Το 2012, οι διαφημιστικές-σύμβολα Bartle Bogle Hegarty και Wieden + Kennedy γιόρτασαν τα 30ά τους γενέθλια (ιδρύθηκαν το 1982, με διαφορά μερικών εβδομάδων). Τι καλύτερος τρόπος λοιπόν να πανηγυρίσουν την έναρξη της τέταρτης δημιουργικής δεκαετίας τους από το να ρίξουν στην αγορά μια σειρά από εκπληκτικά τηλεοπτικά σποτάκια; Και αυτή τη χρονιά, οι BBH και W+K έκαναν ακριβώς αυτό: έφτιαξαν τα 5 από τα 10 καλύτερα διαφημιστικά της χρονιάς, περιλαμβανομένων και των δύο κορυφαίων! Το κορυφαίο φεστιβάλ διαφήμισης των Κανών δεν άφησε άλλωστε περιθώρια αμφιβολίας. Η δημιουργική τους δουλειά πλαισιώνεται από τα σποτ μιας πλειάδας άλλων εταιριών, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα από προϊόντα, ιδέες, στιλ και εκτελέσεις. Από ζογκλερικά που αψηφούν τον θάνατο και πολιτικά μανιφέστο, παραμύθια και μαγικά κόλπα μέχρι ηρωικές γυναίκες και αλαφροΐσκιωτους άντρες, οι διαφημιστικές καμπάνιες της χρονιάς τα είχαν όλα. Ας τα απολαύσουμε… Νο 10 – Το «μπιροκυνηγητό» της Carlton Draught Εταιρία: Clemenger BBDO – Μελβούρνη, Αυστραλία Οι διαφημίσεις της μπίρας έχουν μια μακρά ιστορία δημιουργικής βλακείας πίσω τους. Αυτή τη χρονιά ωστόσο η βλακώδης έμπνευση -με την καλή έννοια!- πήγε σε άλλα επίπεδα: 90 δευτερόλεπτα ασύλληπτης ψυχαγωγικής ελαφρότητας…
Νο 9 – Η «Susan Glenn» του Axe Εταιρία: Bartle Bogle Hegarty – Νέα Υόρκη, ΗΠΑ Το Axe μας είχε συνηθίσει σε διαφημιστικές περιπέτειες αντρών που μαγνήτιζαν «ως διά μαγείας» μια σειρά από καλλίγραμμες κοπέλες. Αυτή τη χρονιά έκανε ωστόσο την ευχάριστη ανατροπή, με την υπέροχη εκδοχή του «Susan Glenn»…
Νο 8 – Η «καλύτερη δουλειά» της Procter & Gamble Εταιρία: Wieden + Kennedy – Πόρτλαντ, ΗΠΑ Το καλύτερο σποτ που λανσαρίστηκε στους Ολυμπιακούς του Λονδίνου δεν αφορούσε καν σε αθλητές. Ήταν για τις μαμάδες τους! Η Wieden + Kennedy προσέλαβε μάλιστα τον γνωστό σκηνοθέτη Αλεχάντρο Ιναρίτου για να πει την ιστορία. Και την αφηγήθηκε ιδανικά, τόσο που τα βραβεία Emmy την ονόμασαν την καλύτερη διαφήμιση της χρονιάς…
Νο 7 – Το «ημίχρονο της Αμερικής» της Chrysler Εταιρία: Wieden + Kennedy – Πόρτλαντ, ΗΠΑ Η Wieden + Kennedy επιστρατεύει τον «πολύ» Κλιντ Ίστγουντ τον Φεβρουάριο, κατά τη διάρκεια του κορυφαίου αθλητικού θεσμού Super Bowl, για να μιλήσει εξ ονόματος της Αμερικής. Το δίλεπτο μανιφέστο καλεί τον κόσμο να βρει ελπίδα στην απελπισία, παρά τους χαλεπούς καιρούς, και ήταν μάλιστα το μόνο διαφημιστικό που άφησε κατά μέρος τα προωθητικά του καθήκοντα, παίρνοντας μέρος σε μια γενικότερη συζήτηση…
