Το να ξοδεύει κανείς πολλά χρήματα σε πολυτελείς διακοπές, ψώνια κ.α. δεν τον κάνει και ευτυχισμένο άνθρωπο, αναφέρει νέα μελέτη του πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο, ειδικά όταν αυτό το κάνει για εντυπωσιασμό.
«Το γιατί προβαίνει κανείς σε μια ακριβή αγορά είναι το ίδιο σημαντικό με το τι αγοράζει» δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Ryan Howell.
«Όταν οι άνθρωποι “αγοράζουν” εμπειρίες ζωής για να εντυπωσιάσουν τους άλλους, εκμηδενίζεται η ευχαρίστηση που μπορούν να αποκομίσουν από αυτές. Αυτά τα εξωγενή κίνητρα φαίνεται πως υπονομεύουν το πώς οι βιωματικές αγορές ανταποκρίνονται στις βασικές ψυχολογικές τους ανάγκες» πρόσθεσε.
Προηγούμενες μελέτες του καθηγητή είχαν δείξει ότι οι «βιωματικές αγορές» προσέφεραν μεγαλύτερο αίσθημα ικανοποίησης στους ανθρώπους από την αγορά υλικών αγαθών, γιατί τους κάνουν να νιώθουν πιο γεμάτοι και συνδεδεμένοι με τους άλλους.
Η τελευταία έρευνα του Howell και των συνεργατών του όμως έδειξε ότι το κίνητρο της «αγοράς» σχετίζεται με την ικανοποίηση που λαμβάνει κανείς.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο Journal of Happiness Studies.