Αυτό που βλέπετε είναι ένα Yamaha YZF-R15, μοντέλο 2017. Πρόκειται για μια απλή μοτοσυκλέτα με μονοκύλινδρο κινητήρα 155 κυβικών και όμορφη σπορ σχεδίαση που θα αρχίσει να πωλείται στην Ινδονησία μέσα στον Απρίλιο και στις υπόλοιπες αγορές της Ένωσης ASEAN αργότερα, προς το Φθινόπωρο. Είχε παρουσιαστεί τον Φεβρουάριο παρουσία των Valentino Rossi και Maverick Vinales.
Είναι δηλαδή ένα από τα δεκάδες μικρά -για τα δικά μας δεδομένα- μοντέλα που πολιορκούν τις τσέπες των εκατομμυρίων εικοσάχρονων και βάλε νεαρών που διαθέτουν όλο και μεγαλύτερο εισόδημα.
Ωστόσο διαφέρει σημαντικά από τα άλλα «παρόμοια» σπορ μοτοσυκλετάκια. Διότι η φετινή 3η έκδοση του εφηβικού αυτού μοντέλου διαθέτει ένα τεχνολογικό προσόν: το σύστημα VVA (Variable Valve Actuation) στην κεφαλή. Πρόκειται για έναν μηχανισμό μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων που πρωτοείδαμε στο σκούτερ Nmax για την ινδονησιακή αγορά.
Χάρη στο σύστημα VVA και σε μια μικρή αύξηση του κυβισμού του (από 149,8 σε 155,1 κ.εκ. δηλαδή +3%) ο κινητήρας του YZF-R15 2017 κερδίζει 3 ίππους, φτάνοντας τους 19 στις 10.000 σαλ. (αύξηση 18%). Παράλληλα μειώνεται κατά 4,7% η κατανάλωση λόγω της καλύτερη σφράγισης του θαλάμου καύσης.
Για όσους δεν γνωρίζουν τι ακριβώς κάνει το σύστημα VVA, λέμε πως πρόκειται για έναν σχετικά απλό μηχανισμό που επιλέγει διαφορετικά έκκεντρα ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής στις χαμηλές στροφές και υψηλές στροφές –η αλλαγή συμβαίνει στις 7.400 σαλ. Άκρως επεξηγηματικό είναι το βίντεο που συνοδεύει το άρθρο.
Η χρήση του συστήματος VVA επιτρέπει τη χρήση ενός μόνον εκκεντροφόρου επικεφαλής αντί των δύο. Αυτό συνεπάγεται πλεονεκτήματα για την αξιοπιστία, την οικονομία, το βάρος και την ευστροφία του κινητήρα, όπως εδώ και χρόνια έχει αποδείξει η Honda με τους κινητήρες των χωμάτινων CRF της. Παράπλευρο πλεονέκτημα είναι η συμπίεση του μεγέθους της κεφαλής και του καπακιού των βαλβίδων.
Το μοντέλο 2017 δέχεται την 2η αναβάθμιση στη ζωή του που ξεκίνησε το 2008. Είχε δεχτεί την πρώτη το 2012. Στη φετινή version 3,0 έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις του εκτός του ύψους, φοράει φώτα LED σαν του R1 και επιπλέον ανεστραμμένο πιρούνι και μονόδρομο συμπλέκτη.
Το YZF-R15 2017 σηματοδοτεί το πέρασμα των μοτοσυκλετών που προσφέρονται στις αγορές της ΝΑ Ασίας σε ένα επόμενο επίπεδο τεχνολογικής πολυπλοκότητας, εξοπλισμού και βέβαια κόστους.
Το καταναλωτικό κοινό των χωρών αυτών ωριμάζει, που σημαίνει ότι μπορεί να διαθέσει περισσότερα χρήματα για να ικανοποιήσει τις αυξημένες (εικονικές ή πραγματικές) ανάγκες.
Η αγορά της Ινδονησίας είναι ασύλληπτη για τα δικά μας δεδομένα: πωλούνται 5,6 εκατομμύρια δίτροχα κάθε χρόνο. Στα πλαίσια αυτά, η Yamaha προβλέπει την πώληση 50.000 YZF-R15 για φέτος –περισσότερων δηλαδή από όλες μαζί τις μοτοσυκλέτες που θα πουλήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το YZF-R1 κατασκευάζεται από την Yamaha Indonesia Motor Manufacturing (YIMM).
Δείτε τη λειτουργία του σε animation
…και live…
Θανάσης Χούντρας