Νο 6 – Το «Red Bull Stratos» της Red Bull Συνεργάτες: Riedel Communications και FlightLine Films Χρειάζονται ιδιαίτερα νεύρα για να στήσει κάποιος κάτι τόσο εξωφρενικό, κι όμως η Red Bull ανέλαβε το ρίσκο με το Stratos, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μηνών που κατέληξε στην περίφημη πτώση του Felix Baumgartner από τη στρατόσφαιρα στις 14 Οκτωβρίου. Με την κίνηση αυτή, το ενεργειακό ποτό ξαναγράφει τους κανόνες του μάρκετινγκ, των χορηγιών και των δημοσίων σχέσεων! Την ώρα που ο αυστριακός αθλητής δοκίμαζε τις αντοχές του ανθρώπινου σώματος, η Red Bull έθετε το δικό της ρεκόρ, με πάνω από 8 εκατομμύρια ανθρώπους να παρακολουθούν ζωντανά το κανάλι της στο YouTube. Και παρόλο που δεν μιλάμε για διαφημιστικό με την παραδοσιακή έννοια, το μονταρισμένο βίντεο των 90 δευτερολέπτων με τα highlights της προσπάθειας, το οποίο έχουν παρακολουθήσει πάνω από 30 εκατομμύρια άνθρωποι, ήταν η καλύτερη διαφήμιση που έγινε ποτέ για τα όρια του ανθρώπου – και την «από το παράθυρο» προβολή της Red Bull, όπως τη σκαρφίστηκαν τα δαιμόνια μαρκετίστικα μυαλά του ενεργειακού ποτού…
Νο 5 – Το «χωράφι» της Old Milwaukee Εταιρία παραγωγής: Gifted Youth Κι όμως, το καλύτερο σποτ της διαφημιστικής γιορτής που γίνεται πάντα κατά τη διάρκεια του Super Bowl δεν βγήκε στον αέρα, αλλά παίχτηκε μόνο τοπικά σε μια πόλη της Νεμπράσκα, που είναι η δεύτερη μικρότερη αγορά των ΗΠΑ! Ο κωμικός Will Ferrell επιστρατεύεται στο ιδιαίτερα φτηνό αυτό σποτάκι, που απευθύνεται σε μια πόλη 25.000 κατοίκων. Απολαύστε δουλειά…
Νο 4 – Το «Charlie Sheen» της DirecTV Εταιρία: Grey – Νέα Υόρκη, ΗΠΑ Η ξεκαρδιστική καμπάνια της Grey για λογαριασμό της DirecTV, έναν νέο πάροχο τηλεοπτικών προγραμμάτων, ήταν σαφώς δυσκολότερη από το να διαφημίζεις αυτοκίνητα ή μπίρες. Στα ατού της η εμφάνιση του Charlie Sheen, η πλέον αστεία συμμετοχή σταρ στα φετινά διαφημιστικά τεκταινόμενα…
Νο 3 – «Το μαγικό κόλπο του παππού» της Widerøe Airlines Εταιρία: McCann – Όσλο, Νορβηγία Το κορυφαίο σποτ, για λογαριασμό τοπικών νορβηγικών αερογραμμών, είναι ταυτόχρονα λιτό στην αφήγηση και φαντεζί στην εκτέλεση. Μείγμα ιδανικό για ένα ήσυχο, απλό και θεαματικό… μαγικό!
Νο 2 – Ο «jogger» της Nike Εταιρία: Wieden + Kennedy – Πόρτλαντ, ΗΠΑ Η Nike κυριάρχησε στη διαφημιστική μάχη κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών του Λονδίνου με το καλύτερο τηλεοπτικό απ’ όλα! Ο υπέρβαρος 12χρονος Nathan Sorrell έγινε το μεγαλύτερο διαφημιστικό αστέρι του καλοκαιριού, στην προσπάθειά του να κάνει τζόκινγκ. Γιατί το μεγαλείο δεν είναι στα γονίδια…
Νο 1 – Τα «τρία γουρουνάκια» του Guardian Εταιρία: Bartle Bogle Hegarty – Λονδίνο, Αγγλία Η καλύτερη φετινή διαφήμιση ήταν στην πραγματικότητα ένα «παραμύθι»! Το δίλεπτο σποτ για την εφημερίδα The Guardian επαναφέρει τη δημοφιλή λαϊκή ιστορία με τα τρία γουρουνάκια στη σύγχρονη εποχή, ιδωμένο ωστόσο σε επίπεδο ειδησεογραφίας. Φαντασμαγορικό, σωστή υπερπαραγωγή δηλαδή, και με νόημα που κάνει τη διαφορά. Απολαύστε…