Με λίγα μόλις χρόνια καθυστέρησης οι Ιάπωνες ανεβαίνουν στο τραίνο των μετά-ρετρό μοντέλων, φέρνοντας στις βιτρίνες τους τα Scrambler.
Εδώ βλέπουμε την πρώτη σύγχρονη προσπάθεια της Yamaha, ονόματι Yamaha SCR950. Είναι ένα μοντέλο 2017 που προορίζεται για την αγορά των ΗΠΑ, βασισμένο στο cruiser που εκεί πέρα είναι γνωστό ως Bolt, ενώ στην Ευρώπη ως XV950.
Δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αν και πότε η μοτοσυκλέτα θα έρθει στην Ευρώπη, όπου τα στάνταρ των αγοραστών για ένα μοντέρνο scrambler είναι μάλλον υψηλότερα. Όπως βλέπουμε από τις προωθητικές φωτογραφίες της Yamaha, η Scrambler της πρωτίστως φιλοδοξεί να κάνει καριέρα ως αντικείμενο lifestyle και μόδας.
Η SCR950 προέκυψε από λίγες αλλαγές στη σχεδίαση του cruiser. Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, χρησιμοποιεί αυτούσιο τον αερόψκτο V2-60ο κινητήρα με τα 942 κ.εκ. και τη τροφοδοσία ψεκασμού τής XV950. Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο έχει δεχτεί λίγες μόνον επεμβάσεις, επικεντρωμένες στην πιο γρήγορη γεωμετρία πιρουνιού και τη σημαντικά ψηλότερη σέλα –στα 830χιλ. αντί των 690 της cruiser.
Οι σημαντικότερες πάντως αλλαγές έχουν να κάνουν με την εργονομία της θέσης οδήγησης και την αισθητική. Το σώμα κάθεται πιο όρθιο και πιο κοντά στο ψηλότερο τιμόνι, τα πόδια στηρίζονται σε μαρσπιέ τοποθετημένα πιο πίσω.
Υπηρετώντας την Scrambler αισθητική βλέπουμε τα πλαϊνά καπάκι στη μορφή αγωνιστικών number-plates, τα καλάμια με προστατευτικές φυσούνες, ζάντες με ακτίνες και μια σέλα με λεπτό αφρώδες.
Μικρή παραφωνία αποτελεί το σχήμα της 2-σε-1 εξάτμισης που δεν καταλήγει ψηλά δίπλα στη σέλα, αλλά σε ένα ελαφρά ανωφερές τελικό –, αντίθετα προς τον «χρυσό» κανόνα των Scrambler.
Το πίσω λάστιχο έχει πλάτος 150mm αντί 140 της XV και το συνολικό βάρος φτάνει τα 248 κιλά, δύο περισσότερα από της XV. Η μοτοσυκλέτα θα παράγεται σε δύο χρώματα, το κόκκινο της φωτογραφίας και ένα ασημί. Στις ΗΠΑ θα κοστίζει 8.699 δολάρια, 700 περισσότερα από την XV.
Θανάσης Χούντρας