Τρίτη και φαρμακερή ή τρίτη και καλύτερη; Η Victory Motorcycles που από το 1998 παράγει «διαφορετικές» αμερικάνικες μοτοσυκλέτες, δηλαδή όχι Harley Davidson, παρουσίασε πρόσφατα το πρωτότυπο Combustion (Καύση), σε σχέδια του Zach Ness.
Όπως και τα δύο προηγούμενα πρωτότυπα 156 και Ignition (Ανάφλεξη), η Combustion δημιουργήθηκε για να προμοτάρει τη νέα γενιά κινητήρων της Victory Motorcycles.
Ο Zach Ness αντιπροσωπεύει την τρίτη γενιά σχεδιαστών της οικογένειας Ness. Είναι εγγονός του Arlen Ness, ενός από τους «μεγάλους» του αμερικάνικου customizing.
O παππούς Arlen και ο πατέρας Cory Ness θεμελίωσαν τη σχέση της οικογένειας με την Victory, όταν ο Zach ήταν 12 ετών. Δηλαδή ο νεαρός αντρώθηκε ουσιαστικά ανάμεσα στις Victory.
Σχεδίασε την Combustion ως τη δική του απάντηση στο ερώτημα «πώς φαντάζεται ένα αμερικάνικο Musclebike με σφιχτοδεμένο κορμί και γραφιστικά που τονίζουν την έξαψη που φέρνουν οι Victory στην αγορά των αμερικάνικων μοτοσυκλετών». Δύσκολη φράση, είναι γραμμένη από επαγγελματίες του μάρκετινγκ όπως αντιλαμβάνεστε και περιγράφει απόλυτα το μοντέλο. Ή καθόλου.
Ο Ness άντλησε έμπνευση από την αμερικάνικη αυτοκινητική κουλτούρα και πιο συγκεκριμένα από τα muscle cars, που συνδυάζουν τερατώδη ιπποδύναμη με χαμηλό βάρος. Έτσι κι αλλιώς, λόγω της οικογενειακής ενασχόλησης ο νεότερος Ness περιτριγυριζόταν πάντα από όμορφες, πανίσχυρες και εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες.
«Η πλατφόρμα αυτή είναι φοβερή –με κάργα δύναμη και ήχο που σε τρελαίνει», λέει αναφερόμενος στον νέο κινητήρα. «Η έμπνευση προήλθε αποκλειστικά από το γκάζι. Ήθελα να δημιουργήσω μια γρήγορη μοτοσυκλέτα. Κι ελαφριά. Έτοιμη να ορμήξει στο επόμενο πράσινο φανάρι.»
Η αισθητική του Zach Ness αναδεικνύεται από λεπτομέρειες που δοξάζουν τις επιδόσεις, την ιπποδύναμη. Βασικές ανάμεσά τους το μπικίνι-φέρινγκ, το σκοτεινό, σχεδόν-ματ γκρι της βαφής, τα ανάγλυφα πλαϊνά καπάκια, το κουτσουρεμένο μπροστινό φτερό και η χαρακτηριστική ανορθωμένη ραχοκοκκαλιά που διατρέχει το σώμα της Combustion -όπως σε κάθε μοτοσυκλέτα της Victory.
Το υπόβαθρο του Ness στο καστομάιζιν φανερώνεται στους ακτινωτούς τροχούς, στο περίτεχνο των διακοσμητικών σειριτιών αλλά και στις απέριττες λεπτομέρειες:
Tα γκριπ Knurled της Arlen Ness, τα ποδωστήρια, το χειροποίητο τιμόνι, τους φρεζαρισμένους δίσκους των φρένων, την χειροποίητη ανοξείδωτη εξάτμιση MagnaFlow με τις εμφανείς ραφές – της Arlen Ness κι αυτή- τα αμορτισέρ με τα εξωτερικά δοχεία αερίου και τις διάφορες βάσεις στήριξης από μασίφ κράμα αλουμινίου, τα καπάκια του κινητήρα και εκείνα στις τρόμπες των φρένων, οι μασίφ πλήμνες των ακτινωτών τροχών, τα ατσάλινα σωληνάκια υψηλής της Goodridge, τις ξαναβαμμένες δαγκάνες και τις ιδιοκατασκευασμένες βάσεις τους… Τι να πρωτοαναφέρει κανείς!
Θανάσης Χούντρας