Η κρίση δεν έχει μονοπωλήσει μόνο την τηλεόραση, τα ραδιόφωνα και τα περιοδικά το2010, αλλά και τις εφημερίδες σε πολύ σημαντικό βαθμό, με αποτέλεσμα να υπάρχει έντονη ανησυχία για το μέλλον τους. Η έκταση της μείωσης στις κυκλοφορίες των εφημερίδων φτάνει το 18%, με όλες τις κατηγορίες να είναι αρνητικές. Η μέση κυκλοφορία των εφημερίδων το 2010 υποχώρησε στα 1.709.685 φύλλα, καταγράφοντας απώλεια 380.384 αναγνωστών (18%).
Το γεγονός είναι μια σοβαρή ένδειξη για τη μείωση της απήχησης των εφημερίδων, καθώς φαίνεται ότι ο κόσμος σταδιακά σταματάει όχι μόνο να αγοράζει τις προσφορές, που κρατούν τις εφημερίδες στη ζωή, αλλά και τα ίδια τα φύλλα, αφού δεν θέλει πλέον να πληρώνει. Είναι η αρχή της… κατάβασης στον Άδη και μέχρι τώρα οι εκδότες και οι δημοσιογράφοι δεν έχουν βρει τον τρόπο για να αντιμετωπίσουν την πτώση.
Οι κυριακάτικες εφημερίδες υποχώρησαν κάτω από το 1 εκατ. φύλλα, πουλώντας κατά μέσον όρο 876.574, καταγράφοντας απώλεια 249.329 αναγνωστών-καταναλωτών προσφορών, ή αλλιώς χάνοντας το 22% της δύναμής τους. Χωρίς δε τις προσφορές, η κυκλοφορία των κυριακάτικων θα ήταν κατά πολύ χαμηλότερη. Ακολουθούν οι απογευματινές εφημερίδες με 196.882 φύλλα (-26.477), με πτώση κατά 12%. Οι λοιπές εβδομαδιαίες είναι στην τρίτη θέση με 194.090 φύλλα (-14.969) και οι αθλητικές της Δευτέρας υποχώρησαν στα 135.749 φύλλα (-27.456), σημειώνοντας απώλειες 17%. Οι ημερήσιες αθλητικές υπέστησαν μείωση κατά 18% (-29.409), πουλώντας 130.234 φύλλα κατά μέσον όρο το 2010.
Οι εβδομαδιαίες προγνωστικών είναι η κατηγορία με τις μικρότερες απώλειες, μόλις 3% (-2.796), με πωλήσεις κατά μέσον όρο 99.414 φύλλων. Οι πρωινές πολιτικές εφημερίδες έχασαν κι άλλο έδαφος μέσα στο 2010, χάνοντας το 14% της δύναμής τους, με πωλήσεις 40.627 φύλλων (-6.680). Οι εβδομαδιαίες οικονομικές έχουν τη μεγαλύτερη πτώση, κατά 41% (-20.218), με μέσον όρο πωλήσεων 29.589 φύλλα. Τέλος, οι ημερήσιες οικονομικές εφημερίδες έχασαν 2.890 αναγνώστες, πουλώντας 6.526 φύλλα.
Πρώτο ξανά το «Θέμα», δεύτερη η «Καθημερινή»
Το «Θέμα» κέρδισε για μία ακόμη χρονιά την κούρσα των κυκλοφοριών, όμως οι απώλειές του τον Δεκέμβριο είναι μεγάλες. Πουλώντας 146.683 φύλλα κατά μέσον όρο το 2010, έναντι 185.370 το 2009, είναι στην πρώτη θέση. Όμως τον Δεκέμβριο η ίδια εφημερίδα κατέγραψε απώλειες της τάξεως του 38%, υποχωρώντας στα 118.328 φύλλα (-73.753) και πέφτοντας στην τρίτη θέση της κατάταξης.
Η «Καθημερινή» με την προσφορά των έργων του Μάνου Χατζιδάκι κέρδισε τη δεύτερη θέση στις κυκλοφορίες του 2010 από το «Βήμα», πουλώντας 136.111 φύλλα, με αύξηση μόλις 2.815 αναγνωστών, ενώ στις κυκλοφορίες του Δεκεμβρίου είναι στην πρώτη θέση με 153.160 φύλλα (26.669).
Τρίτο στη γενική κατάταξη για το 2010 είναι το «Βήμα» με 125.278 φύλλα (-16.405), έχοντας τη δεύτερη θέση τον Δεκέμβριο με 142.576 (25.807).
Ακολουθούν στα αποτελέσματα του 2010 η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» με 112.716 αναγνώστες (-31.598), το «Έθνος της Κυριακής» με 97.049 (-18.596), η «Real News» με 89.758 (-14.743) και ο «Τύπος της Κυριακής» με 35.891 (-32.669) και σημαντική αύξηση 21.743 αναγνωστών-καταναλωτών τον Δεκέμβριο. Η «Veto», που έκλεισε, είχε μέση κυκλοφορία 28.519 φύλλα (-63.757), ο «Ριζοσπάστης» 22.740 (-3.509), η «Espresso» 20.498 (-13.411) και το «Π» 11.427 φύλλα (-1.103).
πηγή: zappit