Την προηγούμενη Δευτέρα έγινε επίσημα γνωστό αυτό που όλοι υπέθεταν εδώ και 40 ημέρες. Ο πρωταθλητής MotoGP 2010, 2012 και 2015 Ισπανός Jorge Lorenzo εγκαταλείπει μετά από 9 χρόνια την Yamaha για χάρη της Ducati. Με την ιταλική φίρμα θα τρέξει το 2017 και 2018.
Είναι η 2η φορά αυτή τη δεκαετία που η Ducati αρπάζει έναν κορυφαίο οδηγό από την Yamaha. Η πρώτη ήταν το 2011 με τον Rossi –μια πολύκροτη μεταγραφή που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Όποιοι όμως νομίζουν ότι η άγονη διετία του VR46 μπορεί να επαναληφθεί, είναι γελασμένοι.
Τότε η Ducati δεν οδηγιόταν ή, για την ακρίβεια, οδηγιόταν μόνον από έναν άνθρωπο, τον Casey Stoner. Τώρα η Desmosedici GP (GP16) είναι μια κορυφαία μοτοσυκλέτα που μπορεί να πάρει αποτελέσματα στα χέρια κάθε αναβάτη.
Παραβλέποντας τους εμβολισμούς του (από Iannone και Pedrosa), ο Dovizioso θα είχε ήδη τρία βάθρα φέτος. Λείπει μόνον ο κορυφαίος αναβάτης για να επιστρέψει η Ducati στις νίκες και το κυνήγι του τίτλου. Τώρα τον έχει. Ο δρόμος άνοιξε. Η Ducati, η Μπολόνια, η Ιταλία, έχουν ξεσηκωθεί.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση της μεταγραφής, ο Αγωνιστικός Διευθυντήςτης Ducati μίλησε στο σταθμό Sky Sport24HD. Λέγοντας «δεν ήταν δύσκολο να πειστεί ο Lorenzo», ο Ciabatti δεν αναφέρεται μόνον στα χρήματα του συμβολαίου (πολλά, πάρα πολλά που πληρώνει η Philip Morris) που πρόσφεραν στον Μαγιορκάνο. Προφανώς και η οικονομική πλευρά έπαιξε ρόλο.
Ωστόσο πίσω από την φράση αυτή κρύβεται και πολλή περηφάνεια. Διότι ο Lorenzo τσεκάρισε τη μοτοσυκλέτα τους σε αυτούς τους 3 πρώτους αγώνες του 2016 και πείσθηκε για τις ικανότητές της. Πείστηκε ότι μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο, έχοντας τις ίδιες ή και καλύτερες πιθανότητες απ’ ό,τι με την Yamaha M1, την πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα MotoGP ως πέρυσι.
Όμως στην απόφασή του σίγουρα βάρυνε και το πώς χειρίστηκε η Yamaha την περυσινή κρίση. Την επίθεση του Rossi στους Marquez και Lorenzo –ουσιαστικά τους κατηγόρησε ότι συνωμότησαν για να του στερήσουν τον τίτλο. Η Yamaha δεν κατάφερε να χαλιναγωγήσει τον Rossi, δεν προστάτεψε τον πρωταθλητή Lorenzo και μάλιστα τον μείωσε, ακυρώνοντας τη μεγάλη γιορτή για τον τίτλο του!
Αυτό είναι κάτι που ο Jorge δεν μπόρεσε να συγχωρήσει στον Lin Jarvis. Αν είναι να μάθουμε ποτέ τα αίτια της μετακίνησης, αυτό θα συμβεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2017. Ως τις 31 Δεκεμβρίου 2016 ο Ισπανός ανήκει στην ομάδα της Yamaha και δεν μπορεί να εκφραστεί αρνητικά γι’ αυτήν.
Υπάρχει ένα πρωτόκολλο συμπεριφοράς, τόσο για την εταιρεία, όσο και για τους αναβάτες. Το ίδιο πρωτόκολλο που λέει πως η Yamaha θα πρέπει να τον αφήσει να δοκιμάσει στην Βαλένθια την Ducati μετά το τέλος της σαιζόν, παρότι τυπικά ο Lorenzo θα είναι ακόμη δικός της αναβάτης.
Επιστρέφοντας στα «γιατί» της απόφασης του Ισπανού, πιστεύουμε πως ισχυρό κίνητρο αποτελεί η ευκαιρία να μπει στην πολύ “κλειστή” λέσχη των πρωταθλητών που έχουν πάρει τίτλο με δύο διαφορετικές εταιρείες.
Μέλη της «λέσχης» είναι ο Geoff Duke (με τις Norton και Gilera), o Giacomo Agostini (με τις MV Agusta και Yamaha), ο «Steady» Eddie Lawson (Yamaha και Honda), ο γνωστός και μη εξαιρετέος Valentino Rossi (Honda και Yamaha) και τέλος ο Casey Stoner (Ducati και Honda). Ο Lorenzo είναι απίθανο να φτάσει τον Rossi σε παγκόσμιους τίτλους, αλλά ίσως μπορεί να τον ανταγωνιστεί σε άλλες διακρίσεις.
Σημαντικό κίνητρο τέλος μπορεί να είναι και η ευκαιρία να επιτύχει εκεί που απέτυχε ο Rossi. Δηλαδή να πάρει νίκες και ίσως τίτλο με την Ducati. Η αλήθεια είναι πως η Desmo16 GP καμμία σχέση δεν έχει με τη δαιμονισμένη μοτοσυκλέτα που κλήθηκε να οδηγήσει ο Doctor το 2011.
Ο Ciabatti αποκάλυψε ακόμη πως το πλάνο είχε καταστρωθεί πριν από δύο χρόνια. Με το που ανέλαβε ο Dall’Igna και ορίστηκε η νέα στρατηγική της ομάδας, αποφασίστηκε πως μόλις η μοτοσυκλέτα αποδειχνόταν ανταγωνιστική, θα αποκτιόταν και ένας από τους 4 κορυφαίους αναβάτες.
Η μετακίνηση του πρωταθλητή βάζει σε κίνηση ένα ντόμινο μετακινήσεων. Όλα τα συμβόλαια των 4 alien, αλλά και των αναβατών της Ducati και της Τech3, λήγουν φέτος τον Δεκέμβρη. Ήδη υπάρχει μια κενή θέση στην Yamaha για την οποία ακούγονται πολλά.
Η πιο επίμονη φήμη είναι ότι το κενό θα καλύψει ο Maverick Vinales. Αφήνοντας τρύπα στη Suzuki που ίσως καλυφθεί με όποιον φύγει από την Ducati. Οι δύο Andrea ήδη γνώριζαν για την έλευση Lorenzo και ξέρουν πως μόνον ένας τους -ο καλύτερος- θα μείνει.
Η απόφαση θα παρθεί μέσα στον επόμενο μήνα πιθανότατα. Ο Lorenzo ρωτήθηκε από τους ανθρώπους της Ducati (αν έχει κάποια προτίμηση) και είπε πως του είναι αδιάφορο.
Θανάσης Χούντρας