και Pedrosa απλά θα βαδίσει προς τη δύση της, κομπάρσος στο blockbuster όπου πρωταγωνιστεί ο αμούστακος αλλά δαιμονικός Ισπανάκος, με το σώμα-τιραμόλα.
Κερδίζοντας για 5η φορά φέτος ο Marquez έγραψε πάλι ιστορία, καθώς γίνεται ο πρώτος rookie στην ιστορία των αγώνων που κάνει πέντε νίκες (στην πρώτη του σαιζόν) στη μεγάλη κατηγορία. Το προηγούμενο ρεκόρ, 4 νίκες, το είχε πρωτοκάνει ο μεγάλος Mike Hailwood. Επίσης κάνει νέο ρεκόρ του Kenny Roberts με 4 σερί νίκες στην πρώτη του χρονιά.
Σε όλον τον αγώνα πάλεψαν ο Lorenzo και o Pedrosa για να συγκρατήσει ο πρώτος και να πιάσει ο δεύτερος το φοβερό παιδί της Honda. Στήθος με στήθος σε πολλές φάσεις. Αλλά χωρίς πολλές ελπίδες για τους δυο παλιούς.
Ο καιρός στάθηκε σύμμαχος, η πρόβλεψη που ανέφερε βροχή μόνον μετά το τέλος του αγώνα, επαληθεύτηκε. Κάποια στιγμή στον 14ο γύρο, προσγειώθηκαν χοντρές σταγόνες στην άσφαλτο, οι λευκές σημαίες βγήκαν, όμως τελικά δεν χρειάστηκε να επιστρέψει κανείς στα πιτ για να αλλάξει λάστιχα.
Από την πρώτη σειρά ξεκίνησαν οι Crutchlow, με τον Bautista και τον Marquez αλλά πρώτος έστριψε ο Lorenzo που έβαλε το κεφάλι κάτω και άρχισε να απομακρύνεται. Πίσω του σε απόσταση max 1,2 δευτ γύριζαν τα δύο Honda. Ο νέος 2ος, ο παλιός 3ος, έμοιαζαν με όρνια που τριγυρίζουν το θύμα τους περιμένοντας να κουραστεί.
Η οδήγηση του Marquez, στο όριο των κλίσεων και με γεμάτο ρεζερβουάρ, ήταν ένα κράμα σιγουριάς, ωριμότητας και επιθετικότητας. Από τη μία κρατούσε στο στόχαστρο τoν Lorenzo, από την άλλη έκλεινε την πόρτα στον Pedrosa.
Ακολουθούσε και μελετούσε τον πρωταθλητή πάνω στην Yamaha που με χειρουργική ακρίβεια οδήγησε την κούρσα μέχρι 4 γύρους πριν το τέλος. Στην Κ3 ο Marquez εκμεταλλεύτηκε την υπεροχή της RC213V στα φρένα και πέρασε.
Ο Lorenzo δεν παραδόθηκε, ανταπόδωσε περνώντας άλλη μία φορά μπροστά, και για 2 γύρους φάνηκε να αντέχει. Η θέση του δεινή, καθώς από πίσω ο Pedrosa πίεζε άγρια. Και δύο γύρους από το τέλος πέρασε κι αυτός.
Τα Honda έφυγαν 2,5 δευτ. Μπροστά σε 2 γύρους και τερμάτισαν με διαφορά 3/10 μεταξύ τους, οι δύο γύροι δεν ήταν αρκετοί για τον παλιό να βρει τρόπο γύρω από τον μικρό.
Στην 4η θέση μετά από σκληρή μάχη με τους Crutchlow και Bautista για μία ακόμη φορά ο μεγάλος Rossi. Προηγουμένως ο Crutchlow είχε πέσει στην προσπάθειά του να φτάσει τους πρώτους, και ο Bautista έβγαλε το λάδι στον πολυνίκη των MotoGP, μέχρι να υποχωρήσει. Γαλήνιο αγώνα είχε ο Stefan Bradl στην 6η θέσημ μη βλέποντας κανέναν ούτε μπροστά, ούτε πίσω του.
Ακριβώς μετά αλλά στα 15 δευτ. πίσω γύριζαν τα δύο εργοστασιακά Ducati, με τον Dovizioso μπροστά και τον Hayden πίσω. Ευτυχώς αυτή τη φορά δεν συγκρούστηκαν.
Η δεκάδα έκλεισε με τον πονεμένο Andrea Iannone της Energy T.I. Pramac Racing που εκμεταλλευόμενος το αβαντάζ ιπποδύναμης της Desmosedici στο πολύ γρήγορο Brno, άφησε πίσω τους Aleix Espargaro της Power Electronics Aspar και Colin Edwards της NGM Mobile Forward Racing, οι οποίοι είχαν πάρει εκκίνηση μπροστά του.
Μια ανώδυνη σύγκρουση στον δεύτερο γύρο μεταξύ των Hector Barbera (Avintia Blusens) και Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing), ανάγκασε και τους δύο να εγκαταλείψουν –έφταιγε σαφώς ο Barbera, ενώ υπάρχουν υποψίες ότι ο Ιταλός έχει κάταγμα στον δεξιό καρπό του.
Δύο ακόμη αναβάτες εγκατέλειψαν. Ο Lucas Pesek της Came IodaRacing Project και ο Bradley Smith της Tech3 –και οι δύο στον 3ο γύρο. Στον 8ο γύρο έπεσε όπως είπαμε ο poleman Crutchlow και έδειξε πολύ απογοητευμένος.
Το ίδιο και ο ντόπιος Czech Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) που δεν μπόρεσε καν να βαθμολογηθεί στον αγώνα της πατρίδας του, στην πίστα που ανήκει στον πατέρα του! Υπάρχουν και χειρότερα…
Σε μία εβδομάδα ακολουθεί ο αγώνας στο Silverstone, όπου ο Cal θα έχει μία ακόμη ευκαιρία να πάρει την πρώτη του νίκη μέσα στην πατρίδα του αυτή τη φορά. Στην Βρετανία ο Marquez πάει με πρωπορεία 26 βαθμών από τον Pedrosa και 44 από τον Lorenzo. Η διαφορά αυτή του δίνει την άνεση να μην τερματίσει σε έναν αγώνα χωρίς να χάσει την πρώτη θέση.
Αποτελέσματα
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42’ 50.729
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42’ 51.042
3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 42’ 53.006
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 43’ 0.830
5. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 43’ 0.907
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 43’ 10.536
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 43’ 25.744
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 43’ 26.083
9. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 43’ 41.878
10. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 43’ 47.121
11. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 43’ 48.149
12. Michele Pirro ITA Ignite Pramac Racing (GP13) 43’ 56.159
13. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 44’ 3.093
14. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 44’ 4.229
15. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 44’ 4.857
16. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 44’ 5.720
17. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44’ 11.369s
18. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 44’ 25.191
19. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 44’ 40.442
20. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 44’m 40.753
21. Martin Bauer AUT Remus Racing Team (S&B Suter-BMW CRT) +1 γύρο
Εγκατέλειψαν
Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)*
Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)*
Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)*
* Standard ECU.
Pole position:
Cal Crutchlow GBR Yamaha 1’ 55.527
Επίσημα ρεκόρ Brno
Ταχύτερος γύρος 2013: Marc Marquez ESP Honda 1’ 56.135
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1’ 56.274 (2012)
Ρεκόρ πίστας: Cal Crutchlow GBR Yamaha 1’ 55.527 (2013)