Η πολυβασανισμένη MV Agusta σε πείσμα των δυσκολιών που αντιμετωπίζει, παρουσίασε δύο αναβαθμισμένα μοντέλα της που είναι οι ελαφρύτερες, δυνατότερες και πιο «καθαρόαιμες» supersport της αγοράς, αν τα στοιχεία που δημοσιεύονται είναι πραγματικά.

Δύο χρόνια τώρα, η  ιταλική εταιρεία ζει ένα διαρκές «ζω-πεθαίνω». Κι αυτό παρότι το παγκόσμιο κοινό την ανταμείβει με αλματώδεις αυξήσεις των πωλήσεών της (εξηγούμε το παράδοξο «γιατί» εδώ). Μόνον το 2015 η αύξηση πωλήσεων έφτασε το 30%!  Κι ωστόσο χαροπαλεύει.

Άλλο ένα παράδοξο είναι η πολύ καλή πορεία της στους αγώνες. Στο παγκόσμιο Supersport με την F3 (αναβάτες οι Cluzel/Zanetti) και στα Superbike με την F4 (Leon Camier) έχει φέτος κερδίσει τις εντυπώσεις.

Μετά την έξυπνη κίνηση να αποσυνδεθούν οι ομάδες από το εργοστάσιο, προκειμένου να μην υποφέρει η χρηματοδότησή τους λόγω των οικονομικών δυσκολιών του τελευταίου, αναδιοργανώθηκαν και έχουν φτάσει στα SS να αμφισβητούν την κορυφαία Kawasaki, στα δε SBK να αρπάζουν θέσεις από την Honda!

Με την ευκαιρία της έκθεσης της Κολωνίας λοιπόν, η εταιρεία θέλησε να τιμήσει την αγωνιστική της προσπάθεια. Παρουσίασε την πανέμορφη F3 RC, ριζικά αναβαθμισμένη και σε δύο εκδόσεις, ουσιαστικά ίδιες μοτοσυκλέτες με μόνη διαφορά το μέγεθος του τρικύλινδρου κινητήρα τους: η μία φοράει με 675 και η άλλη με 800 κυβικά.

agusta3

Η F3 RC αποτελεί αντίγραφο της αγωνιστικής «Reparto Corse» που διαπρέπει στο Παγκόσμιο Supersport. Έχοντας δεχτεί μια σειρά από αναβαθμίσεις που τονίζουν τον καθαρόαιμο χαρακτήρα της, θα κατασκευαστεί σε μόλις 350 αντίτυπα για όλες τις αγορές του πλανήτη.

Έτσι τώρα ο τρικύλινδρος της F3 RC 675 αποδίδει 128bhp στις 14.400σαλ και 7,24χλγμ ροπής στις 10.900σαλ. Ο δε εκείνος της F3 RC 800 διατείνεται την απόδοση 148bhp στις 13.000σαλ και 8,97χλγμ στις 10.600σαλ.

Και οι δύο πολύστροφοι κινητήρες λειτουργούν υπό την κηδεμονία του συστήματος ολικής διαχείρισης της MV με το κωδικό MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System), που συντονίζει και συγχρονίζει το ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire, με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control 8 βαθμίδων παρέμβασης) και τις πολλαπλές διαμορφώσεις απόδοσης.

agusta6

Το πλαίσιο της F3 RC είναι υβριδικό, καθώς αλλού αποτελείται από ατσάλινο χωροδικτύωμα και αλλού από αλουμινένιες πλάκες. Το μονόμπρατσο ψαλίδι παρέμεινε ως είχε, αλλά οι αναρτήσεις, δηλαδή το αμορτισέρ τη Sachs και το ανάποδο πιρούνι της Marzocchi έχουν βελτιστοποιηθεί στις ρυθμίσεις τους με στόχο τη μεγαλύτερη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.

Βασικό στοιχείο και ιδιαίτερο πλεονέκτημα της σχεδίασης της F3 RC είναι -κατά την εταιρεία- η υψηλή τιμή του κλάσματος «μήκος ψαλιδιού προς μήκος μεταξονίου» (576,5 / 1.380χιλ.) που λειτουργεί υπερθετικά για την πρόσφυση, ενώ συμβάλλει και στην ιδανική κατανομή μαζών εμπρός/πίσω.

Κλείνοντας το μάτι στο αγωνιστικό DNA τους, οι νέες F3 RC είναι βαμμένες στα πολεμικά χρώματα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών που οδηγούν οι Jules Cluzel και Lorenzo Zanetti στο Παγκόσμιο Supersport.

agusta1

Μάλιστα το κάθε ένα από τα 350 αντίτυπα είναι υπογεγραμμένο από τους δύο εργοστασιακούς οδηγούς στα πλαϊνά καπάκια. Μαζί με τη μοτοσυκλέτα έρχονται και κάποια αξεσουάρ όπως το κάλυμμα του δίσελου, το αγωνιστικό πανέμορφο σταντ και το προστατευτικό κάλυμμα.

Εντυπωσιακό; Και πού να δείτε την ολοκαίνουργια F4, η οποία μάλλον θα παρουσιαστεί στην επερχόμενη έκθεση του Μιλάνου ΕΙCMA (φυσικά!).

agusta2

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Πλαίσιο: Ατσάλινο χωροδικτύωμα με πλευρικά δομικά στοιχεία και μονόμπρατσο ψαλίδι από κράμα αλουμινίου.
  • Αναρτήσεις: Εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi 43χιλ. και πίσω αμορτισέρ της Sachs, πλήρως ρυθμιζόμενα ως προς προφόρτιση/συμπίεση/επαναφορά.
  • Φρένα: Εμπρός δύο δίσκοι 320χιλ με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνε και μονός δίσκος 220 χιλ πίσω με διπίστονη δαγκάνα, ABS της BOSCH με σύστημα RLM (μείωσης του έντο).
  • Τροχοί και λάστιχα: Ζάντες ελαφρού κράματος 17»,  ελαστικά μπροστά 120/70 και πίσω 180/55 ZR.
  • Βάρος πλήρες: 173 κιλά.   agusta4 agusta5

Θανάσης Χούντρας