Κάθε μέρα 122 περιοδικά δρόμου «βοηθούν αστέγους σε όλο τον κόσμο να ξεφύγουν από τη φτώχεια. Μέχρι σήμερα, με την υποστήριξη εκατομμυρίων αναγνωστών, όπως εσείς, 240.000 πωλητές σε 40 χώρες έχουν εξασφαλίσει τα προς το ζην και έχουν αλλάξει τις ζωές τους». Η σημείωση στο συνοδευτικό φυλλάδιο κερδίζει μια πρώτη προσοχή. Τι συνοδεύει; Το πρώτο περιοδικό δρόμου στην Ελλάδα.
Η «Σχεδία» κάνει αύριο, Τετάρτη, την εμφάνισή της στους δρόμους της Αθήνας. Όχι σε περίπτερα. Τα σημεία διανομής του περιοδικού δεν είναι… σημεία. Αλλά άνθρωποι. Άστεγοι, άνεργοι, «εκείνοι που στέλνουμε στο διάολο καθημερινά», όπως ειπώθηκε στη σημερινή παρουσίαση του περιοδικού. Ένα περιοδικό, λοιπόν, που πωλείται αποκλειστικά από ανθρώπους που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, από διαπιστευμένους πωλητές. Ίσως σε μια έμμεση προσπάθεια να αποκτήσουν στην κοινωνία ξανά ονοματεπώνυμο.
Το περιοδικό δρόμου, από την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΜΚΟ, θα κυκλοφορεί την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα, 11 φορές τον χρόνο (εκτός Αυγούστου), με τιμή πώλησης 3 ευρώ. Άνθρωποι, που διαπιστωμένα ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες, θα προμηθεύονται το περιοδικό στη μισή τιμή, μαζί με μια ειδική κάρτα με τα στοιχεία τους κι ένα διακριτικό γιλέκο και έπειτα θα το πωλούν στην αναγραφόμενη τιμή των 3 ευρώ, κρατώντας τα κέρδη (1,5 ευρώ από κάθε τεύχος) για τον εαυτό τους. Κάθε νέος πωλητής θα λαμβάνει δωρεάν δέκα αντίτυπα (ως αρχικό κεφάλαιο) και όταν τα πουλήσει μπορεί να χρησιμοποιήσει το αρχικό κεφάλαιο για την αγορά άλλων στο 50% της ονομαστικής τους αξίας.
Η «Σχεδία» (με το περιοδικό «Δρομολόγια» στο παρελθόν να έχει την πρωτοκαθεδρία στην Ελλάδα στα περιοδικά δρόμου) γίνεται το νεότερο μέλος του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων Δρόμου, που κυκλοφορούν σε άλλες 121 χώρες του κόσμου εδώ και πολλά χρόνια, σε ένα επιτυχημένο μοντέλο. Από την Αυστραλία ως την Νότια Κορέα και από τη Σουηδία ως τη Χιλή η συνολική αναγνωσιμότητα ξεπερνά τους 6 εκατ. αναγνώστες ανά έκδοση παγκοσμίως, με κέρδη για τους πωλητές άνω των 40.000.000 δολαρίων.
«Η Σχεδία δεν είναι ελεημοσύνη. Ο αναγνώστης αγοράζει ένα προϊόν, ένα δημοσιογραφικό περιοδικό ποικίλης ύλης» είπε ο Χρήστος Αλέφαντης, διευθυντής σύνταξης του περιοδικού κατά τη σημερινή παρουσίαση, προσθέτοντας: «Προσπαθούμε να βοηθήσουμε όσους τα πωλούν να απεγκλωβιστούν από την κοινωνική απομόνωση».